Мої враження від гри DooM 3 [ПК-версія].

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 21.07.24
Повідомлень: 37

2020-03-05 17:46  
Доброго всім дня. Сьогодні хотів би поділитися своїми враженнями від проходження гри DooM 3. Це відомий та хайповий свого часу шутер. Колись я вже починав його грати, іще в інституті, році так 2006-му. Але навчання (та, можливо, інші причини, що я зараз звісно не згадаю) не дало мені закінчити тодішнє проходження. І ось я вирішив нагаяти втрачене, подивитися, що куди і як. Проходив базову версію, без всіляких графо-модів, "покращувачів" та іншого стороннього добра. Єдине, що роздільну здатність (і ще пару пов'язаних параметрів) довелося ввести вручну в ресурсний файлик гри. Але то не проблема. Ну і форсувати АА через драйвер відеокарти - теж нічого особливого. Проблем із запуском, пов'язаних із новизною заліза/ОС не фіксувалося. Версія гри 1.3.1 (себто остання). Зараз я подам перелік переваг, потім недоліків, потім просто цікавих та особливих моментів (якщо такі будуть), а в кінці підсумую і видам своє загальне враження. Поїхали!



ПЕРЕВАГИ:

+ На свій час гра і справді мала вельми хорошу графіку. Вона і зараз виглядає достойно. Принаймні для мене. ;) Єдине, що модельки деяких чортенят досить убогі, також занадо різкий перехід світло/тінь. Проте зачекайте, це продукт 2004 року! Корочше візуальне виконання мені сподобалося.
+ Класичний і тому грамотний набір озброєння. Окрім стартового пугача - все при ділі.
+ Є нормальний показник кількості здоров'я. Воно не відновлюється самостійно, потребуються аптечки та медстанції. В часи власне виходу гри я би не повірив, що такі особливості доведеться окремо відзначати та виносити в переваги цифрового програмного продукту. :) Як і наступний пункт...
+ F5/F9.
+ Різноманітні противники із різними повадками.
+ Немала кількість всіляких листувань, записів, аудіо- та навіть відеоматеріалів, що трапляються в процесі проходження. Краще розкривають обставини, події, атмосферу внутрішньоігрового Всесвіту. І взагалі, конкретно мені подобається коли в грі присутні подібні елементи.
+ Дуже хороша і чомусь зовсім забута в наш час концепція інтерактивних екранів. Тобто протагоніст підходить до відеоекрану, відеопанельки, пульту, - приціл перетворюється на курсор і можна обирати/вмикати/перемикати різні функції, скачувати інфу на КПК і тд. Реально файно виглядає, цікаво та водночас реалістично. І такої штуки я ніде більше, окрім як тутай та в Quake 4, не бачив. А жаль. Просто і прикольно.
+ Присутня певна атмосфера атакованої чортівнею марсіанської бази.

НЕДОЛІКИ:

- Найголовніша проблема гри. Вона ж сама несподівана. Порушені одні із найголовніших правил побудови достойного шутера. Так ось, ворогів, що просто рухаються рівнями практично немає. Вони в абсолютній більшості випадків телепортуються звідкилясь, вилазять із якихось закапелків, просто виходять звідкись збоку. Автори так хотіли створити в грі елементи власне хорору, небезпеки, боротьби. І у них із тріском все провалилося. По-перше це просто тупо. Реально тупо. Всілякі зомбі і бісенята переховуються у спеціальних нішах, кімнатках, підворотнях. Виходять звідти у потрібний момент. Іноді прямо на стіні відкривається якась панелька і звідти також виходить бісик. О_о Настільки по-ідіотські все це виглядає - передати не можу. Це поєднується із тим, що багато хто телепортується де завгодно. Іноді вам на голову. Такого бути не повинно. Принаймні частина ворогів повинна бути доступною для обстрілу гравцем одразу, нехай вже інші там лізуть звідкилясь. При цьому всьому більшість боїв відбувається у вельми тісних приміщеннях. А якщо приміщення ніби навіть не тісне, то гравець все одно рухається якимось тісними доріжками, містками і тд. Тобто простір для маневрування присутній нечасто. А він потрібен, оскільки ж ворожата з'являються у самих довільних місцях, їх часто не видно (про це нижче). Плюс автори обожнюють створювати ситуації коли, наприклад, тебе в тісному коридорі зустрічає біс, ти починаєш його обстрілювати, ухилятися від файерболів. А в цей час - бам! Тебе в спину товче інший бісик, який дбайливо телепортувався позаду протагоніста. Подібне повторюється із нездоровою частотою і змушує навіть трохи сумніватися у тому чи грали самі розробники свій витвір... Чукча не читач, ага. І ще в додачу до того всього, дуже багато де ставиться ворог таким чином, що він завжди встигає вдарити протагоніста при зустрічі. Ухилитися просто немає ніякої змоги. Наприклад ти відкриваєш двері і на тебе миттєво цибає чортеня, що чатувало там на високому старті. В адекватному шутері такого бути просто не повинно. Гравець повинен мати хоча би якийсь мінімум часу для свого реагування. Пам'ятаю, що при релізі Daikatana теж висвітлювали таку особливість, як немалий недолік. Чорт, вже могли би блазні і врахувати досвід свого бувшого колеги. )) Отже, в підсумкові все це дає нам дратівливий, нікчемний геймплей, пронизаний дурнуватими нотками ідіотизму. Серйозно, я нечасто зустрічав навіть у дешевих і ні на що не претендуючих шутерах такі серйозні геймплейні проблеми. Гра проходилася мною на Харді і практикувався стиль проходження "quick load dragon". :) Оскільки тут інакше не знаю як. Ти собі йдеш, відкрив двері - миттєвий кидок в морду. Ладно. Пройшов 5 метрів далі, тебе вдарили в спину, ти обернувся і тебе знову вдарили в спину. Бо і там щось вилізло. А на Харді після таких підарунків вже необхідно завантажуватися, бо здоров'ячко убуває досить жваво. Просто лайно такий геймплей, ось що я скажу.
- Друга за значущістю проблема гри. Це її вражаюча одноманітність. Ми протягом всієї гри рухаємося по більш-менш однаковим локаціям, втрапляємо в однакові ситуації і тд. Динаміки в самому ігровому процесі при цьому немає ніякої. Ніяких вкраплень нічого іншого просто немає. І якби сам геймплей був класний - бог би з ним. Але ж ні...
- Третя по значущості проблема. Світло та тінь. Багато хто чув про відсутність на Марсі клейкої стрічки. І її там справді немає. Ти або світиш ліхтариком або стріляєш зброєю. Все. Про налобні ліхтарики, підвісні до зброї, накишенні (як у Silent Hill) розробники слухом не чували. Про можливість тримати в одній руці ліхтар, а іншою гатити із пістоля (ну вже б хоч так на крайняк) теж було невідомо. І це спричиняє просто ідіотські та дратівливі ситуації. Оскільки місцева система освітлення, із стенсильними тінями, передбачає дуже великий контраст прямої видимості у зонах освітлених і затінених. Тобто бісеня буде стояти в двух кроках від вас у тіні якогось ящика, залишаючись при цьому непоміченим. Плюс, горе-розробники навмисне пододавали ситуацій коли протагоніста атакують у повній темряві. Нічого окрім роздратування такі ідіотські рішення не викликають. Чим взагалі думали і про що - неясно.
- Відсутність внутрішньоігрової музики. У головному меню та при фінальних титрах грає мелодія. Причому, здається, одна і та ж сама. :)))
- Досить довго завантажуються файли збереження. Це на адекватному сьогоденню залізі. Повністю все на SSD. Можливо це якась погана сумісність із нинішнім залізом? Чи в 2004 теж так було?

ЦІКАВЕ:

* В грі присутня шкала витривалості. Проте в місцевій тісноті вичерпати її до кінця практично неможливо. Але коли ми попадаємо в Пекло то шкала стає "невичерпною". Про таке навіть говориться в одному із аудіозаписів - втоми в чортових володіннях немає. Сама шкала зображується ніби як вогненою в цей період.

ПІДСУМКИ:

Отже DooM 3. Вельми неоднозначна гра. Я не можу сказати, що силував себе пройти її до кінця. Хоча вказані мною недоліки дещо поїли нервів. Дуже нерівномірний продукт. З одного боку потужна на свій час графіка, анімації, певні геймплейні рішення. З іншого недопустимі для шутера помилки в побудові ігроладу. З одного боку я навіть відчував певне задоволення в процесі проходження (далеко не завжди). З іншого боку зрозумів чому цю гру свого часу називали технодемкою. Якщо виставляти підсумкову оцінку то це 2/4. Себто "Задовільно". Ніяк не більше. Кому її можна рекомендувати? Тим, хто хоче подивитися відомий та технологічний шутер своєї епохи. Тим хто хоче "космічного" хорору (ну тут індивідуальне питання сприйняття, я не особливо відчув щось страшне). Всі інші гравці можуть сміливо оминати цю гру.
Спасибі, що дочитали до кінця цей струмінь надважливої інформації! ;) Якщо бажаєте вступити у дискусію - вперед! Хорошого вам дня і ніколи не забувайте примотувати ліхтарики до своїх мушкетів!
Krest0 
VIP


З нами з: 23.01.16
Востаннє: 07.12.23
Повідомлень: 2873

2020-03-05 18:12  
Цікава рецензія. Дочитав до кінця. Тільки не знаю для чого. Я у цю гру й не збирався грати.
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 21.07.24
Повідомлень: 37

2020-03-05 18:45  
Krest0
Спасибі! ;)
Silver Warden 
VIP


З нами з: 02.01.18
Востаннє: 23.06.24
Повідомлень: 580

2020-03-05 21:07  
Я теж прочитав повністю, гарний підхід - позитивно, експресивно, але водночас досить послідовно і змістовно. Та й ідея цікава, справжніх оглядів відеоігор українською мовою не так уже й багато (чи, скажімо так, детальних оглядів "класичних" ігор). Якщо буде натхнення - обов'язково пишіть іще Happy
Krest0 
VIP


З нами з: 23.01.16
Востаннє: 07.12.23
Повідомлень: 2873

2020-03-06 10:05  
Bloody_Justice
А не хочете спробувати робити огляди на Playua.net? Там якраз цільова аудиторія.
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 21.07.24
Повідомлень: 37

2020-03-06 10:55  
Krest0
Хм, треба подивитись, що це за ресурс. В будь-якому разі дякую за наведення.
siromakha 
Поважний учасник


З нами з: 01.08.19
Востаннє: 10.03.20
Повідомлень: 156

2020-03-07 21:18  
Моя Вам порада - робіть відео огляди та викладайте на Youtube. Нашому сегменту бракує якісного матеріалу, тим паче - більш - менш серйозних оглядів забавок
Krest0 
VIP


З нами з: 23.01.16
Востаннє: 07.12.23
Повідомлень: 2873

2020-03-08 12:59  
siromakha написано:
Моя Вам порада - робіть відео огляди та викладайте на Youtube. Нашому сегменту бракує якісного матеріалу, тим паче - більш - менш серйозних оглядів забавок

Відео огляди значно складніше робити, ніж текстові.
siromakha 
Поважний учасник


З нами з: 01.08.19
Востаннє: 10.03.20
Повідомлень: 156

2020-03-08 13:05  
Krest0
На відео оглядах цей "толоківець" зможе хоч щось заробити, а текстові огляди мало кого зараз цікавлять. Не дарма останні опитування показали, що переважна більшість українців не читає ..
Krest0 
VIP


З нами з: 23.01.16
Востаннє: 07.12.23
Повідомлень: 2873

2020-03-08 13:05  
siromakha написано:
На відео оглядах цей "толоківець" зможе хоч щось заробити

Ахахахахахахах
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 21.07.24
Повідомлень: 37

2020-03-08 14:31  
Добридень! :) Хочу сказати, що відео-огляди я робити не буду по цілому ряду причин.
По-перше, я не збираюся і не хочу заробляти таким чином.
По-друге, я ніколи не працював із відеофайлами ніяким чином. Єдине, що років під 12 тому конвертував відеофайли під перегляд на смартфоні (240*320!), що звісно не рахується. Ніяких навичок відеомонтажу у мене немає і немає часу та бажання їх здобувати.
По-третє, я почав створювати такі от невеликі текстові огляди щоб сублімувати свій багатий ігровий досвід. Простіше кажучи, в першу чергу для себе. А то я все життя граю компуторні (і трохи консольні) ігри, а останні роки навіть немає особливо із ким поговорити на дану тематику. Це ні в якому разі не може бути комерційною діяльністю. Та й продукти, що я освітлюю не є новинками ринку чи огорнутими хайпом. Це те, що я з певних (та різних) причин захотів пройти зараз. Навіть при бажанні отримувати які небудь-гроші за таке - було би важко наповнити кишені златом. :) От наступні огляди будуть на продукти 2001, 2004 та 2009 років. Ще є одне свіже інді, але воно тупо нікому не відоме, навіть статті в англійській Вікі немає. Так що це справа для душі, ні про які гроші мова йти не може. :)
uaxpasha 
VIP


З нами з: 05.08.12
Востаннє: 26.07.24
Повідомлень: 399

2020-04-04 17:55  
Класно, таких рецензій в стімі не вистачає. Що якщо там української в грі нема то намагаюсь дизлайкати такі ігри
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти