Мої враження від гри Far Cry 3 [ПК-версія].

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 03.01.24
Повідомлень: 37

2020-05-16 17:01  
Доброго всім дня! Сьогодні я хочу запропонувати вашій увазі огляд гри Far Cry 3. Це відомий мультиплатформенний open-world шутер, що побачив світ в 2012 році. Розробник (та видавець) Ubisoft. Я пробував грати в даний шутан незабаром після його виходу (хоча спочатку мені не вірилося, що після жахливої другої частини вийде щось путнє). Але тоді я стикнувся із великою кількістю самих різноманітних багів. Особливо мені сподобався баг, де починали різко спамитися варани у великих кількостях. Бувало й таке. :) Зараз же я вирішив наздогнати втрачене, пройти гру повністю. Що і зробив. Так що вперед - знайомтеся із результатами мого проходження! Обережно, десь може затесатися спойлер.



ПЕРЕВАГИ:
+ Сюжет в принципі пристойний. Ми вирішуємо свої особисті проблеми на локації з двух острівців, розташованих десь на межі Індійського та Тихого Океанів. Є дві різні кінцівки, ми обираємо потрібну самі, одним натиском мишки. :)
+ Сюжетна цікавість підтримується в значній мірі за рахунок яскравих персонажів, яких тут немало. Особливо вдався один із антагоністів - Ваас.
+ В грі добре реалізовано відкритий світ. Ми поступово відкриваємо його за допомогою радіовишок та звільнюючи аванпости від ворогів. Присутня велика кількість побічних ігрових активностей. Тут вам побічні квести, доставка на час, полювання, вбивства ватажків піратів/найманців, дослідження японських баз (військові бази часів Другої Світової), збір туземних реліквій, збір японських солдатських листів і тд і тп. Завжди є чим зайнятися, причому різними справами. Можна просто кататися на машині (правда бібікати чомусь не дають), літати на параплані, збирати трави. Корочше передбачено масу речей, щоб гравець не засумував і не знудився.
+ В грі можна обирати власну тактику ведення бойових дій і змінювати її хоч кожні 5 хвилин. Хочеш - зачищай аванпости ворога ножом по-тихому. Хочеш - мінуй територію. Можеш обстрілювати супостатів здалеку із снайперської гвинтівки. Можеш йти назустріч своїй долі із вогнеметом наперевіс. І це просто чудесно. Все залежить від бажання та вміння гравця.
+ На момент виходу гра була однією із самих сильних по графіці. Вона гарно виглядає і зараз. Варто також відзначити хорошу оптимізацію. Немає частої проблеми open-world ігор, коли текстури/об'єкти підвантажуються перед носом у гравця.
+ В грі присутня певна рольова система. Маємо три різні гілки прокачки із корисними та не дуже вміннями. Реалізовано просто і приємно. Ми реально стаємо сильніші по мірі прокачки. Я вкачав всі вміння іще задовго до кінця гри, оскільки поставив за мету зібрати всі туземні артефакти та японські листи, а за них дається досвід.
+ В грі присутній солідний за різноманіттям арсенал. Тут вам і пістолети, і гвинтівки, дробовики, кулемети, вогнемет, гранатомети, лук, вибухівка і тд. Розвернутися є де. Можна обирати озброєння згідно своєї тактики або візуальних вподобань. Асортимент широкий. Також присутня проста і реалістична система апгрейдів.
+ Локації, зброя, транспорт, персонажі, зілля, флора, фауна - все має веселенькі описи.
+ В грі багато всякого транспорту. Баггі, джипи, хетчбеки, вантажівки, квадроцикли, моторні човни, катери, гідроцикли, параплани. Вибирай, що хочеш. Керування нормальне, доріг достатньо, транспортні одиниці трапляються часто. Плюс завжди можна відбити який-небудь джип у ворога, або ж конфіскувати у місцевих "хороших хлопців" (хоча хороші вони досить умовно).
+ Присутня зручна карта. Мене порадував фільтр умовних позначок при ній.
+ Добре реалізована акробатика. Я взагалі-то не люблю коли в шутерах є акробатичні елементи. Але тут воно влаштовано дещо спрощено і тому для мене файно. Тут на всіх уступах, дахах, поверхнх куди можна вискочити лежить таке як біле мотуззя, - символ того, що сюди можна цибати. Ти підцибуєш до цих мотузок і персонаж вже чіпляється руками/ногами й вилазить. Фішка в тому, що якщо ти трохи не розрахував свій цибок то протагоніста "підтягує" до цього поміченого уступу. Тобто ризик звалитися з-за свого прорахунку чи іще чогось - мінімальний. Що мене радує.
+ В грі широко присутня тема "речовин". Ми не раз попадемо під всілякий наркотичний вплив, що буде супроводжуватися цікавими ефектами. Також ми можемо готувати із місцевих трав всіляки зілля-ін'єкції, що мають самі різні властивості. Від банального лікування і до можливості бачити здалеку силуети диких тварин, чи надовго пірнати під воду, тощо. Є трохи імбові зілля, але ми можемо просто їх не виготовляти. :)

НЕДОЛІКИ:
- Сюжетна лінійка та дослідження світу у Far Cry 3 повністю розірвані між собою. Ось наприклад я звільнив всі аванпости та радіобашти на карті. І це якби колосальний удар по силам та інфраструктурі поганців. Замість тотального володіння двома островами вони нині туляться на декількох базах. Їх патрулі відсутні на звільненій території. Але в сюжетних завданнях про таке ані гу-гу. Ніхто й не зважає на те, що коїться навколо. Виглядає кумедно, душе шкодить реалістичному сприйняттю гри. Зрозуміло, що Юбі Монреаль пішли на такий крок щоб забезпечити зручність гравцеві. Тобто зачищав ти карту, не зачищав, зачистив частину, - завжди отримаєш однакову сюжетку. Але! На мій скромний погляд було би куди як крутіше підв'язати в деяких місцях сюжетку під досягнення протагоніста. Я не кажу про якісь там великі ігрові розвилки. Але деякі сюжетні моменти, фрази, ситуації цілком (і відносно малозатратно) можна було зробити змінними. Нехай би їх навіть було небагато. Проте, це значно би посилило "довіру" до ігрового всесвіту, з'єднало би між собою world exploring та сюжет гри.
- Певні елементи керування в грі просто феноменально незручні. Наприклад, щоб обшукати трупач (тут це робиться постійно) необхідно затиснути клавішу E. Причому щоб обшукати тіло необхідно іще й потанцювати над ним, оскільки можливість шмону активується у вузькому діапазоні розташувань протагоніста стосовно мерця. Та ніби й цього було мало, чудо-розробники повісили зміну зброї (а ось це робиться може один чи два рази за всю гру) на ту саму клавішу E. Ідіотизм таких рішень важко применшити! Ти постійно воюєш, товчеш ворогів. Їх тілами всіяно пагорби і рівнини, ліса і лощини. Всі ці тіла необхідно очистити від грошей, луту та боєприпасів. І ти витрачаєш масу свого часу на цей здавалось би простий процес! Ти підійшов до пірата, починаєш кружляти навколо нього щоб зловити скрипт обшуку, а тобі ще й заважає його зброя, що поруч, оскільки ж вона обмінюється на твою гармату тією самою клавішею! А коли ти зловив момент то кнопку ще й треба затиснути! Це просто неймовірно дратує. Один із самих тупих недоліків у К+М керуванні, що я коли-небудь бачив. Але ніби й цього було замало! Швидкою клавішею у нас тут викликається лише мапа (хоч це!). А щоб зазирнути в рюкзак, меню крафту, журнал - необхідно відкривати меню гри, а вже в ньому тицяти мишкою в потрібний пункт. Як то ніби на клавіатурі не сотня із лишком клавіш, а 7 чи 8. Я розумію, що це відголоски мультиплатформенної "геймпадності". Проте ж зараз домінуюча більшість ігор мультиплатформенні, а проте такого жахливого керування, як у Far Cry 3 я навряд чи десь зустрічав останні років 10 (та й взагалі). Це справді великий мінус, оскільки ти маєш із цими аспектами справу постійно. Я би відправив людей, що відповідальні за керування ПК-версії носити відерцями щебінь. Або, як варіант, вологий пісочок. Бо в геймдеві вони втратили право на працю. :)
- Локації в грі досить одноманітні. Ми протягом всієї (некороткої) гри будемо тинятися по тим самим пагорбам, джунглям, кам'янистим берегам та храмам. І якби з точки зору достовірності це виглядає логічно. У нас же два невеличких острова, яке там може бути велике різноманіття? Але це той випадок, коли достовірністю можна було трішечки пожертвувати в догоду різноманіттю. Можна було би запросто в рамках цих островів додати біоми густого лісу, мангрів, болота, невеличку пустелю, etc. І це було би цікаво та приємно. Проте цього немає.
- Ніхто не чекає від шутерів серії Far Cry якоїсь глибокої проробки ігрового Всесвіту. Проте на базові та найбільш очевидні аспекти ігрового світу все-таки необхідно звертати увагу. А логіка Far Cry 3 в деяких місцях шкатульгає на обидві ноги (причому досить потішно). Ось невеличкий списочок помічених проколів:
> Ми купуємо в магазинах карти де показано розташування туземних артефактів та листів японських солдат. Це взагалі як? :))) Хто їх склав? І чому він сам не забрав артефакти собі?
> Місцеві жителі, плем'я Рак'ят, стверджують, що вони "великі воїни". Проте ця каста могутніх воїтелів чомусь ніяк не допомагає протагоністу звільняти їх землі від поганців. А до появи ГГ вони взагалі контролювали одне село на обидва острови. Тому подібні заяви та твердження звучать по-справжньому комічно.
> Вороги проявляють дивовижну пасивність. Протагоніст методично знищує їх організацію, забирає аванпости, залишає без радіозв'язку, розстрілює патрулі. Реакції у відповідь - нуль. Ніяких спроб повернути все (або хоча би щось) назад. Ех, не думають ці пірати про своє майбутнє, не думають...
> Місцеві жителі не є дикунами з листям на пісюні, що живуть лише полюванням та збором диких бананів. У них сучасна зброя, транспорт, електрика. Проте з яких джерел береться все це добро на островах - ніяк не зрозуміло. Ніде не видно полів, садів, ліній електропередач, тощо. Тобто інфрастуктури та господарства, що забезпечує життя більш-менш сучасної людини. Хоч би грядки з капустою які поробили, але ні. Все, що нам зустрінеться у грі на грядках це піратські коноплі.
> У запечатаних древніх гробницях та храмах ми знаходимо ті самі ящики та контейнери, що й всюди. Невже не можна було зробити пару модельок старих скринь?
> Протагоніста дуже скоро починають впізнавати всі місцеві жителі навколо, а от найманців обманув простий трюк із переодяганням.
- Деякі зразки вогнепальної зброї в грі "передзеркалено" справа наліво. Тобто затворна рукоять, вікно екстракції гільз, перемикачі режимів вогню та запобіжник, etc - розташовуються не справа, а зліва. Перед носом у гравця. Це, до речі, не єдина гра де існує така "особливість". Причини такого дивного рішення мені повністю невідомі. Мене, як інженера, коробить бачити таку дурну та недоречну невідповідність. Ще й воно постійно перед очима. Реалістичність сходу підсікається в значній мірі.
- В ході сюжетних завдань з'являються певні елементи містики, як-от той китайський древній компас. Воно сюди зовсім не пасує. Недоречно, просто недоречно.
- В грі присутній певний надлишок всюдисущих червоних бочок-вибухалок. Причому розміщено їх часто в таких місцях, де в принципі їх бути не може, або не повинно.

ЦІКАВИНКИ:
* В грі цікава система збережень, така мені рідко трапляється. У разі загибелі ГГ при вільному дослідженні місцевості, його "воскрешають" на найближчому аванпості чи радіобашті. У ході виконання місій (навіть при підході до ворожого аванпоста) починають діяти локальні чекпойнти. Така система непогано діє, хоча звісно й поступається у зручності вільному збереженню F5/F9.

ПІДСУМКИ:
Ну що ж, гру пройдено. Відчувається просто неймовірний поступ у порівнянні із убогою другою частиною. Ту я пройшов 12 років тому, але гидкий післясмак пам'ятається й досі. :) Трійочка має певний комплект своїх недоліків, проте це однозначно хороша гра. Хороший шутер, хороший відкритий світ, хороші тактичні можливості. Пройшов із задоволенням, хоча і матюкаючись постійно на місцеві нюанси керування. Моя оцінка 3/4, тобто "Добре". Рекомендувати її можна самому широкому загалу гравців, практично будь-кому, хто грає в шутери/екшени. А на сім розкланююся. Спасибі, що прочитали мою писанину. Не забувайте грітися на сонці та робити піші прогулянки. Всього найкращого!
Krest0 
VIP


З нами з: 23.01.16
Востаннє: 07.12.23
Повідомлень: 2874

2020-05-17 01:41  
Згадується ще полювання на казуарів.
*гравець бачить казуара
- О, курва!
*Дістає кулемет, на чолі проступає піт.
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 03.01.24
Повідомлень: 37

2020-05-17 19:30  
Krest0
Я теж щось таке пам'ятаю, що в ранній версії гри ті казуари несли смерть та руйнування. Куди там убогим тиграм та мемедям! Проте зараз вони не виділяються серед іншої звірини. Видко підправили патчами, як і кабанців у третій Готиці колись.
SaratRich 
VIP


З нами з: 29.05.12
Востаннє: 24.08.23
Повідомлень: 385

2020-06-28 22:04  
Bloody_Justice
Мені теж сподобалось, хороша гра, насичена, різноманітна. Якщо хочеш пізнати що таке справжній шутер Crysis тобі в поміч Wink (1) От де люди виклались на-повну.
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 03.01.24
Повідомлень: 37

2020-07-03 13:48  
SaratRich
Цитата:
Якщо хочеш пізнати що таке справжній шутер Crysis тобі в поміч Wink (1) От де люди виклались на-повну.

Сподіваюся, що це був всього лише товстенький тролінг.
11994455 
Попереджень: 2
Попереджень: 2 


З нами з: 07.04.14
Востаннє: 16.04.24
Повідомлень: 1132

2020-07-04 12:37  
Блін - а Серйозного Сема пройти можеш ...
Перше і Друге пришестя а також його ашді версіїї ...
Другого і третього мож не проходити... (то лайно а то якись нудний...)
Хотілось би також не обійти особливо увагою мод Бастіон Пітьми створений києвлянином Лео Калиниченко ... але ашді версію буде найти тяжко...
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти