Мої враження від гри Alan Wake [ПК-версія].

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Bloody_Justice 
Частий відвідувач


З нами з: 18.03.13
Востаннє: 20.11.24
Повідомлень: 37

2020-02-15 17:56  
Добрий день! Сьогодні хотів би поділитися із вами своїми враженнями від проходження гри Alan Wake. Чому саме тут, зараз, і цієї конкретної гри? Тут, бо саме толоковський форум я обрав для свого "перебування", себто додавання якихось тем, постів, спілкування і тд. Зараз? Я просто вчора закінчив проходження, саме момент. :) Чому Алан Уейк? Бо я свого часу пропустив цю гру, а тут вирішив її пройти. Тим більше, що кредит довіри до студії Remedy у мене (був) значний, адже оригінальна дилогія Макс Пейн мені вельми подобається. Свого часу дану гру досить немало хвалили у профільній пресі. Це 2010 рік, реліз на ХВОХ 360. ПК-версія вийшла в 2012 році.


Отже, я сподівався на хороший сюжет, а також хороший шутінг (творці Макс Пейн!). Це в першу чергу. Зараз я виділю переваги, недоліки, а також просто цікаві моменти виявлені в процесі гри. А в кінці резюмую. Все просто, поїхали. :) І обережно, можливі спойлери!

ПЕРЕВАГИ:
+ Сюжет справді присутній. Він досить посередній, проте свою роль виконує, тримаючи всі інші елементи ігроладу в купі. Невеличка інтрига тримається іще десь до половини гри, потім йде вже якась така розв'язка. :) Насправді на основі присутнього ж сюжету можна було зробити все набагато краще. Про це буде нижче.
+ В перервах між епізодами (тут є і таке!) звучать непогані пісеньки.
+ Непогано, як для свого часу, реалізоване освітлення і все із ним пов'язане. Що, в принципі, і повинно бути в грі де битва Світла та Темряви. ;) Взагалі я ні разу не графононаніст, тому технічне виконання туташніх візуальних рішень мені подобається і зараз. За одним винятком, про що нижче.
+ Точки збереження розставлено із належною частотою. Далеко бігати по-новому не доводиться.
+ По телевізорам, що присутні в грі, часто можна подивитись досить потішні передачки про незвідане... :)

НЕДОЛІКИ:
- Ігролад дуже скупий. Фактично тут є досить специфічна та неприємна стрільба, симулятор ходіння та убогі покатушки на автівках. Цього замало. Воно все одноманітне та нудне. Серйозно. Чого не було би додати якихось стелс-елементів? Вони сюди самі просяться! Додати якихось загадок а-ля Silent Hill 2/3? Теж само собою проситься. Такі елементи розбавили би та розширили ігролад, оживили його. А так, чисто з геймплейної точки зору, Алан Уейк - нудота.
- По ходу гри траплються лише "загадки", що ображають мене, як мислячу істоту. :) Правда. Знайти ключ від дверей, за три метри від дверей? Просто лежить?! Запросто! Не один раз! )))
- Головний герой - вайло. Я розумію, що творці хотіли показати, що ми граємо за простого письменника. Тому Алан рухається мляво, пробігає небагато. Проте воно вийшло криво. Оця неповороткість не вписується в ігролад. Вона тільки дратує. Скільки ж раз, з-за поганого відклику керування, Алан ставав жертвою прудких "мужиків". :) Пробігти по нещасній дошці над урвищем теж не завжди виходить з першого разу. Немало воно мене побісило. І цей елемент, себто важкість руху ГГ, теж можна було би чудово вписати у геймплей. Он як в першому Dead Space. Там містер Кларк також рухався важко та без поспіху. Але воно ні разу не викликало у мене незадоволення! В Мертвому Космосі грузність Кларка була органічно вписана в ігролад, навіть викликала певну повагу. Адже було видко, що це не якийсь там спайдербой чи Конан-варваріан, а немолодий, втомлений нарзаном інженер! Може у нього коліна ниють, бо в скафандрі вологість висока?! В будь-якому разі це приклад достойної реалізації того, що у фіннів не вийшло зовсім.
- Повністю одноманітні противники. Так, серед них трапляться прудкі хлоп'ята, або дужі мужлани із бензопилами. Проте, це ті ж самі "чорно-люди". Іноді ваш ворог - який небудь трактор! Вельми рідко, та навіть на міні-босса не тягне. Все дуже одноманітно та нудно. Дуже.
- По ходу самої гри яка-небудь музика особливо не фіксується. Хіба на стадіоні у Дідів... Але то один раз за всю гру.
- Стандартними засобами ігрових налаштувань не можна вимкнути туташній огидний motion blur. Це може стати проблемкою для технічно непідкованих громадян. Куди взагалі дивились при тестуванні ПК-версії? Може у них на стінах забагато плакатів із соковитими цицьками було розвішано? Це багато чого пояснило би, до речі.
- По ходу гри ми будемо рухатися по повністю одноманітним синьо-сірим нічним локаціям, що набридають вже за першу годину гри. Лише зрідка попадемо в денне оточення і то ненадовго. Я розумію, що Темрява, Світло, ніч, ліхтарик. Проте треба було щось вигадувати старанніше. По сумності локацій дана гра просто одна із найперших. :)
- Від початку недоступний високий рівень складності. Себто треба пройти гру на Міддлі, а вже тоді доступний Хард. Серйозно? Хтось захоче пройти це іще раз?
- Трагедії ГГ зовсім не переживаєш. Зовсім. Ніякої. Емпатії. Його потуги щось там робити не викликають ніяких почуттів. Алан просто нецікаве, нудне вайло. Цікавих персонажів у грі всього два - Діди. На жаль спілкування із ними небагато. Всі інші - шаблонні та нецікаві.
- Історія агента ФБР так і не показана. Він з'явився нізвідки й пішов у нікуди. ))) Чого? Що? Де? Загадки у темряві...
- Кінцівка просто ніяка. Вона відкрита. Ну, по замислу авторів. Але насправді вона бездарно обірвана. Видно, що розробники планували пряме продовження гри. Але віз і нині там.
- Із ліжка ГГ встає неодмінно одягнутий у свій тупий комплект із худі, сорочки і сірого піджака (!). Це 5 років розроблялась коридорна гра, а потім іще 2 роки ПК-версія. А на такі показові дрібнички часу та сил отже не вистачило?
- Наявність дешевих скрімерів. Мене особисто вони навіть ні разу не змусили здригнутися. Реально дешеві і недолугі спроби налякати гравця.
- Активність Темряви супроводжується повністю шаблонним підвиванням, яким в Голлівуді (та багатьох ігрових студіях без особливої фантазії) супроводжують "зло", антагоністів, містику та інші Аненербе. Невисокий клас аудіо-супроводу, чесно.
- Однією із фішок гри, по задуму авторів, були сторінки. Вони покликані розширити сюжет і стимулювати уважніше дослідження локацій. Проте читання цих самих сторінок або банально нічого не розширює, або банально спойлерить гравцеві сюжет.

ЦІКАВИНКИ:
! От про що девелопери понепокоїлись як слід то це повстромляти в гру немалу кількість реклами. Тут вам і авто марок Ford та Lincoln. Батарейки Energizer. Оператор мобільного зв'язку Verizon. У одній із палат дурки можна знайти ХВОХ 360. Якби вся гра була на високому рівні то бог із ним. Реклама вписана органічно, в очі не лізе. Проте при існуючому рівні гри така практика викликає питання. Отже на це у вас був час і бажання?
! В грі є посилання на Макса Пейна. В сторінках є нуарний текст про нього. У ванній Алана на поличці стоїть лише одна баночка. Це баночка із пейнкіллером. :) Тобто знеболювальним. Його вживає Алан після якогось особливо потужного бухача.

ПІДСУМКИ:
Якщо ви спромоглися дочитати до даного місця мої потоки свідомості, то певне вже зрозуміли, що гра мені, м'яко кажучи, не дуже сподобалася. Представлені в грі переваги із тріском програють струменеві потужних та принципових недоліків. По-хорошому, цю гру було би варто покинути вже через пару годин проходження. Проте я вирішив на характері завершити її повністю. А може по ходу діла з'явиться щось нове, достойне? Нічого, як бачимо, не з'явилося. Куца, нудна, одноманітна гра із нецікавим ГГ, нецікавими персонажами, відсутністю якої-небудь напруги... Остаточно мене добила кінцівка. Оце вона така?! Ось на це я витрачав свій час?! Щоб сублімувати свій праведний гнів я прийняв рішення накатати невеличку рецензію і розмістити її тут, а може іще в якомусь іншому місці. )) Аби зайняті багатьма справами гравці, або просто пасажири із слабкими нервами, не витрачали свій час та клітини на даний продукт. По чотирибальній системі (яку я вважаю найкращою для оцінки речей, що сприймаються із великою долею суб'єктивізму, або погано піддаються кількісно-якісним оцінкам; корочше для творів мистецтва) я проставляю даній грі 1/4. Себто "Погано". Чи можна її комусь рекомендувати? Ні.
Сподіваюся моя писанина хоч комусь і колись стане у нагоді. Допоможе зекономити декілька годин життя.
Довіра до Remedy в мене значно понизилася, до речі. Я тепер подумаю не один раз перед тим, як братися за той же Control.
Чому немає скріншотів? Бо я їх банально не робив. :) В Інтернетах всього навалом, якщо стане цікаво подивитися на візуал.
Якщо маєте, що відписати, запитати або хочете вступити у дискусію - вперед! Також повідомляйте, якщо побачили грубі стилістичні помилки. Я небагато пишу в Мережу протягом останніх 7 років. Можливо перо трохи обм'якло за цей час! :) А можливо і ні. ;) Дякую за перегляд даного матеріалу!
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти