Генералюк Леся. Універсалізм Шевченка: Взаємодія літератури і мистецтва (2008) [DJVU] | Оцифровано Гуртом

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Naral-zempo 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 14.04.13
Востаннє: 11.08.17
Повідомлень: 118

2016-01-18 11:19  
Генералюк Леся. Універсалізм Шевченка: Взаємодія літератури і мистецтва (2008) [DJVU] | Оцифровано Гуртом

Генералюк Леся. Універсалізм Шевченка: Взаємодія літератури і мистецтва (2008) [DJVU] | Оцифровано Гуртом


Мова: українська
Опис:
Комплексне дослідження представляє Шевченка-поета й Шевченка-художника в нерозривній єдності його творчої природи, художнього мислення і реалізації таланту. Універсальна постать українського митця-поета є знаковою в контексті історії світової культури, еволюційний розвиток якої тяжіє до синкретизму, до створення полісинтетичних видів мистецтв. Літературознавчий дискурс теми поєднано з методологіями суміжних гуманітарних дисциплін — мистецтвознавством, філософією, культурологією, естетикою, епістемологією, психологією. В роботі вперше досліджено міжвидову взаємодію мистецтв у доробку Шевченка, здійснено апробацію термінології на позначення причин і явищ літературно-мистецького інтеракціонізму (синестезія, екфразис, гіпотипозис), проведено зіставлення творчих досягнень Шевченка з творчістю західноєвропейських та російських митців, у тому числі митців універсального типу. В руслі запропонованої концепції подано начерк структурування цілісної Шевченкової літературно-мистецької спадщини через образи-концепти.
Зміст
ВСТУПНЕ СЛОВО — 5

Розділ 1. СПІВДІЯ РАЦІОНАЛЬНОГО Й ЕСТЕТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
Універсалізм натури Шевченка. Загальні зауваги — 14
Науково-прикладні зацікавлення поета-художника: археологія, історія. Археографічна комісія — 20
Географія. Аральська описова експедиція — 25
Геологія. Каратауська геологорозвідувальна експедиція — 31
Скульптура, гравірування — 36
Погляд з позицій психофізіології: функціональна асиметрія мозку — 41

Розділ 2. СИНКРЕТИЧНІСТЬ СВІТОГЛЯДУ: ІНТЕГРАЦІЯ СЕЛЯНСЬКОЇ, КОЗАЦЬКОЇ КАРТИНИ СВІТУ І КАРТИНИ СВІТУ ЛІТЕРАТУРНО-МИСТЕЦЬКОЇ, ДВОРЯНСЬКОЇ ЕЛІТИ
Поняття картини світу (world-view) — 58
Особливості Шевченкової індивідуальної картини світу — 64
Українська ікона. Стародруки. Лубок — 67
Роль селянської етнічної картини світу у визначенні шляху митця-поета — 72
Вплив Академії мистецтв, академізму, Брюллова, петербурзької богеми та українського дворянства на формування світогляду Шевченка — 78
Значення картини світу козацтва і картини світу військових російської армії для світосприйняття Шевченка — 99

Розділ 3. УНІВЕРСАЛІЗМ ШЕВЧЕНКА У КОНТЕКСТАХ ЕПОХИ
I. ШЕВЧЕНКО — СПЛАВ ДВОХ КУЛЬТУРНИХ ПАРАДИГМ — 123
Варіативність і концепція чуттєвої краси — 126
Гармонія. Напружена гармонія — 128
Ренесансний трагізм. Антропоцентризм — 141
Гуманізм ренесансно-реформаційного типу — основа шевченківського гуманізму — 144

II. ПРОБЛЕМА УНІВЕРСАЛІЗМУ І НОВОГО МИТЦЯ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ
Європа. Етноцентризм, демократичні тенденції — 149
Росія. Біля витоків нових шляхів у мистецтві — 164
Універсалізм митця - прикметна риса художньої культури XIX ст. — 168
Петербурзький контекст універсалізму. Україна — 184

Розділ 4. ВЗАЄМОДІЯ МИСТЕЦТВ У ТВОРЧОСТІ ШЕВЧЕНКА
Взаємодія мистецтв як явище — 225
Синестезія. Асоціативність — 238
Варіанти взаємодії мистецтв. Модель словесно-візуально-звукових взаємодій — 251
Музика і література — 254
Візуалізація і слово. Асоціативний колаж — 258
«Кінематографізм» — 262

Розділ 5. ВЗАЄМОДІЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА І ЛІТЕРАТУРИ
Образотворче мистецтво й література в контексті компаративістських студій — 282

І. ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО І ЛІТЕРАТУРА (МИСТЕЦТВО В ЛІТЕРАТУРІ)
Екфразис — 289
Співіснування (взаємодоповнення) зображення і слова — 301
«Картина» як візуальне ціле — один з ключів до психології творчості Шевченка — 303
Гіпотипозис, або Вербальна пластика — 311
Гіпотипозис-пейзаж (Пластичний пейзаж) — 318
Пейзаж. Композиція — 327
Пейзаж. Колористика — 331
Гіпотипозис-портрет — 338
Гіпотипозис-інтер’єр — 343
Гіпотипозис-жанр — 346
Світлоефекти — 357

II. ЛІТЕРАТУРА І ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО (ЛІТЕРАТУРА В МИСТЕЦТВІ) — 363
Ілюстрації до літературних творів. Проблема автоілюстрацій — 369
Літературні, євангельські, міфологічні ремінісценції в образотворчому мистецтві — 374
Євангельські ремінісценції — 382
Алегоризм. Вчування — 389
Інтроспективність серії «Телемах — Діоген» — 395
«Блудний син». Символіка Шевченкової притчі — 404
«Поетичність» як варіант мистецького інтеракціонізму — 421

Розділ 6. ОБРАЗИ-КОНЦЕПТИ (НАЧЕРК ЦІЛІСНОЇ СТРУКТУРИ ОБРАЗІВ ЛІТЕРАТУРНО-МИСТЕЦЬКОЇ СПАДЩИНИ ШЕВЧЕНКА)
Поняття образу-концепту — 468
Система шевченківських образів-концептів та їх специфіка — 473
Образ-концепт дерева — 489
Дерево як проекція макрокосму — 490
Дерево як образ мікрокосму — 494
Дерево і авторський мікрокосм. Аспекти саморецепції — 497

ЗАМІСТЬ ВИСНОВКІВ — 512

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ — 516

Автор: Леся Генералюк
Місце видання: Київ
Видавництво: Наукова думка
Формат: djvu
Кількість сторінок: 544

Джерело: сканування
Особиста оцінка: 0 - не читав
книга оцифрована у рамках проекту
"Оцифрування книг Гуртом"


Золотий реліз (завантажене не впливає на рейтинг)
 Трекер:    Зареєстрований   

Завантажити / скачати книгу українською



відео для новачків



 Зареєстрований:   2016-01-18 11:19
 Розмір:   13 MB 
 Оцінка літератури:   10/10 (Голосів: 3)
   
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти