Створення Войсовера (закадрове озвучення) 5.1

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Arch Enemy 
VIP


З нами з: 30.08.12
Востаннє: 24.10.17
Повідомлень: 892

2017-08-22 21:00  

"My Lovely , або "Це не так вже й складно!"

У цьому мануалі ми НЕ будемо розглядати перетворення готового, записаного з телеканалу/тощо звуку в 5.1, та й взагалі я вважаю такий метод неправильним і неприйнятним, бо таким чином ми потворимо сам 5.1 простір, пхаючи сторонні звуки сумнівної якості в центр.

Тут описане суто створення закадрової 5.1 (загалом можна робити і 1.0, 2.0, 2.1, 7.1 і т.п. (залежить від оригіналу) доріжки за наявності чистого українського звуку методом накладання його на певні канали.
Відразу скажу: так, є варіант простіше, а саме - кинути все в аудіо-редактор, зробити оригінал тихіше і звести докупи (як робить більшість).
Я ж опишу більш консервативний метод (хоч він і займає більше часу), який розрахований на тих, хто вже знає як робити войсовер 2.0, але ніколи не робив 5.1 і хоче зрозуміти саму структуру цього процесу і не робити помилок (на те він і мануал, щоб вчитися і розуміти).

Трішки інфо про -HD MA (хоча воно нікому не потрібне).

Для початку народні терміни:
войсовер/voiceover - якщо дослівно перекласти, то це "голос поверх звуку", звичайне закадрове озвучення.
дабер - походить від слова dub/dubbing (англ. дублювання), в народі це закадровий дублер/диктор/актор, той, хто озвучує.
чистий звук - записаний дабером на мікрофон звук, який він начитав із субтитрів, тобто суто діалоги і тиша між ними (ніяких фонових звуків з фільму/тощо).
оригінал - оригінальна аудіо-доріжка до якої буде клеїтися озвучка.
таймінг - підставлення начитаних дабером українських реплік під оригінальні (іноземні).
обробка звуку - підправлення/вирівнювання/накладання різних ефектів/фільтрів на звук для більш приємного сприйняття кінцевого варіанту слухачем.
плагін/pluggin - додаткове ПЗ для аудіо-редактора, яке допомагає вам обробити звук, зазвичай це так звані VST-плагіни різних виробників.
синхронізація - ідентичне підставлення аудіо-доріжки під іншу аудіо-доріжку (не плутати з таймінгом).
зведення/рендерінг - склеєння до купи усіх аудіо-доріжок проекту і отримання кінцевого результату (доріжки), часто наш народ плутає його із синхронізацією і називає останню зведенням, що не є правильним.

Тож, з чого почати...
А почнемо ми з того, що насправді 5.1 войсовер не так вже й складно зробити.
Звичайно ж я не буду розкидати різні репліки по різним каналам, бо це не професійний дубляж і робити таке з войсовером немає ніякого сенсу, метод буде стандартним - весь укр. звук на певний канал.

Насамперед трішки поясню як працює звук 5.1

Скрін взятий з програми -HD MAS, яку ми будемо використовувати для збірки, в ній же показані інші варіанти різних аудіо-систем і розташування їхніх каналів (можна поклацати та побачити чим відрізняються).

Стрілкою у нас зображено розташування глядача/слухача, тобто - людини.
L - лівий
R - правий
C - центр (сюди ми кинемо наш український центр)
LFE - low-frequency effects, простіше кажучи - баси для сабвуфера
Ls - задній лівий
Rs - задній правий

Основні діалоги зазвичай ідуть у каналі C, а для панорами, тобто ефектів розташування джерела звуку їх можуть частково, з різною гучністю dB (ефект точного розташування джерела) розкидати по інших каналах.
Мені, як аматору трішки складно це пояснити, тому приведу приклади своїми словами, орієнтуючись на стрілковий годинник:
Ви слухач, маєте систему 5.1, переглядаючи фільм чуєте звук рівно у ваше ліве вухо на 9 годину, це означає, що репліку виставлено в L та Ls канали з однаковою гучністю.
Ви слухач, маєте систему 5.1, переглядаючи фільм чуєте звук за вашим правим вухом на 5 годину, це означає, що репліку виставлено в Rs та R канали, але більше гучності в Rs каналі, що дає нам ефект розташування звуку на 5 годину.
Так само звук може рівно йти з C (12 година) і частково (менш гучно) з L та R каналів (11 та 1 години), тут ви вже самі повинні зрозуміти, що гучність на центрі одна, а на лівому та правому каналах тихіша, але однакова, якщо ж наприклад у лівому каналі цього випадку ще більше зменшити звук або додати його на Rs канал з невеличкою гучністю, тоді вже буде схоже, що зліва перед джерелом звуку стоїть якийсь сторонній предмет/завада/стіна, яка глушить звук.
Ефект, коли наприклад від центру, по колу за годинниковою стрілкою вас обходить джерело звуку, робиться методом поступового збільшення та зменшення звуку репліки до певної відмітки на всіх каналах почергово - C R Rs Ls L C, тобто репліка розташована на всіх каналах, просто на одному вона має більшу гучність, на двох його сусідніх меншу, а на інших звук заглушено, щоб його не було чути, і так плавно, почергово звук збільшується на наступному каналі, зменшуючи гучність на попередньому.
Віддаленість джерела звуку вже регулюється рівномірним зменшенням гучності в каналах, в яких розташована репліка.
Наприклад праворуч від вас (як приклад приведемо сцену з фільму) на 2 годину стоїть людина, говорить до вас, при цьому ваш звук на R становить -6 dB, а на Rs -8 dB (як бачимо для позиціонування джерела на каналах різниця в 2 dB), продовжуючи говорити людина поступово відходить на кілька метрів, ви ж в своєму аудіо-редакторі плавно знижуєте на обох каналах звук на рівну кількість dB, тобото в кінцевому рахунку ви отримали на R -18 dB та на Rs -20 dB (щоб не порушити розташування джерела звуку відносно 2 години), якби ж на обох каналах у вас стало по -20, то це означало б, що під час руху джерело змістилося на 3 годину відносно початкової точки (звичайно ж, якщо ви плавно відрегулювали звук на Rs).

На цьому з поясненнями закінчимо. Сподіваюсь, що більш-менш зрозуміло та простими словами пояснив вам про панораму звуку.
Звичайно, що початківцю вище описане складно зрозуміти, та й ми не професіонали, щоб займатися розкиданням звуку на кожен канал і робити панораму, бо це доволі довгий та клопіткий процес і найменша помилка змарнує всю вашу працю, тому для войсовера найпростіший варіант це накласти наш звук на канал/и, на якому/их йдуть основні репліки і це зазвичай канал C. На L та R вже на любителя можна кидати звук, але загалом для закадрового звуку цілком вистачає центру, а кинувши звук на лівий та правий канали ви зайвий раз перекриєте ним звуки навколишнього середовища, що є не бажаним.

Йдемо далі...
Для створення нам потрібне:

Програмне забезпечення:
1. FmGUI (або аналог для розбірки аудіо-доріжки на WAV)
2. -HD Master Audio Suite
3. Будь-який "нормальний" аудіо-редактор (підтримуючий сторонні плагіни).
4. MKVToolnix + MKVExtractGUI або інше ПЗ для збірки/розбірки відео-контейнерів (описувати не буду, це суто для того, щоб витягнути оригінальний звук з ріпу і додати в нього наш український).

З ресурсів:
1. Чистий Український звук.
2. Ріп, з якого ми виймемо 5.1 звук, розберемо на канали і будемо клеїти до нього наш український звук.

Отож, ріп скачали, дабер(ка/и) фільм/тощо озвучив(ла/ли), звук потаймили, обробили, місце на ПК є (як мінімум 20 ГБ), пляхан пива під рукою.

ПОЧИНАЄМО!

Як приклад я покажу збірку 5.1 одного з наших релізів.

Перш за все заувважу, що початково оригінальна 5.1 доріжка (у нашому прикладі це буде японська) не обов'язково може бути , вона може бути , , flac, тощо, тобто ви можете будь-яку аудіо-доріжку перезібрати в , головне, щоб вона була розкладена на окремі моно канали у форматі WAV, але зазначу, що збирати з більшим бітрейтом аніж був у оригіналі - немає сенсу, звук від цього кращим не стане.

============================
Стадія 1: Розбірка ріпу
============================

Розбирається наш ріп багатьма способами - MKVExtract, VirtualDub, Yamb, та інші подібні програми.
Якщо не впевнені, що здужаєте щось важче за MKVExtract, тоді просто закиньте ваш .mp4, .avi, тощо в MKVToolnix, переробіть в . контейнер та вже з нього вийміть MKVExtract'ом потрібну вам аудіо-доріжку.

============================
Стадія 2: Розкладання на канали
============================

Вийнявши наш звук з ріпу, нам потрібно розібрати його на окремі аудіо-доріжки формату WAV.
Але, до цього звертаємо увагу на розрядність нашої оригінальної аудіо-доріжки (див. скрін).



На ній ми бачимо, що бітність у неї 16 і це повністю нам підходить для створення .
Тут маленьке і важливе заувваження - -HD Master Audio Suite працює з 16 та 24 біт аудіо (про це вказано у посиланні на інфо по даному формату)

Тож, розрядність визначили, кидаємо наш оригінал в FmGUI (див. скрін)



Параметри:
Формат вихідних файлів - WAV (кожен канал окремо)
Розрядність, біт (WAV) - тут виставляємо бітність яку має наш оригінал (якщо хочете, щоб українська доріжка була такого ж розміру як і оригінал), або ж залишаємо "не вказано".

Тиснемо "Почати обробку" і чекаємо завершення процесу.

У нашому прикладі я залишив Розрядність "не вказано", тому програма розібрала доріжку на 24-бітні моно-канали, тож з такою розрядністю ми й будемо надалі працювати (див. скрін).



============================
Стадія 3: Зведення
============================

Доволі відповідальна стадія створення 5.1, все залежить від того, на скільки вам на вухо наступив ведмідь і на скільки ваші руки криві.
Сама проблема вдалого зведення полягає в тому, наскільки правильно оброблений ваш чистий український звук.
Головним у цьому є вирівнювання звуку за допомогою різноманітних аудіо-плагінів, компресорів, гейнів, лімітерів, тощо.
До чого я веду? - не дуже приємно слухати 5.1 доріжку, коли оригінальні (у нашому прикладі японські) репліки змішуються або ще гірше перекривають гучністю український войсовер, але ще гіршим є український звук, який зашкалює (про це пізніше).
У такому випадку ми маємо розуміти, що войсовер не просто накладається на оригінал, а ще й має бути голоснішим за нього.
Відкинемо усі тонкощі обробки звуку (бо це на довго) і припустимо, що у вас з українським звуком все гаразд, він відносно рівний +/-5 dB вся доріжка.
Припустимо, що максимальний рівень звуку на чистій доріжці у нас не вище -6 дБ, а на оригіналі він в середньому -8 дБ і максимум -3 дБ.
Наш войсовер ми піднімаємо приблизно до -1 дБ, звичайно можна і більше, але У ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ ВИЩЕ -0.1, інакше буде зашкал звуку, а за позначкою 0 і вище йде відсікання цифрового сигналу по максимальному рівню. Тут можливі спотворення звуку, кліпінг.

Повернемося до нашого зведення.
Доріжку ми розклали на моно WAV'и (див. скрін) і як бачимо всі вони однакового розміру (це важливо, про це пізніше).



Те, що нам потрібно це доріжка з міткою C, тобто Центр (якщо ми робимо 2.0 , то звук потрібно накладати окремо на кожний канал).
Звичайно окрім нього (центру) ми можемо використати ще два канали, тобто накласти чистий звук на три канали - C, L та R (центр, лівий та правий), але зазвичай центру повністю вистачає і деякі фонові звуки не так сильно втрачаються як при накладанні войсоверу на інші канали, бо на центральних каналах завжди йдуть основні репліки акторів з оригіналу.
І головне при накладанні звуку на кілька каналів - у жодному разі не чіпати розташування українського звуку (не намагатися нальоту розташувати якусь українську репліку підтягуючи вперед або назад, бо бачте вона трішки не співпадає з оригіналом і ви це щойно побачили), бо якщо хоч на одному з каналів це буде зроблено, то звук буде як з відра і нам прийдеться заново перероблювати всі три канали.

У нашому прикладі в ролі аудіо-редактора я використав REAPER (безкоштовна програма з доволі великим функціоналом).
Що ми бачимо на наступному скріні?



Чисті українські аудіо-доріжки у мене позначені як UKR (це 1,2,3), а оригінал (центр) JAP (4).

Зазначу, що у деяких випадках українські доріжки можуть не співпадати з оригіналом, наприклад доріжки робилися під HDTV/, а в DVD/BD версії було додаткове лого перед фільмом чи додаткові сцени, тоді українські доріжки потрібно синхронізувати під таймкоди оригінальних реплік (ріжемо, підставляємо куди потрібно, просимо даберів начитати додаткові репліки на вирізані моменти). Якщо накладаємо на кілька каналів, тоді підрівнюємо український звук відносно центру(який зазвичай кидаємо першим в чергу зведення) і так залишаємо, також згадуємо, що я писав вище про гарячку "поправити" на льоту, далі просто замість центру кидаємо почергово інші канали і робимо нижче описані маніпуляції.

Повернемося до процесу зведення:
Підсиливши на кожній з українських доріжок звук приблизно до -1 дБ я ще додатково примінив до кожної доріжки Лімітер з виставленим значенням на -0.5 дБ (завжди варто перестраховуватися від зашкалів), про параметри та використаний лімітер напишу нижче.
На Оригіналі ж варто на око знайти найвищі піки звуку та визначити котрий з них наближчий до 0, у нашому випадку це був фоновий звук -0.5 дБ.
Тож, ніби все гаразд, все зробили, АЛЕ! - варто ще раз перестрахуватися, тому на MASTER-трек (або якще його називають Мастер-шина, це є вже загальний трек, на якому зібрані усі доріжки, по факту це буде наш вихідний продукт) поставив додатково лімітер зі значенням -0.3 дБ (це значення більше згаданого найвищого піку з оригінала, щоб по максимуму не пошкодити оригінал).

Що за Лімітер? - програма для обмеження вихідного рівня звуку, у нашому прикладі це VST-плагін під назвою GMax з набору фільтрів AllG (хоча ви можете використовувати будь-який інший).
Тепер детальніше розглянемо його параметри:
1. Gain - підсилення вхідного звуку, наприклад якщо у нас був звук -8, то додавши 7 дБ він буде -1 дБ.
2. Ceiling - відсікання звуку на вказаному рівні (в народі це називається "зріз верхів"), з цим параметром потрібно бути обережним, бо у гіршому випадку пошкодите звук.
3. Release - трохи складно пояснти, тому простіше кажучи це по факту сила роботи фільтру (гадаю, покрутивши ручку на максимум та мінімум ви зрозумієте, що воно робить), вимірюється в мілісекундах.

Тож, на скріні видно, що цей фільтр я повісив на МАСТЕР-трек (кнопка FX(ефекти), звук я не підсилював, бо це порушить простір майбутнього 5.1, відсікання у нас на -0.3 дБ, реліз на 0.5 с (це максимум, що він може дати).

По даному пункту майже все, залишається лишень вибрати формат і запустити рендерінг.
АЛЕ! є невеличка річ, про яку варто пам'ятати - розмір вихідного файлу має співпадати з розміром вхідного оригіналу.
Насправді це не залежить від кількості інформації в доріжці, а залежить від довжини доріжки (див. скрін).



Як бачимо - українські доріжки коротші за оригінал, тобто проблеми з розміром файлу у нас не повинно бути.
Далі видно, що процес рендерінгу вже запущено і деякі піки за час процесу вже підстрибували до -0.3 дБ, але його межу не перетнули, а отже лімітер для якоїсь з доріжок спрацював і проблем із зашкалами у нас не буде.

Параметри рендерінгу:
Формат: WAV
Семпл рейт: 48000 (залежить від вхідного файлу оригінала)
канали: моно
Бітність: 24 (така ж як і у вхідного файлу оригінала)

Важлива примітка: якщо користуєтеся ріпером, то варто знімати галочку з пункту Tail, тому що програма додатково вписує після аудіо-доріжки ще 1 секунду пустого звуку (1000мс), а це впливатиме на розмір файлу і це нам не потрібно.

============================
Стадія 4: Збірка
============================

Самий важкий пункт залишився позаду, якщо ми все правильно зробили, то маємо, щось схоже на наступний скріншот:



Український Центральний канал по розміру такий же як і оригінальні канали, а отже у нас вийшло зліпити це чудо!
(можна звичайно послухати цей файл, але орієнтуватися на нього не раджу, бо у нас ще є інші канали і без них оцінити якість накладання звуку закадру неможливо)

Надалі самий простий, але не менш відповідальний процес - розставлення каналів.
Відкриваємо -HD Master Audio Suite:



Тут ми бачимо поля для каналів, але поспішати не потрібно, для початку вибираємо кількість каналів нашої доріжки Channel Layout (у нашому випадку це 5.1).
Кількість каналів вибрали, тепер кидаємо наші канали у відповідні слоти:

L - лівий
R - правий
C - центр (сюди ми кинемо наш український центр)
LFE - low-frequency effects, простіше кажучи - баси для сабвуфера
Ls - задній лівий
Rs - задній правий

Заувважу, що різні програми розбирають канали з різними назвами, як ось наприклад:

FmGUI:
L, R, C, LFE, SL, SR - S це "сайд/surround", тобто логічно, що це задні канали.

BeHappy:
FL, FR, FC, LF, BL, BR - F це "фронт", тобто передні канали, а B це "бек" - задні канали.

Раджу детально кілька разів перевіряти чи правильно розставили канали.

Канали розставили, бітність співпадає (24), йдемо далі:
Також при збірці доріжки можна вказати її бітрейт в меню Core Bit Rate (якщо хочете, щоб вона була такою ж як оригінал).

Save to - вибираємо куди збережемо нашу доріжку
File name - назва доріжки

Також за назвою можна побачити у якому форматі програма збереже звук, це .dtshd, після збірки його можна переназвати в ., бо деякі програми для збірки відео-контейнерів можуть не зрозуміти що це.

Тиснемо ENCODE і якщо за кілька секунд ніякої помилки не з'явилось - йдемо робити бутерброд, бо для звичайної півторагодинної повнометражки цей процес в середньому триватиме 10 хв.
Якщо все гаразд, то по завершенні навпроти нашої доріжки буде напис Completed.
Перейменувавши формат файлу у ., у мене з'явилась можливість побачити Info даного файлу:



Як бачимо, через бітність 24 наш файл по розміру більше за 16-бітний оригінал, але гіршим він не став від цього.

============================
Стадія 5: Епілог
============================

На цьому наша робота по збірці войсоверу завершена, залишається лише вклеїти її в ріп та перевірити що у нас вийшло.
Перевіривши на слух чи все гаразд, чи не змішується наш войсовер з оригіналом, робимо висновок на скільки правильно нам вдалося це зробити.

============================
Часті помилки та дурість:
01. Забув виставити розрядність - отримав WAV 32 біти, не подивився, на стадії збірки -HD MAS не схотів це приймати, прийшлося все перероблювати спочатку.
02. Кинув звук на всі 6 каналів - отримав "атаку клонів" з голосу дабера, який чутно звідусіль і перекрив ним простір.
03. Попередньо робив звук 2.0 і забув видалити оригінал 2.0 і склеїв з центром - отримав порушений простір із зайвими звуками в центрі.
04. Переплутав канали місцями - подумав, що став погано чути на одне вухо.
05. Не вирівняв український звук, який був тихим - винайшов нову мову.
06. Не розрахував і сильно викрутив український звук за 0 - отримав короткочасний розлад слуху та спотворену доріжку.
07. Перезібрав у 2.0 доріжку mp3 2.0 128 кбіт 44100 Гц - аби всі думали що якісний звук, нічого не змінилося крім розміру.
08. Вирішив зробити 5.1 дубляж, викинув центр, вставив туди чистий український звук - щось пішло не так...
09. Вклеїв в центр звук з ТБ - запоров увесь простір 5.1
10. Кинув сайд-чейн на центр - запоров увесь простір 5.1
============================

Можливо ще доповню...

Arch_Enemy, AniUA, 13.07.2017
P.S.: Дякую за деякі поради Gwean
Bonus: підключення аудіосистем до пк та як собі зробити 4.0
Якщо у вас є дві системи 2.0, то можна з легкістю зробити собі справжній звук 4.0 підключивши другу систему в чорний роз'єм.
Далі в налаштуваннях аудіо-диспетчера (наприклад Диспетчер Realtek HD) виставляєте конфігурацію динаміків на Квадрафонічну.
VLC-плеєр відразу починає нормально працювати і правильно програвати задні канали.
Інші плеєри (як ось наприклад МРС) потрібно вже налаштовувати.

Підказка для легшого розуміння підключення систем.
Arch Enemy 
VIP


З нами з: 30.08.12
Востаннє: 24.10.17
Повідомлень: 892

2017-08-22 21:03  
Щось таке)))
Ділюся мануалом, який писав для нашої команди.
Сподіваюсь, що все докладно розжував.
Якщо є якісь запитання - пишіть сюди.
igor911 
Відео Гуртом
Відео Гуртом


З нами з: 18.01.08
Востаннє: 24.10.17
Повідомлень: 7988

2017-08-22 23:59  
Arch Enemy, дякую, цікаво було ознайомитись.
Arch Enemy 
VIP


З нами з: 30.08.12
Востаннє: 24.10.17
Повідомлень: 892

2017-08-23 02:07  
igor911 написано:
дякую, цікаво було ознайомитись.

Та будь ласка.
Мені того не шкода, а новачкам за щастя)))

Можливо, якщо буде натхнення, то колись напишу мануал по таймінгу та обробці звуку для фандабу, але як подумаю скільки прийдеться всього писати, то трішки страшно стає, бо там вже одним лімітером не обійдешся і потрібно буде розжовувати кожну ручку у фільтрах)))
EvGaS 
Відео Гуртом - субтитрування
Відео Гуртом - субтитрування


З нами з: 27.02.12
Востаннє: 23.10.17
Повідомлень: 4111

2017-08-23 09:02  
Мабуть, надто швидко перейшов у вступі, і пропустив переваги й недоліки між киданням українського звуку на усі канали і на якийсь конкретний. Тобто, прості стислі причини нащо це людям робити, або ж не робити. Rolleyes (1)
Arch Enemy 
VIP


З нами з: 30.08.12
Востаннє: 24.10.17
Повідомлень: 892

2017-08-23 15:55  
EvGaS написано:
Мабуть, надто швидко перейшов у вступі, і пропустив переваги й недоліки між киданням українського звуку на усі канали і на якийсь конкретний. Тобто, прості стислі причини нащо це людям робити, або ж не робити. Rolleyes (1)


Доповнив + описав основи панорами, щоб було зрозуміло, як працює 5.1
Щодо усіх каналів, то це описано в помилках.
EvGaS 
Відео Гуртом - субтитрування
Відео Гуртом - субтитрування


З нами з: 27.02.12
Востаннє: 23.10.17
Повідомлень: 4111

2017-08-23 17:15  
Arch Enemy
Гадаю, що гірше точно не зробив. Wide grin

Хоча кидання звуку на центр — явно просто данина моді, бо у людей з квадро-системами тієї колонки немає, і воно все одно матиме балакати через 2 передні середні динаміки.

Додано через 20 хвилин 37 секунд:

І ще я дуже сумую за стереобасами звичайних колонок, попри те що вони не дуже гарно відчуваються в просторі, але одного гупала мені якось мало й некомфортно, що воно бубонить з однієї точки. Wide grin
(про недоліки 5.1/7.1)
Arch Enemy 
VIP


З нами з: 30.08.12
Востаннє: 24.10.17
Повідомлень: 892

2017-08-24 00:43  
EvGaS
У Квадра передні і задні, бокових немає.
Я бачив твоє повідомлення про кілька систем (яке ти видалив), ніякої дурості в тому питанні немає.
Якщо у тебе дві системи 2.0, то ти можеш з легкістю зробити собі справжній звук 4.0 підключивши другу систему в чорний роз'єм.
Далі в налаштуваннях аудіо-диспетчера (Диспетчер Realtek HD) виставляєш конфігурацію динаміків на Квадрафонічну.
VLC-плеєр відразу починає нормально працювати і правильно програвати задні канали.
Інші плеєри (як ось наприклад МРС) потрібно вже налаштовувати.

Ось, зробив підказку для легшого розуміння підключення систем.
EvGaS 
Відео Гуртом - субтитрування
Відео Гуртом - субтитрування


З нами з: 27.02.12
Востаннє: 23.10.17
Повідомлень: 4111

2017-08-24 07:12  
Arch Enemy написано:
Я бачив твоє повідомлення про кілька систем (яке ти видалив), ніякої дурості в тому питанні немає.

Та все одно вирішив не діставати)))

Arch Enemy написано:
підключивши другу систему в чорний роз'єм.

Ну… логічно кидати задніми колонки попростіш. Щодо роз’ємів — так усі програмовані, який в драйвері задати, така функція й буде.

Arch Enemy написано:
Якщо у тебе дві системи 2.0, то ти можеш з легкістю зробити собі справжній звук 4.0

Ну це занадто вже легко як на задачу. =) Нумо спробуємо зробити об’ємний звук з такого:
гарне трьохсмужне стерео та 4.1 (підключення як квадро) об’єднати, за умови, що роз’єми можна програмувати під потрібний канал, і дублювати їх функції теж можна. Wink (2)

Arch Enemy написано:
Далі в налаштуваннях аудіо-диспетчера (Диспетчер Realtek HD) виставляєш конфігурацію динаміків на Квадрафонічну.

Тут нічого не додам — мабуть найкраще рішення в драйвері для незвичних систем з об’ємним звучанням.

Arch Enemy написано:

VLC-плеєр відразу починає нормально працювати і правильно програвати задні канали.
Інші плеєри (як ось наприклад МРС) потрібно вже налаштовувати.

Ба ні, все на стандарті MPC-HC грає нормально й справно (так як підключив, але не кажу як, цікаво послухати варіанти, може є альтернативи), об’єм передає.

Arch Enemy написано:
Ось, зробив підказку для легшого розуміння підключення систем.

Такі елементарні наочні речі є дуже корисними людям, а кольорова мапа є легшою для розуміння.
miroslav95 
Новенький


З нами з: 28.02.15
Востаннє: 23.10.17
Повідомлень: 18

2017-09-30 14:36  
Дякую. Класний мануал.
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти