|
|
|
Автор |
Повідомлення |
Bloody_Justice Частий відвідувач
З нами з: 18.03.13 Востаннє: 20.11.24 Повідомлень: 37
|
2020-04-07 13:24 |
Доброго всім дня! Сьогодні я хотів би запропонувати вашій увазі невеличкий огляд гри Alpha Protocol. Це єдина гра, що характеризується визначенням "шпигунський рольовий екшн". Вона побачила світ в травні 2010 року. Розробник - відома студія Obsidian. Рушій: UE 3. Охоплювалися всі актуальні на той час стаціонарні платформи: PC, Xbox 360, PS 3. Вигляд в грі від третьої особи. Свого часу цей програмний продукт повністю пройшов повз мене. Відтоді не раз виникало бажання ознайомитися, проте все знаходився фактор, що ставав на заваді цьому. Я надолужив втрачене аж весною 2018 року. А зараз вирішив переграти Альфа Протокол по-новому. І поділитися своїми враженнями із вами! Поїхали! Та будьте обережні, можливі спойлери. Ну, насамперед необхідно іще зауважити, що ніяких проблем із запуском цієї гри на Він 10 немає. Все гладко.
ПЕРЕВАГИ:
+ Повністю унікальна жанрово гра. Я спеціально виділив вище її жанрову приналежність. Це Espionage Action-RPG. Єдина та неповторна. Події гри розвиваються в умовному земному сьогоденні. Сеттинг гри вельми реалістичний. Ніякої містики чи дуже там фантастики немає. Ми граємо за таємного агента, що в певний момент стає вигнанцем та розгортає самостійну діяльність.
+ Цікавий, заплутаний, варіативний сюжет, що ми виковуємо своїми безпосередніми діями, діалогами, відношенням до нас ігрових персонажів. І слово "варіативність" я вжив не просто для краси. ;) Тут ми маємо реальний вплив на те, як розвернуться ті або інші події. Звідси ж висока аддитивність та реграбельність Альфа Протоколу.
+ Велика кількість цікавих та колоритних персонажів. Кожен із них має певний показник відношення до нашого протагоніста, що ми можемо підвищувати або знижувати своїми діями, діалогами, виборами. І це відношення до ГГ у кожного персонажа змінюється по різному. Хтось любить коли в бесіді із ним Майк Тортон (так, це ім'я протагоніста, він тут один) дотримується професійного стилю поведінки, одна німкеня навпаки полюбляє гарячих та агресивних хлопців. Журналістка оцінить коли ви підкинете їй матеріал для статей, а також коли будете в діалогах відзначати її професійний талант, а не вроджену вроду. Як позитивне так і негативне відношення до Майка може бути використане в процесі гри. Варіантів просто маса. Починаючи від можливості закласти певних дівчат у ліжко і закінчуючи кураторськими бонусами під час місії. Це одна із ключових механік гри. Вона класна і працює класно. Реально грамотна реалізація внутрішньо-ігрових відносин, скажу я вам. Дуже мало де можна зустріти подібне.
+ Механіка досьє. На кожного ігрового персонажа, а також на кожну організацію, що грає роль в сюжеті, - присутнє досьє. Ми самі його формуємо, виловлюючи інформацію із самих різноманітних джерел (папки на столах, взламані компи, діалоги, чорний ринок, викрадені носії інфи). Таке досьє розповідає багато цікавого про кожного персонажа, дозволяє краще розплутувати туташній сюжетний клубок. Також, по мірі заповнення кожного досьє, даються певні геймплейні можливості щодо його фігуранта. Наприклад можна досягти певних преференцій мітко вставленою в діалог інфою, можна розвернути хід подій в потрібне нам русло. Можна шантажувати, погрожувати, вговорювати, опираючись на факти здобуті в процесі формування досьє. І не тільки. Наприклад, коли ми дізнаємося, що певна персона є найманою вбивцею то в діалозі з'являється пункт "Стратити". Прямо ось так різко розібратися із кіллером на місці! Стосовно організацій досьє діють подібно. Ми розплутуємо сюжет, отримуючи все нові знання. Також по мірі розширення досьє на організації ми дізнаємося, як краще протистояти їх силовикам; що у них за тактика, яке озброєння і тд. Приємна штука, ці досьє.
+ Різноманіття ігрових місій. Тут у нас і короткі діалогові місії, встановлення жучків, контр-кіллерська діяльність, розвідка, втечі і тд і тп.
+ Рольова система дозволяє гнучко створювати необхідного нам персонажа. Хочете крастися як Сем Фішер? Будь-ласка. Хочете бігти із шотганом назустріч своїй долі? Можна. Хочете наносити потужні рукопашні удари по живим людським одиницям? Ладно. Хочете простіше хакати компутори? Тримайте.
+ Взагалі в грі достатньо всіляких активних/пасивних вмінь, екіпіровки, апгрейдів. Але й не забагато, в очах не рябить. Стільки, скільки треба.
+ Система ачівок-перків. Вбили певну кількість ворогів із пістоля в макітру? Ловіть невеличкий бонус до ваших пістолетів. Переспали із дівкою? Ловіть тематичний бонус. Стукнули певного мужика башкою об стіл (в ході перемовин) - бонус за брутальність. Завдали певної кількості очок шкоди запалювальними гранатами? Зможете взяти їх із собою більше. І тд і тп. Таких перків сила-силенна. Вони всі дають дуже різні поліпшення. Самі перки даються за самі різноманітні та несподівані речі. Але все залежить від ваших конкретних вчинків. Люблю таку систему, а в Альфа Протоколі вона ще й організована найкращим чином.
+ Можливість спати із привабливими жінками. Чого ще необхідно добитися від них. :) Ніякої педосексуальності чи іще чогось такого "трендового" в даній грі немає.
+ В міру напружені бої із босами. Нелегко (на Харді принаймні), але й очі не вилазять від туташніх главарів.
+ Різноманітність місць, де ми будемо вести свою діяльність. Тут вам і Близький Схід, Азія, Європа, Мордор.
+ Атмосфера інтриг, недовіри, шпигунських пристрастей та подвійної гри. Важко описати це словами. Але воно тут в повній мірі є.
+ Всі діалоги озвучено і показано в кінематографічному стилі. Тобто із мімікою, зміною положення камери і тд.
+ Графіка пристойна, як на наш час. Принаймні на мій невибагливий погляд. :) Ну, очі різати точно не буде.
+ По завершенні кожної місії нам подається такий ніби рапорт. В ньому описуються наші основні здобутки на цьому завданні, які цілі було досягнуто, а що було втрачено. Із ким заведено знайомство, кого врятовано, чи допущено втрати серед цивільних і тд.
+ Зовнішність протагоніста можна в деякій мірі кастомізувати. І цієї міри в міру. :) Ні надлишку, ні нестачі цього "кастому" немає.
НЕДОЛІКИ:
- Інтерфейс. Він в деяких аспектах просто жахливий. Ні, я серйозно. Деякі рішення просто феноменально незручні. Інтерфейс консольний по суті своїй, ніякої адаптації під ПК просто не було. Я коли іще перший раз проходив Альфа Протокол то просто впав у ступор, що із геймплейних менюшок ти виходиш натискуючи праву кнопку мишки. Тільки праву кнопку мишки. Вперше в житті таке зустрів. А ще п'ять хвилин клацав всі кнопки на клавіатурі, щоб вийти із того інвентара! Ну, а ця права клавіша це ж тільки один приклад. Чого іще вартий швидкий вибір предметів та абілок...
- Хак ПК організовано просто безбожно, я про відповідну міні-гру. Якийсь людоненависник зумів тут виплеснути на бідолашних гравців чорний потік своєї брудної ненависті до всього людства. І це я без всілякого перебільшення. На щастя є альтернативний спосіб зламу компукторних систем, - ЕМ-імпульсна граната. От їх і варто юзати для такого діла. Що цікаво, міні ігри по зламу механічних та електронних замків реалізовано цілком навіть нормально.
- В грі не можна зачинити за собою двері. Отак от просто, отак от тупо.
- Чекпойнти. Можна створити і ручний сейв, але він буде простим дублем останнього чекпойнта. Ну хоч за це спасибі.
- Гранати летять трохи не по тим траекторіям, що малюються нам пунктирною лінією. :) Тому забудьте про складні схеми із відбиттям гранати від стіни у вікно і тд - не вийде!
- Іноді під час переміщення ГГ спотикається об якісь об'єкти, нерівності підлоги і тд. Це може зіпсувати всю ретельну тактику бою. Також персонаж іноді підлипає на якусь секунду, тоді треба понатискати різво кнопки руху. Іноді ти займаєш укриття і ніби береш ворога на приціл, а постріл не відбувається, бо ти якось там трохи не так сидиш за тим ящиком чи купою цегли. Тобто присутній баг-пак, що я називаю "Спотикач". Це трапляється не те щоб там часто, але має місце. І коли воно трапляється то дратує.
- Деякі внутрішньо-ігрові анімації виконані на невисокому рівні.
- Незручне керування стаціонарними кулеметами та снайперськими гвинтівками (які тут теж строго стаціонарні).
ЦІКАВИНКИ:
* В Альфа Протоколі реалізовано ігрову концепцію "Маєш, що обрав". Вона полягає в тому, що в діалогах час на вибір строго обмежено. Над потрібним варіантом необхідно думати швидко! Те саме стосовно прийняття деяких рішень. Час на вибір швидко спливає. І це по-своєму класно. Але в діалогах тобі не пишуть повні фрази, що скаже Тортон, а там лише ключові слова. Тобто схема а-ля Fallout 4 (прости боже, що назвав це Фалаутом), проте не настільки убога. Тут тільки іноді протагоніст говорить щось таке, що ніби не сходиться із ключовими словами. Тобто плюс врівноважує мінус. :) Тому відніс це в "Цікавинки".
До речі систему автосейвів теж приведено до вищеназваної концепції. Сама гра створює та підтримує тільки два автосейва: останній по місії та останній в конспіративній квартирі. Себто ти обираєш і повинен переборювати наслідки своїх рішень, якщо вони виявилися невдалі. Можна ж все-таки вручну робити сейви, про що я вже вказав вище. Але я робив це тільки заради того щоб мати резервні сейви на випадок якогось крашу. А невдалі вибори я завжди залишав, бо так же тутай задумано. :)
* Незважаючи на реалістичний сеттинг, про геймплей даної гри цього сказати не можна. У нас тут все-таки повноцінна Рольова Гра. Тому присутні немалі умовності. Наприклад в ході прокачки гілки "Непомітність" ми отримуємо змогу на декілька секунд ставати буквально невидимими для живих противників. Прямо от в лоб вирубили одного в такому режимі, а поруч стоячий тільки занепокоївся. )) А в гілці "Пістолети-кулемети" є можливість декілька секунд товкти безперервно із нашого ПК, ігноруючи ємність та наповненість його магазину. )) Так само комп'ютери зламуються електромагнітним імпульсом. Ну, суть ви зрозуміли. Це не є прямо недоліком, але й перевагою подібне звісно не назовеш. Тому подібні умовності є теж описую в цій категорії "Цікавинки".
* В грі є можливість почати жовторотим новачком-курсантом (не плутати із рівнем складності!), що не має спочатку взагалі ніякого досвіду. Тобто ваші лінійки прокачки будуть на початок першого завдання голими. Але якщо ви пройдете гру в такому ускладненому режимі, то можна буде наступне проходження навпаки почати за тертого калача - ветерана, який навпаки матиме потужний стартовий стек очок прокачки. А також унікальні "ветеранські" відповіді в діалогах (у жовтопуза то є навпаки "салабонські" варіанті в діалогах). Отаку схему я й реалізував, пройшовши гру перший раз за джуніора, зберігши сейви, а тепер от пройшов за досвідченого Майка Тортона.
ВИСНОВКИ:
Отже, ви могли помітити, що гра має як безумовно потужні переваги так і вельми неприємні недоліки. Яку ж підсумкову оцінку я виставлю цієму творові? А оцінка буде 3/4, тобто "Добре". А стосовно рекомендацій, то цю гру я рекомендую всім. Оскільки перелічені мною негаразди можна перебороти та перетерпіти. А зате ви зіграєте в унікальну, цікаву, захоплюючу, самобутню RPG. Це штучний продукт. Я, і перше і друге проходження гри отримував непідробне задоволення. Планую потім іще колись переграти Альфа Протокол разочок. )) І тепер я також точно знаю, яку наступну гру я хотів би побачити від студії Obsidian.
Дякую, що дочитали мою писанину до кінця. Вступайте в дискусію, задавайте питання, наводьте свої думки. Також не забувайте провітрювати приміщення та натирати хлором дверні ручки! Всього найкращого та до скорої зустрічі! |
|
|
|
|
Krest0 VIP
З нами з: 23.01.16 Востаннє: 07.12.23 Повідомлень: 2873
|
2020-04-08 10:05 |
Bloody_Justice написано: | - Хак ПК організовано просто безбожно, я про відповідну міні-гру. Якийсь людоненависник зумів тут виплеснути на бідолашних гравців чорний потік своєї брудної ненависті до всього людства. І це я без всілякого перебільшення. |
Я теж колись зустрів мінігру створену ненависником гравців. Вона зустрічалася багато разів у грі Fahrenheit. Принцип такий. Є 2 розбитих на чотири сектори кола. Одночасно на обох колах один із секторів активується. Тобі треба одночасно натиснути пальцями на відповідні кнопки на WASD та стрілках. І ці мініігри неймовірно довгі. Ти все клацаєш і клацаєш та думаєш коли це знущання закінчиться, а воно все ніяк не закінчується.
Додано через 3 хвилини 23 секунди:
Bloody_Justice написано: | не по тим траекторіям |
Доволі поширена помилка. Правильно "по тих траєкторіях"
Додано через 7 хвилин 21 секунду:
Треба буде якось пограти у цю гру. Чув про раніше, але не знав, яка вона і не цікавився. Схоже, даремно пропустив її. |
|
|
|
|
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
|