Блоги розробників моду Честь і Слава

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Кривий Ніс 
Поважний учасник


З нами з: 10.10.14
Востаннє: 21.02.25
Повідомлень: 244

2025-02-15 20:10  
Товариство "Нова Січ" розпочинає серію блогів, присвячену новій версії модифікації "Честь і слава". Почнемо ми з досить загальних речей – це ті "світоглядні" питання, які ми часто бачимо на форумах, на нашому сервері та в коментарях. Висока імовірність, що у вас ці питання також виникали.

Автор - Barabashenko

1. M&B Warband вийшов у 2010. Графіка у грі була застарілою ще на момент виходу. Навіщо зараз викладати мод на цю гру?

Так, Честь і Слава — це мод на гру, яка вийшла 15 років тому. Але в наш час продовжують виходити моди на старі ігри: Gothic та Medieval 2 Total War не дадуть збрехати. І вони ще старші за Warband.

Крім того, Warband це унікальна гра, це культова гра, це душевна гра. Вона подарувала нам не одну годину захоплюючих пригод та політичних інтриг. І жодна гра не змогла відтворити реалістичність та простоту її бойової системи.

Також ми розуміємо, що не всі комп'ютери наших співвітчизників українців здатні потягнути Bannerlord. Так само не тягнуть і комп'ютери інших жителів Східної Європи. І не варто забувати, що Warband у плані модингу більш стабільний та доступний.

Саме тому ми вважаємо, що мод для когось буде напрочуд актуальним та потрібним, а для когось він стане нагодою згадати про старенький Mount&Blade.




2. Чому так давно не було оновлень?

Я вже збився з ліку, скільки разів у нас питали "коли вже вийде мод?" у різноманітних версіях та конфігураціях. Щоразу ми з командою думали: от ще трохи — і буде оновлення, випустимо його наступного місяця. І кожного разу дата релізу відкладалася на невизначений термін.

Хтось вирішить, що за ці 4 роки "перерви" ми б мали перевинайти Mount&Blade як гру та випустити щось масштабне на кшталт третього Сталкера чи четвертого Відьмака, не менше. Мушу попередити, що аж настільки масштабних змін не відбулося — це все ще Warband Wink (1) — але перелік змін дійсно чималий.

    Ремесла та соціальні навички. Гравець зможе добувати руду і шахтах, переплавляти її на залізо, виготовляти різні інструменти та виконувати замовлення міських голів, торговців і сільських старост. Також можна полювати на різних тварин і виконувати замовлення мисливців. Ну і в місті ви зможете зайнятися кишеньковими крадіжками. Всі ці навики можна набути, поспілкувавшись із майстрами на вулицях міста;
    Містечка — проміжні населені пункти між фортецями та містами, які мають свої невеличкі ринки;
    Покращена глобальна мапа, змінені населені пункти, нові фракції: Пруссія, Угорщина;
    Покращення дипломатичної складової гри, відновлення фракцій при їхньому знищенні, вибір нової гри з історичними чи випадковими війнами на початку;
    Можливість відправляти власні каравани;
    Нові функції під час облоги: обстріл артилерією, провокація захисників, спалення околиць;
    Війська на полі бою формуються в тактичні шикування;
    Нові сцени міст та сіл, інтер'єри в залах лордів;
    Більш живі міста та села: анімовані мешканці, тварини, більше міщан на вулицях, багато цікавих деталей;
    Нові споруди у містах, які можна побудувати: монумент, магістрат, зброярня, посилені укріплення, бордель;
    Нове озброєння, обладунки, товари;
    Перероблені старі гілки юнітів, аби вони були більш історичні та збалансовані, та нові гілки: ногайська, румельська та наддніпрянська;
    Вогнепальна зброя тепер ділиться на мушкети, аркебузи, карабіни та піштолі і кожна має свої переваги;
    4 нових супутники. Перероблені супутники, що вже були в моді, та діалоги з ними;
    Дуелі з іншими лордами;
    Додаткові загони на карті (чамбули, делі), а також нові локації на карті: храми, козацький форпост;
    Риторика тепер залежить від харизми, а не від інтелекту.

І це далеко не всі зміни.




А тепер розкажу, чого так довго не було оновлень.

  1. В Україні триває війна. Тому певний час зосередитися нормально на розробці ми не могли. Це і моральне пригнічення, і фізична небезпека життю, і періодичні відключення світла. Розробники живуть у Києві, Одесі та Дніпрі, куди регулярно прилітає .

  2. Розробники мають життя, як би це не здавалося дивним. Робота, навчання, стосунки, інші хобі та інтереси. Тому 24/7 модом точно ніхто не займався. Але безсонні ночі бували, визнаю.

  3. Ми — команда ентузіастів, які не мають професійних навичок кодування та створення моделей. Багато чого було додано методом спроб та помилок. Кілька місяців у мене зайняла концептуалізація та втілення механіки ремесл. Також довго я працював над створенням містечок у моді. Така дрібна річ як нові будівлі в містах теж забрала чи не цілий місяць, оскільки я довго намагався правильно втілити бонуси від них.

  4. Щоразу у нас з'являлися нові ідеї, які ми дуже хотіли втілити. "О, а давайте додамо Угорщину як самостійну фракцію". "О, а давайте ще зробимо так, щоб у містах можна було замовляти покращену зброю". "О, а давайте зробимо квест про книгу більш захопливим". "О, а давайте переробимо гілку військ Молдови". "О, а давайте підготуємо серію блогів, щоб гравці дізналися більше про деталі нашої роботи". Зараз ми трохи вгамували амбіції і запланували інші нововведення вже на наступні версії. Але кожна нова ідея і бажання зробити мод близьким до досконалості невблаганно віддаляли дату релізу.

3. Навіщо грати в мод "Честь і Слава", якщо є офіційне доповнення "Вогнем і Мечем"?

Наша команда стикалася із цим питанням неодноразово. Кожен поважний скептик вважає за свій громадянський обов'язок залишити це питання десь у коментарях чергового огляду чи посту про мод.

Але кілька аргументів у нас точно є.

По-перше, попри те, що географія в проєктів дещо схожа, часовий період відрізняється на сто років. Ціле століття! А це означає, що мод має зовсім інакший баланс озброєння та обладунків, зовсім інші держави та міста на мапі. Чи можете ви у ВіМ пограти за Лівонію, Османів, Габсбургів, Угорщину, Молдову чи Литву? Постріляти з арбалета? Приміряти на себе важкі максиміліанівські обладунки чи костюм ландскнехта?

По-друге, це окремі проєкти зі своїм ігровим баченням. ЧіС та ВіМ хоч і базуються на одній грі, мають дуже різний підхід до балансу, інші системи найму та прокачки військ, управління державою. Обидві модифікації можуть запропонувати свій особливий ігровий досвід.

По-третє, Вогнем і Мечем заточений під сюжетне проходження. Гравець не може нормально приєднатися до козаків без проходження квесту про Чорного Гетьмана. А Честь і Слава орієнтується саме на сендбокс. Так, у нас є фракційні квести з декількома етапами, але їхнє виконання не є головною метою гравця - ці квести покликані зробити проходження цікавішим, та ще й дають змогу змінити поточну геополітичну ситуацію.

Також не треба забувати, що Вогнем і Мечем морально застарів. Попри те, що в час виходу це був максимально крутий проєкт, основа ВіМ робилася ще на стареньку Mount&Blade версії 1.011. Гра з того часу обросла новими механіками, а спільнота гравців випустили достобіса модів. Честь і Слава не лише використовує власні напрацювання, але й адаптувала купу інших нововведень, які розробили і виклали у відкритий доступ модороби.

Ну і найголовніше — це два окремих проєкти на одному двигуні. І немає такого правила, що зобов'язує вас грати або лише в Честь і Славу, або лише у Вогнем і Мечем. Чому б не пограти в обидва проєкти?



4. Які наші наступні плани?

Тут розкажу коротко. Плануємо випустити версію моду 1.11 з новими квестами, сценами та втіленням інших ідей. А ідей у нас дійсно багато.

Також плануємо випустити альфа-версію моду Тризна про Східну Європу IX століття — спершу альфа-версію на Warband, а тоді повноцінно розроблятимемо її на Bannerlord. Мод про давніх слов'ян, хозарів та варягів, бо цей період нашої історії взагалі не розкритий у іграх та модах.

Якщо з Тризною буде все добре, ми займемося розробкою моду Честь і Слава 2 саме під Bannerlord — про часи гетьмана Петра Сагайдачного та чорноморські походи козаків на турків. Фокус буде зміщений на південь, тому можете чекати на появу Персії як важливого геополітичного гравця. І це саме ті часи, коли війська Речі Посполитої на чолі зі Станіславом Жолкевським та Петром Сагайдачним захопили Москву, що ми вважаємо неабияк цікавим потенційним ігровим досвідом.

А ще ми давно думаємо про розробку власної гри на Unity. Кожного разу, коли я бачу сцени моїх товаришів, я палко загораюся цією ідеєю. Сподіваюся, що мої навички сценариста та геймдизайнера також допоможуть справі. Тож якщо ми знайдемо хороших кодерів та фахівців з 3D моделювання, є всі шанси, що зовсім скоро ви дізнаєтеся про товариство "Нова Січ" як про справжню вітчизняну студію з розробки ігор.

Залишайте свої коментарі під цим постом. Ми обов'язково відповімо на них або включимо в наступні блоги.
Кривий Ніс 
Поважний учасник


З нами з: 10.10.14
Востаннє: 21.02.25
Повідомлень: 244

2025-02-20 02:11  
Ми продовжуємо серію блогів, у яких розповідаємо про деталі розробки нової версії моду "Честь і Слава". Цього разу ми торкнемося чи не найважливішого аспекту гри – глобальної мапи. Тут ви зможете дізнатися про всі зміни, яких вона зазнала у версії 1.10. Мапа не лише стала гарнішою візуально (адже ми попрацювали над рельєфом і річками), але й насиченішою з погляду геймплею.

Автор - Barabashenko

Історичність на мапі

Що ви точно помітите, якщо будете уважні, так це те, що у новій версії моду змінилися імена деяких воєначальників. Ми оновили особистості багатьох лордів у моді, залишили лише історичних персонажів, дали їм більш-менш реалістичні володіння та змінили їхні стяги. Стяги тепер також відповідають реальним історичним гербам і всі виконані в однаковому стилі, а самих стягів побільшало. Крім того, деякі воєначальники мають характери, що відповідають їхнім історичним прототипам – цю інформацію ми почерпнули з їхніх біографій.



Також змінилися фракції в моді. Ми додали Прусське герцогство, яке вже було в попередніх версіях моду. Хоч ця держава невелика і дуже залежна у своїй зовнішній політиці від Польщі, але пруссаки так і сподіваються поліпшити своє становище у Східній Європі за рахунок неуважних сусідів. У Пруссії своя гілка військ із кінними аркебузирами та рундшильдирами – найважчою піхотою зі щитами у грі, що спонукає хоч раз спробувати зіграти за цю фракцію.



Ще одна нова держава, яку ми додали в мод – Королівство Угорщина. Чи, радше, те, що від нього залишилося. Науковці називають цю державу Східно-Угорським королівством, адже його західну частину розділили між собою габсбурги та османи після битви при Могачі. Через кілька десятиліть, внаслідок політичних перипетій, ця країна стане відомою як Князівство Трансильванія, або ж Семигород. Можливо, саме у вас вийде об'єднати Угорщину в єдину державу?



Змін зазнало і Королівство Швеція. Тепер на мапі ви його не знайдете – його місце зайняло Герцегство Фінляндія. На той час це було відносне автономне політичне утворення зі столицею в місті Або, яке очолював принц-спадкоємець шведського престолу.



Також ми змінили деякі міста та села. Гельсінгфорс у Швеції позбувся статусу великого міста, натомість його отримав Або, який був тоді найбільшим у Фінляндії і фактичного слугував політичним центром Герцогства. Також ми додали населені пункти в Балкани - там з'явилися Софія та Белград, що були важливими опорними центрами османів того часу. А Угорщина, порівняно з попередніми версіями, взагалі дуже сильно змінилася і тепер є чи не найцікавішим регіоном у грі.



Ігрову пустку на сході Дикого поля ми також вирішили заповнити, аби оживити той регіон та додати ігрової динаміки між московитами та кримськими татарами. Кримці тепер володіють там фортецями Калач, що уособлює умовне поселення слов'янського походження під татарським пануванням, та Мухші, колишній золотоординський центр зі змішаним татарсько-ногайським населенням.



Окремо варто згадати про Січ. Раніше вона уособлювала на мапі Хортицьку фортецю, збудовану Дмитром Вишневецьким. На жаль, на момент розгортання подій у моді вона вже рік як була зруйнована татарами. Однак ми вирішили залишити настільки важливий центр козацтва на Дніпровських порогах. Бо ну який мод про козаків і без Січі? Щоправда, тут є важливий момент – Січ відображає не Хортицьку фортецю Байди, а пізнішу Томаківську Січ, збудовану вже вільним козацтвом. Немає наукового консенсусу щодо того, ким саме вона була збудована і коли. Ми знаходили свідчення про заснування цього козацького форпосту і у 1540-х роках, і 1570-х роках, і у 1558 році. Тож вирішили, що в будь-якому разі Січ на острові Томаківка має бути у моді.

Що ще важливе по запорожцях, так це те, що ми додали історичне козацьке місто Самар і змінили деякі села. Так, наприклад, тепер на мапі ви знайдете поселення Кривий Ріг. Ні, це не той самий Кривий Ріг, з якого розрослося сучасне місто. Це лише умовна назва для козацького хутора, яке на той час міг існувати у тій самій місцині. А Полтава тепер, до речі, теж під козаками.



Зміни в ігроладі

Ми в команді розробників вирішили, що нам не вистачає 29 міст на мапі. Але і додавати нові міста вже не було куди, інакше б постраждав не лише ігровий баланс, але й оптимізація під час подорожей. Тож ми вирішили ввести ще один рівень населених пунтків, проміжний між містами та замками – містечка.

По суті, містечко це той самий замок з Варбенду, якому ми додали міського голову та ринок, а також збільшили гарнізон та прибуток з нього. Це далеко не повноцінний міський центр, однак його вистачить для того, аби продати награбоване, чи закупити певний товар на вигідних умовах. Так, кожне містечко має декілька товарів, які в ньому історично вироблялися і які гравець може придбати за нижчою ціною.



Також уважні гравці помітять, що на карті з'явилися нові локації, зокрема рудні шахти. Рудна шахта - це місце, де гравець може дешево придбати залізну руду, або ж добути її самотужки. Про добування руд ми розкажемо в наступному блозі, присвяченому новим ігровим механікам у моді. Головне, що вам треба знати про рудні шахти - вам знадобиться навичка рудокопа та справна кирка. З видобутої руди можна виплавити залізо у найближчому місті, але для цього потрібен буде навик ковальства.



Ще з цікавого – кілька таборів для полювання та пиляння деревини. Також ми додали солеварні поблизу Дрогобича. На сході з'явився форпост козаків з Московщини, де можна найняти бійців у свій загін, купити хутра та вигідно продати порох. А у Лівонії та біля Канева з'явилися храми. Вони потрібні для проходження квесту, однак ми додали для них цікаві функції: вони готові надати притулок невеликому загону одновірців, благословити вас, а також залюбки продадуть вам товари, вироблені тамтешніми ченцями.

Нові загони та патрулі


Якщо ви давно слідкуєте за розробкою модифікації, то ви точно знаєте, що у "Честь і Слава" по мапі гасають не лише загони воєначальників та розбійників, але й різного роду фракційні патрулі, такі як сторожеві загони, дозори та роз'їзди. Відтепер ви знайдете на карті ще й патрулі сільських ополченців, які боряться з розбійниками в околицях своїх селищ. Їх значно легше наздогнати та перемогти, тому гравці на початку гри можуть розглядати їх як зручну ціль для себе. Крім того, деякі держави мають особливі патрулі: до козацьких ватаг та Оборони Поточної з попередніх версій додалися татарські чамбули та османські грабіжники, а в Лівонії грабує мандрівників величезне військо московитів.





Загонів розбійників на мапі побільшало не лише кількісно, але й у їхньому різноманітті. Деякі загони грабіжників тепер очолюють досвідчені ватажки в непоганих обладунках, що часто озброєні вогнепальною зброєю. Також ми додали нових розбійників у Польщі - збройників. А на околицях земель московитів тепер гарцюють кінні грабіжники. Та й загалом розташування розбійників на мапі тепер більш збалансоване.
InKviZ 
Модератор ігор


З нами з: 03.10.10
Востаннє: 20.02.25
Повідомлень: 1518

2025-02-20 13:33  
Бажаю усій команді легкої роботи та наснаги в подальшому розвитку проєкту!
Кривий Ніс 
Поважний учасник


З нами з: 10.10.14
Востаннє: 21.02.25
Повідомлень: 244

2025-02-21 00:10  
InKviZ, дякуємо! Працюємо в поті чола. Багато всього треба встигнути виправити перед релізом. А він буде вже ось-ось, у лютому.
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти