Мої враження від гри Pillars of Eternity [ПК-версія].

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 14.11.20
Повідомлень: 34

2020-10-06 15:18  
Доброго всім дня! Сьогодні я хотів би запропонувати вашій увазі огляд комп'ютерної гри Pillars of Eternity. Дана гра належить до жанру партійних ізометричних RPG із активною паузою. Розробником є відома та шанована студія Obsidian. Реліз відбувся весною 2015 року. Рушій - Unity Engine. Також гра мала два аддони: White March: Parts 1&2. Це коротка вижимка основного. Хто хоче дізнатися більше - сміливо використовуйте мережу Інтернет. :)

Тепер вже почнімо говорити від себе. Дана гра є духовним та стилістичним наслідувачем знакових для жанру RPG Baldur's Gate. Будучи поціновувачем Брами Бальдура, сію гру я очікував. Відслідковував новини та інформацію. Хоча (до свого сорому) в Кікстартер-кампанії по фінансуванню участь так і не взяв. А тут варто зазначити, що гра фінансувалася саме через краудфандінг. І фінансувалася вкрай успішно! Було зібрано щось близько 4 мільйонів доларів США. Гроші на це виділили ~77 000 фанатів жанру (та піджанру). Це тоді була сама профінансована через краудфандінг гра, а може вона сама-сама й понині, тут не знаю. Я ж не ризикнув примкнути до числа спонсорів, оскільки на той час краудфандінг був штукою новою. Я просто не мав довіри та впевненості, що буде отримано взагалі якийсь результат. А робити чисто символічний вклад в якихось 5 доларів теж не хотілося. Час показав даремність моїх сумнівів, як в плані всієї концепції краудфандінгу так і стосовно конкретної гри. Ну що ж, впоралися, на щастя, і без моїх фінансових вливань. Та повернімося до наших баранів. Невдовзі по релізі я взявся пробувати Стовпи Вічності. І це вже саме собою говорить про високе очікування мною даної гри. Оскільки, я в цілковитій більшості випадків терпляче очікую поки цікава мені гра не обростає патчами (як мінімум), а то і якимось доповненнями. А тут я вже на Пасху запустив проект (обжерся пасхального їдла і приступив, як зараз пам’ятаю :). Грав я довгенько та зосереджено. Але певний технічний недолік даного програмного продукту (про нього буде нижче) так і не дав мені тоді закінчити проходження. І ось я вирішив виправити це неподобство. Тим більше зараз вже можна пройти гру разом із аддонами. Тепер запрошую всіх ознайомитись із моїми дослідженнями Стовпів Вічності. Можливі спойлери, тому будьте обережні.


ПЕРЕВАГИ:

+ Візуал тут чудовий. Прекрасні “мальовані” (пре-рендерені) фони. Вивірене оформлення менюшок та інтерфейсу. Красиві портрети персонажів. Гра стилістично цитує Baldur's Gate в багатьох місцях. Проте це грамотне наслідування, а не тупе копіювання. Виглядає все атмосферно та мило серцю олдфага. Єдине до чого можна при бажанні доколупатися то це простенькі 3D-модельки персонажів. Але при місцевій ізометрії та віддаленні камери це іще потрібно зуміти розгледіти. Тому я не став навіть це виносити в окремий недолік. Якщо підсумувати то гра просто красива.
+ Візуал, музика, діалоги, книги, описи предметів. Все це створює славну атмосферу. Ти занурюєшся в пригоди, дослідження, битви. Вельми файно.
+ Музичне оформлення мені сподобалося. Воно пасує до гри. Деякі мелодії прямо-таки хороші.
+ Хороший сеттинг. Він добре пропрацьований. Відсутні фентезійні кліше а-ля “добрі ельфи проти поганих орків/нежиті”. Описи предметів, діалоги, читання місцевих книг дозволяють поглибити обізнаність в місцевому Всесвіті. Тут є навіть внутрішня Енциклопедія…
+ Енциклопедія. Вона містить в собі ключові поняття та терміни Всесвіту гри. Також є детальний бестиарій, описи механік гри. Діє система гіпер-посилань. Проте тут вона іще не розкрила себе на повну силу, як в сиквелі чи в подібній технічно Tyranny.
+ Багатство налаштувань. Тут справді можна налаштувати під себе багато чого. Звучить простувато, знаю. Проте далеко не кожна гра може таким похвалитися. А тут є.
+ Інтерфейс грамотний та зручний. Деякі панельки можна взагалі приховати щоб максимально очистити екран.
+ Можна призначити силу-силенну хоткеїв, в доповнення до вже існуючих.
+ Сюжет нарешті. Теж (як і сеттинг) позбавлений банальних кліше. Ми не рятуємо увесь світ від Злого Зла, що вже само по собі приємно. Проблеми вирішуються на локальному рівні. Це простий хід, який багатьом іграм дуже пасує насправді. Проте багато розробників про це чомусь не знають. Женуться за голлівудщиною. :) А ми в результаті маємо чергове позіхальне протистояння Обраного Героя із Злом, що прагне знищити Добро. Як і належить достойній рольовій грі ми робимо всілякі вибори (часто насправді непрості) по мірі проходження. Але вони діють на рівні історії, що ми створюємо. Геймплейний вплив наших рішень є мінімальний. Це вам не Alpha Protocol. :) В кінці гри нам відкривається головна таємниця сюжету, що передбачає можливість сиквелу (він є), проте місцева історія сама по собі є завершеною.
+ Присутні п’ять рівнів складності. Від сюжетно-орієнтованого (себто ультра-легкого) і до зубодробильного, із одним сейвом. Вибір це завжди добре. Я особисто грав на Важкому рівні складності.
+ Аддони до гри великі та ємкі. Тут вони є по суті двома актами однієї, окремої від основної сюжетки, історії. Нам пропонуються снігові біоми, багато додаткових напарників, новий клас зброї та обладунків (із духовним зв’язком), нові предмети, etc. Розповідається цікава історія, що дозволяє більше довідатися всього про ігровий Всесвіт. Контенту справді багато і він відрізняється від того, що присутній в основній грі. Проте без проблем із доповненнями теж не обійшлося, про що буде розписано в недоліках гри.
+ В грі цікаві напарники. У кожного своя історія, характер, світобачення, клас та додатковий квест. :) Цікаво в процесі гри дізнаватися про них більше. Під час діалогів вони вставляють своє “фе” із того чи іншого приводу, також кумедно перемовляються між собою під час власне гри. Оскільки це саме партійна рольова гра то присутність хороших напарників є особливо вагомим плюсом.
+ В грі добре витримано різноманіття луту. Речей ніяк не мало, але й не забагато. Приблизно стільки, як і повинно бути в такій грі. В очах не рябить, як в якій-небудь Divinity: Original Sin. Єдине, що я, як любитель куховарити (та їсти), додав би у більшій кількості то це різноманіття всілякої їжі та рецептів до неї. :) До речі в сиквелі так і зробили. ;)
+ Хороші діалоги. Фермер, для прикладу, тут не буде сипати словами на кшталт “ідіосинкразія” та “секуляризм”, а буде говорити саме по-сільському. Відповідати завше можна по-всякому, варіантів прописано немало. В діалогах можна проявити свої характеристики чи навички (наприклад Інтелект або Знання), набуті в процесі гри здобутки (наприклад Раціональність), особливості (наприклад аристократичне походження) і тд. Як на мене, то діалоги це одна із самих сильних сторін гри.
+ В Pillars of Eternity існує необхідність вдумливого розподілення екіпіровки між членами нашої команди. Ну, на Харді принаймні. :) Як кому, а мені таким займатись приємно. Результати такої роботи добре відчуваються.
+ В грі присутня не мала кількість ігрових класів. І дуже добре, що у всіх них є свої унікальні класові вміння. Грубо кажучи, іконки на які потрібно натискати під час бою (і не тільки) у всіх різні. Правда, представлені класові дерева прокачки не дуже наочно. Не те щоб проблема, але все ж. Варто зазначити, що в сиквелі це було виправлено - там все наглядно представлено.
+ Ми володіємо в грі своєю фортецею. Її можна розвивати, приймати в ній гостей, збирати податки з оточуючої черні. Велетенські підземелля можна (й потрібно) розчистити від всіляких істот. Особливо варто відзначити можливість садити деяких осіб до в’язниці та утримувати їх там. :) Можна надсилати компаньйонів, що на даний момент не задіяні у команді (та перебувають у фортеці), на виконання всіляких квестів. Можна брати завдання на ліквідацію кримінальних представників, культистів, чаклунів, etc.
+ F5/F9.
+ Присутня можливість знищити (або ні) протягом гри декількох драконів. Вони виглядають круто та є непростими противниками.
+ Можна додавати свої замітки. Просто і зручно.
+ Багато різних видів ворогів. Реально багато і реально різних. Чого тут тільки немає! До багатьох ворогів потрібен особливий підхід. Наприклад може бути високий опір рублячим атакам, або до вогню, або резистивність до повалення на землю, тд. Це змушує зазирати в бестиарій за інформацією та змінювати комплекти озброєння і тактику ведення війни. :)

НЕДОЛІКИ:

- Почнімо із самого серйозного та вельми дратівливого недоліку. Переходи між локаціями в грі дуже затяжні. Дуже. І по ходу проходження гри вони стають все довшими. І це стосується не тільки переходів між різними географічно територіями, а й переходів до об’єктів розміщених в межах однієї локаціями. Тобто ти заходиш в якусь халупу (для прикладу), дивишся 20-40 секунд на екран переходу, в халупі можеш не знайти взагалі нічого цікавого/корисного, потім щоб вийти звідти потрібно знову дивитися на такий же довгий екран переходу. А заходити/виходити/переходити в даній грі потрібно постійно й багато. Того я й закинув перше проходження. Я тоді грав з машини де стояв HDD. І якщо у мене зараз гра була на SSD, а завантаження по 20-40 секунд (20 то на початку, 40 і більше - під кінець проходження), то тоді вони досягали декількох хвилин. Приємного мало. Тепер навіть, граючи в РоЕ, я частенько кидав матюки в екран переходу. А це вже показник, бо я спокійний гравець. Матюк чи взмах рукою - найбільше, що я собі можу дозволити під час комп’ютерних забав. І то в самих якихось гарячих випадках. А тут воно як відбувається, - ти переходиш на іншу локацію, береш в руку смартфон (бо ж знаєш, що буде довго), передивляєшся там месенджери, що нове в Ютуб-підписках, прогноз погоди. Кладеш смартфон, піднімаєш очі. А там все ще екран переходу. Отак нехороші слова і сходять з язика…
- А завантаження збережень рівно такі ж повільні, як і переходи між локаціями.
- І навіть збереження гри не дуже швидке. Квіксейв зупиняє гру на 5-7 секунд під кінець кампанії. Ручні збереження іще повільніші.
- Аддони привнесли в гру не тільки хороше. Вони інтегровані в гру таким чином, що порушують баланс ворогів основної сюжетки, а та в свою чергу порушує баланс аддонів. Тобто тобі дали в певний момент гри квест, що приводе тебе до аддону. Ти набив там іще пару рівнів (а тут їх взагалі менше двох десятків) і захотів вже йти знайомитися із вмістом аддону (тут це перехід на нову територію на глобальній мапі). А там тебе зустрічають табличкою. На табличці зазначено, що ваша команда вже має високий левел для даного вмісту. І вам або пропонують залишити все як є, або підтягнути ворогів на вищі рівні, щоби грати було цікавіше. А як ти наб’єш в аддонах іще досвіду, то такі таблички будуть вже й між ігровими актами основної сюжетки! Себто плавно вписати доповнення в гру не вдалося. Це взагалі дивне та недолуге рішення. Якби доповнення були грамотно вписані в основну історію то обійшлися би без подібного. Зробіть їх (наприклад) по-замовчуванню високорівневими, щоби ми туди прийшли під кінець гри, а там просто могутні вороги, те й все просто і органічно. :) Чи давайте обмеження в рівнях, що ми наприклад можемо почати перше доповнення тільки на 5-6 рівні. Щоби по всій грі був баланс наростання могутності ворогів. А то ці таблички “вибору” дуже ламають занурення в гру, та й логіку теж. Навіщо я тоді качався, якщо ви мені пропонуєте знівелювати те, підтягнувши ворогів вище мене? А як ні, то супостати можуть бути простуваті. Я не знаю чи зумів зрозуміло передати суть проблеми. Сподіваюся ви зрозуміли, що я маю на увазі під цим всім. Коротше кажучи є проблема балансування, яку захотіли отаким чином замаскувати. Якби й добре, що в грі немає автоматичного авто-левелінгу. Це просто чудово насправді. Проте потрібно було більше заморочитися із балансом аддонів. Хоча би прийняти оте найпростіше рішення про високолевельних ворогів.
- До цього всього, додавання аддонів не підняло левел-ліміт нашої команди. Тобто пройшовши аддони ти вичерпуєш свій ріст іще задовго до кінця основної сюжетки. Будеш бігати не набираючи більше рівні досвіду, іншими словами. Це знову ж показує, що балансом доповнень займалися прибиральники та розносчики сендвічів. Буквально іще один чи два рівні було додати, щоби вистачило на все про все. Неприємно.
- В грі досі трапляються мілкі баги. Одного разу навіть був виліт на робочий стіл.
- Крафт паршивенький. Можна виготовляти тільки їжу, деякі зілля та сувої.
- В деяких місцях перестаралися із статевим рівноправ’ям. О, ця повістка дня! Жінки-воїни іще нехай. Але жінки-ковалі чи жінки-шахтарі…
- Заволодіння фортецею відбувається у дещо дивний спосіб. Автори ніби навіть обігрують це через один багатоетапний квест. Проте воно все одно дивно.

ЦІКАВИНКИ:

* Алкоголь в грі не дає жодних негативних ефектів. Тільки самі позитивні. :)
* В РоЕ реалізовано систему зачарування зброї та броні. Хороша система. Для зачарування потрібні певні компоненти (наприклад: опал, ніжки павука, золота селера і тп) і чомусь гроші. Кому гроші? Ми ж самі все робимо. Отака тут є балансна милиця. :)
* Мотивація антагоніста мені так до кінця і не зрозуміла. В плані того, що за увесь цей час та набутий досвід, в його свідомості, що - не було ніяких перемін? Можливо це просто я туповатий, тому виніс це в цікавинки, а не недоліки. :)

ВИСНОВКИ:

Ну що ж, я зумів закрити іще один “хвіст”. Пройшов-таки гру, яку колись вже починав грати, проте не завершив справу. Моя оцінка Pillars of Eternity це 3/4. Себто “Добре”. Це хороша, по-грамотному олдскульна, рольова партійка. Хороший сюжет, атмосфера, художній стиль, приємний візуал, пропрацьований сеттинг, цікаві напарники. Проте вищеназвані недоліки не дають проставити грі найвищий бал. Неприйнятно довгі завантаження/переходи/збереження (!) реально дратують навіть спокійну людину. Крім того підвело балансування аддонів, хоча в багатьох аспектах ті аддони дуже хороші. Я можу радити РоЕ всім любителям даного жанру, проте за умови, що гра буде інстальована на твердотільний накопичувач. Інакше будуть муки. Також я раджу зайнятись аддонами десь на рівні 14-му, перед самісіньким кінцем гри. До того, як підете на Погребальний Острів. Тоді погоджуйтеся на “підтяжку” рівня ворогів. Так ви не зіткнетеся із цими противними моментами балансування. Майже.

В цілому я вельми немало отримав задоволення від проходження гри. Приємний післясмак, як після хорошого пива. :) Obsidian тримають марку, незважаючи ні на що. За сім хочу розкланятися. Спасибі, що читаєте моє потоки свідомості. Побільше ходіть пішки та їжте часник. Всього найкращого! До побачення!
Krest0 
VIP


З нами з: 23.01.16
Востаннє: 29.11.20
Повідомлень: 2850

2020-10-06 18:05  
Bloody_Justice
Якщо там така погана система завантажень, то краще грати не буду. Дякую за застереження, бо я не люблю кидати ігри на середині. Краще вже й не починати тоді, ніж потім страждати.
11994455 
Попереджень: 2
Попереджень: 2 


З нами з: 07.04.14
Востаннє: 28.11.20
Повідомлень: 650

2020-10-06 20:47  
Мужик - 4 Крутий Сем вийшов...
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти