Мої враження від гри Painkiller (2004) [ПК-версія].

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 03.01.24
Повідомлень: 37

2020-03-23 17:42  
Доброго всім дня! Сьогодні я хотів би запропонувати вашій увазі мій огляд гри Painkiller. Мова йтиме саме про оригінальну частину 2004 року. Це достатньо відомий шутер, піджанру "біжи-стріляй", або як кажуть деякі - "м'ясний" шутер. Гра створювалася по заповітам таких класичних шутерів id Software, як Quake та Doom. Про це заявляли самі автори гри, іще під час її розробки. Тобто орієнтація йшла в першу чергу на геймплей та масштаби геноциду ворогів, а сюжет вже вторинний. В грі представлено як синглплеєр так і мультиплеєр, але в своєму огляді я традиційно описую тільки синглову частину. Варто зазначити, що я вже колись двічі починав проходити дану гру. Але то було іще у волохаті інститутські часи, всілякі причини та обставини так і не дали мені жодного разу завершити проходження. Але гра мені завжди імпонувала, це я пам'ятаю добре. І ось я вирішив надолужити втрачене та повністю пройти даний шутер, а також поділитися із вами своїми враженнями. Тут взагалі варто зробити невеличку ремарочку та пригадати якими славними шутерами був багатий 2004-й рік. Я постійно витріщав очі на журнальні статті присвячені виходу тієї або іншої новинки. :) Тут вам і технологічний DooM 3, і чудовий в плані дизайну та геймплею Half-Life 2, динамічний Painkiller, не-дуже-то-й-шутер The Chronicles of Riddick, туповатий Far Cry, мультиплеєрний Unreal Tournament 2004. Були деньки... Ну що ж, традиційно для моїх оглядів: спочатку переваги продукту, потім недоліки, потім цікавинки, потім підсумок. Поїхали!



ПЕРЕВАГИ:

+ Хороша графіка. Вона непогано виглядає і зараз. А на свій час то це взагалі була бімба! Я пам'ятаю, як пускав слину розглядаючи журнальні скріншоти в релізний рік. :)
+ Дуже різноманітні та цікаві локації. Тут вам і цвинтар, дурка, фабрика, порт, тюряга, військова база, монастир, вокзал і тд і тп. Таке різноманіття дуже підігріває інтерес до гри, оскільки кожна наступна локація не схожа на попередню. Особливо слід відзначити просто шикарно оформлену фінальну локацію. Натуральне втілення слів "Війна це Пекло".
+ Хороший аудіо-супровід. На локаціях присутнє фонове "тематичне" аудіо-оформлення, наприклад на рівні "Монастир" звучать якісь такі церковні мотиви. А в бойові моменти вмикається динамічна важка музика. І вона класна! Хороша окрема композиція звучить навіть при титрах.
+ Чудова динаміка ігрового процесу. Є простір для маневру, є розцибування, є грамотно подані ватаги ворогів. Геймплей викликає велике задоволення.
+ Класний арсенал. Присутні 5 видів зброї, кожна має мінімум два режими вогню. Деякі - три режими. Всі вони корисні, непотрібної зброї просто немає. Особливо слід відзначити просто шикарну початкову зброю. Вона власне і називається Painkiller. Цікава задумка, схожого я більше не бачив ніде. Це вам не якись убогий пістоль, що назавжди забувається, як тільки знайдено наступну зброю! Також завжди достатньо набоїв щоб вдосталь постріляти із будь-якого ствола, що теж приємно.
+ F5/F9. Це притому, що на рівнях розміщено також достатню кількість автосейвів.
+ Можна налаштувати вигляд прицільної марки, розмір елементів hud. Мені таке вельми подобається. Люблю все налаштовувати під свій смак.
+ Ігролад побудовано таким чином, що присутнє все необхідне, натомість нічого зайвого просто немає. Дуже загальне формулювання, знаю. Але воно просто так і є.
+ Карти Таро. Виконуючи певну ігрову умову на кожній локації (і на кожному рівні ця умова зовсім інша!) ви отримуєте по проходженню цієї зони особливий бустер - Карту Таро. Вони дають різні ігрові переваги. На початку будь-якої локації ви можете вибрати певну кількість таких карт (із наявних у стекові) щоб забезпечити собі покращені умови гри. Це робиться за золото, що ви збираєте на рівнях розбиваючи всякі бочки/ящики та знаходячи секрети. Всі карти дають різний ефект. Окрім того вони взагалі поділяються на ті, що дають пасивний ефект на всю локацію, а також на бустери, що одноразово активуються окремим натисканням клавіші у потрібний момент. Можливо, воно трохи неясно виглядає у моєму описі, але насправді це дуже проста та зручна система щоби урізноманітнити та полегшити (у разі потреби) ігровий процес.
+ Наявність секретів. Деякі заховані ну дуже ретельно. А деякі на видноті, та спробуй доберися до них! Тут ви можете заволодіти набоями, бронею, лікувалками та золотими цінностями (конвертуються у монети).
+ Режим Демона. Після смерті кожен рядовий ворог залишає по собі зелений згусток - свою душу. Протагоніст (завдяки одному ангельському зіллю) може поглинати такі душі просто проходячи через них. Кожна душа відновлює одне очко здоров'я. Їх треба збирати жваво, бо вони із часом зникають. Але це ще що! Накопичивши 66 душ, ГГ входить у Режим Демона. Це тимчасовий чорно-білий режим повної невразливості, коли вороги світяться контрастним червоним кольором, а ви вбиваєте будь-якого рядового ворога одним пострілом на будь-якій відстані. Потім можна підібрати ще 66 душ і знову активується такий убер-режим. І знову, знову, як тільки назбируєте 66 душ! Дбайливо виведений в hud лічильник душ повідомить вам коли ви зможете почати трощу. Та й коли запас душ "на підході" гра має спосіб підказати про це вам без відриву від побоїща. :) І такий режим в даній грі це зовсім не послаблення, а необхідність.
+ Дуже різноманітні вороги, під стать локаціям. Тут вам і культисти, ченці, матроси, зольдери, ніндзя, скелети, чаклуни, різномастні стрілки і тд і тп.
+ Велетенські та цікаві боси. Якщо перший із них просто забивається до смерті (він якби для "розігріву"), то всі наступні із певною вигадкою. Іще потрібно зрозуміти, як саме їх перемогти.
+ В грі присутня деяка фізика об'єктів. За неї відповідає Havok. На свій час було взагалі файно.

НЕДОЛІКИ:

- Час від часу гра вибиває. Якщо це відбувається під час збереження, то таке збереження може зіпсуватися. Одного разу мене вибивало в одній певній точці одного рівня, що змусило перегравати його з початку. Це не є прямо проблемою, оскільки із кількістю сейвів у грі все гаразд. Припускаю, що це скоріше всього пов'язано із якоюсь несумісністю до сучасних ОС, або конкретним білдом чогось програмного, чи ще щось таке. Коли я іще проходив Painkiller колись давно на ХР, то не пригадую таких вильотів.
- Рівні завантажуються довгенько. Це цікаво, бо моє чинне залізо дещо перевищує рекомендоване для даної гри. :) Гра взагалі розташовується на SSD. Подібний нюанс спостерігався і в DooM 3. Не знаю чого воно так.

ЦІКАВИНКИ:

* Сюжет в грі справді трохи присутній. :) Він подається у вигляді відрендерених роликів на початку гри, а також після кожного боса. Присутня навіть драматична кінцівка! Хоча масштаби подій воістину біблейські, проте сюжет тут існує в повній відповідності до заповіту Кармака. :) Він, скажімо так, мінімально достатній. Особливо для даного піджанру. Але є і таємна кінцівка! Умови її отримання вельми непрості. Що цікаво, коли я вперше брався за проходження даної гри то це була якась піратська версія із локальної мережі. Там ніяких відеороликів не було! :) Ну любили всілякі пірати їх вирізати, любили. І я тривалий час думав, що в Painkiller сюжет відсутній взагалі! От як у Quake 3. Аж згодом я, із превеликим подивом, дізнався про наявність тих самих роликів.
* В рік виходу гра отримала аддон Battle Out of Hell. Він продовжує історію оригінальної гри, додаючи іще з десяток рівнів, пару нових стволів і тд. Цей аддон, він від оригінальної команди розробників People Can Fly. За нього я іще візьмуся. Відтоді вийшло іще чотири (!) доповнення від всіляких інших команд девелоперів. І їх всіх об'єднує невисока якість продукту. Проте, така кількість аддонів свідчить про народну любов та популярність даного шутера (а також про бажання видавців витиснути все до останньої копійки із цього проекту, що в принципі також є підтвердженням комерційної прибутковості).
* Гру я пройшов на складності "Кошмар" та без використання карт Таро. Порох в порохівницях іще присутній! :)

ПІДСУМКИ:

Отже, я нарешті повністю пройшов цю гру. Моя оцінка їй - 4/4, тобто "Відмінно". Це реально крутий, динамічний, цікавий, запальний шутер! Якщо ви хочете із шиком відстріляти декілька сотень ворогів так, щоб черепний мозок відпочивав, а працював тільки спинний, - ця гра один із найкращих варіантів. Як на мій смак, то це взагалі найкращий представник даного піджанру. Виявлені в грі недоліки є досить умовними та мають технічний характер. Можливо на іншому ПК їх взагалі не буде.
Дякую за перегляд даного матеріалу! Залишайте свої коментарі, якщо виникне бажання. Грайте в хороші ігри, мийте руки з милом, не забувайте іноди приймати дезінфекуючі засоби всередину (бажано домашнього виробництва). До побачення!
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 03.01.24
Повідомлень: 37

2020-03-31 13:41  
Доброго всім дня! Я пройшов аддон Battle Out Of Hell до оригінального Painkiller. Цей аддон вийшов в тому ж 2004 році від тієї ж студії People Can Fly. Тільки трошки пізніше. :) Тепер я коротко, в цієму пості, оповім, що було додано і як. Просто пунктами.

* Додано 9 нових синглових карт, плюс одна для битви із босом. Карти, як і раніше, класні та різні.
* Додано два нових вида зброї, що надало в розпорядження гравця іще 4 режими вогню. Один режим трохи імбовий, оскільки дозволяє швидко винищувати великі скупчення ворогів. Але то нюанс, а так то нова зброя цікава та корисна.
* Новий комплект карт Таро, набір із оригінальної гри доступний одразу. Умови для отримання карт Таро тут ускладнені.
* Нові чудернацькі вороги. Тепер майже на кожному рівні є міні-боси.
* Покращені сюжетні відеоролики у кількості двох штук. Суть їх проста - жінкам не довіряй. :)
* Фінальний бос, як і завжди, із вигадкою. Я немало поломав голову над тим, як же ж його необхідно товкти.
* В декількох місцях додано недоречні елементи платформінгу. Взагалі не люблю, коли в шутерах є платформінг.

Загалом, підсумовуючи, треба сказати, що аддон не поступається оригінальній грі в якості. Воно все органічно та приємно проходиться одним махом. :) Тому і аддон я так же рекомендую, як і основну гру. Спасибі за перегляд, пишіть (адекватні) коментарі, мийте руки теплою водою з милом, не забувайте про внутрішню дезінфекцію організму домашніми продуктами бродіння. ;)
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти