Новиков-Прибой О.С. Цусіма (1977) [djvu] | Оцифровано Гуртом

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-01 22:42  
Новиков-Прибой О.С. Цусіма (1977) [djvu] | Оцифровано Гуртом

Новиков-Прибой О.С. Цусіма (1977) [djvu] | Оцифровано Гуртом


Мова: українська
Опис:
Короткий опис роману:
Москалі плили, плили та й приплили.
Більш розширений зі змістом:
В історичному романі-епопеї «Цусіма» О. С. Новиков-Прибой відтворив ганебну поразку Другої Тихоокеанської ескадри московських загарбників біля острова Цусіма у травні 1905 року.
Письменник, як безпосередній учасник цього загарбницького походу, глибоко розкриває причини цієї поразки, засуджує бездарність кацапського вищого командування.
Зміст

Замість передмови 3
КНИГА ПЕРША «ПОХІД»
ЧАСТИНА ПЕРША ПІД АНДРІЇВСЬКИМ ПРАПОРОМ
Я дістаю призначення 19
На новому кораблі . 23
Розмова з боцманом 26
Прощай, Кронштадте! 29
Височайший огляд 34
Цар і кайзер 40
Йдемо в Лібаву 43
Остання ніч біля рідних берегів . 48
Далека путь 52
Гулльський інцидент 58
ЧАСТИНА ДРУГА НАВКОЛО МИСУ ДОБРОЇ НАДІЇ
Мої думи про флот не закінчені 63
На становищі арештованих 70
За що б’ють на війні . 75
Танжер. Я дізнаюсь, що за мною стежать 80
Спускаємося до південних широт .86
Пересікаємо екватор 91
Пастка не страшна, коли про неї знаєш 96
Наші офіцери 101
Під ударами шторму ,107
ЧАСТИНА ТРЕТЯ МАДАГАСКАР
Природа усміхається, а душа болить 113
Ескадри з’єднуються 119
На рейді Носсі-Бе 124
Тропічні чудеса . . . 130
Правда хвилює команду 137
Перевіряємо бойову підготовку , . , 143
Вісті про Криваву неділю і моя невдача 147
Розклад ескадри 153
Курча 158
До братського кладовища 161
ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА ЕСКАДРА ЙДЕ ДАЛІ
На просторі Індійського океану 167
Тривога, а Бакланов забавляється 175
Бухта Камранг 179
Чому буває весело матросам 185
Думи на Великдень 192
Обід за борт! .... . 196
Спектакль трагікомедії 201
Зустрічаємо Третю ескадру 204
Матрос Бабушкін в історичній ролі . 210
Гадання про курс 218
Корейською протокою 222
Хто страшний Рожественському . . . 227
Адміралів вістовий . , 230
Примхи командуючого 237
Біля воріт Цусіми 243
КНИГА ДРУГА «БІЙ»
ЧАСТИНА ПЕРША ПІД ПЕРШИМ УДАРОМ
Ворог на горизонті . 253
Зустріч з головними силами 261
Перша кров 266
Караван смерті . 271
«Орел» у вогні 275
38 вимпелів без влади 280
Далі від борту! 287
ЧАСТИНА ДРУГА НА КУРСІ НОРД-ОСТ 23°
Єсть... лейтенант Гірс! 295
Бойовий день на «Орле» закінчився 304
У нас триста пробоїн 313
Нас оточує ворог 322
Тяжкий розділ 329
Перед ворогами герой, о на волі розгубився . . . . . 338
Люди бойових традицій 348
«Ушаков» у дії ... 367
Трагедія від недольотів . 364
Я розлучаюсь з «Орлом» 373
На японському броненосці «Асахі» 384
Несподівана доблесть 387
Правда, якій не хотілось вірити . 391
ЧАСТИНА ТРЕТЯ ГОЛОВНА ОПОРА ЙОГО ВЕЛИЧНОСТІ
Показна нікчема . . , 395
«Буйный» рятує флагмана . 399
Крейсер «Дмитрий Донской» у вірних руках 407
Штаб мріє про полон 411
Команда «Буйного» перебирається на крейсер 416
Флагман не виправдав царських сподівань 420
Молода відвага старого крейсера . , . 425
Сасебо замість Владивостока 431
Ми всі помремо, але не здамося 435
ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА УЛАМКИ ЕСКАДРИ
До чого приводить помилка 438
Необхідний розділ 461
Хто зірвав японський прапор? 474
Під спів півнів . . . 479
Один проти трьох . 489
Що бачив сигнальник з «Наварина» 499
Втрачену честь не повернеш . , 507
Корабель не за призначенням 515
Під захистом ночі . . , 522
Курс на берег 525
До останнього снаряда . 530
Чого дивувались японці ". 537
«Блестящий» поволі занурюється 539
В дрейфі 544
Людина, повернута могилою 555
Епілог 502
ПРИМІТКИ ТА ДОДАТКИ АВТОРА
Список суден 2-ї Тихоокеанської ескадри 593
Список суден японського флоту . . . 595
Словник військово-морських термінів 598

Автор: Новікав-Прібой Алєксєй Сілич
Місце видання: Київ
Видавництво: Видавництво художньої літератури "Дніпро"
Формат: djvu
Кількість сторінок: 616
Джерело: Оцифровано для Гуртом. Книгу відсканував володимирко2
книга оцифрована у рамках проекту
"Оцифрування книг Гуртом"



Золотий реліз (завантажене не впливає на рейтинг)
 Трекер:    Зареєстрований   

Завантажити / скачати книгу українською



відео для новачків



 Зареєстрований:   2015-04-01 22:54
 Розмір:   13 MB 
 Оцінка літератури:   10/10 (Голосів: 4)
   
Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-01 23:07  
Торрент виправив. Неправильно був указаний рік видання у назві теми і файлу. Правильно -1977.
володимирко2 
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 28.02.10
Востаннє: 17.08.17
Повідомлень: 1233

2015-04-01 23:22  
Хто знає, чому ескадра не йшла Суецьким каналом. Не пускали чи інша якась причина?
don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-01 23:30  
володимирко2
Не пускали після так званого "Гулльского інциденту". До того ж, Британія майже відкрито підтримувала Японію, частково проплатила японські витрати на неї та побудувала значну частину японського ВМФ. За російськими історичними міфами навіть облогою Порт-Артура керував британець, який перебував там під виглядом журналіста.

володимирко2 
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 28.02.10
Востаннє: 17.08.17
Повідомлень: 1233

2015-04-01 23:38  
У романі Порт-Артур прочитаємо про біди сухопутних військ.
baubocom 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 07.06.12
Востаннє: 14.08.17
Повідомлень: 237

2015-04-02 14:01  
jarpen76
Даруйте, але мені здається, що використання у описі до цієї книги слів типу "кацапський" і "москалі" некоректне з суто літературної точки зору. Чи не краще вживати усталені літературні слова для позначення назв народів, якщо сам автор, звісно, не користувався у книзі словами "москалі" та "кацапи".
Це так, рекомендація, необов'язкова до виконання.
Я кілька хвилин сміялася, прочитавши опис.
ДякуюHappy

ssTAss 
Модератор музики


З нами з: 05.07.08
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 11807

2015-04-02 14:12  
baubocom написано:
"кацапський" і "москалі" некоректне з суто літературної точки зору.

може Шевченка, Франка та ін. заборонити, бо писали "москалі, кацапи, москвини"?

Nik111111 
Модератор літератури


З нами з: 10.01.12
Востаннє: 09.05.17
Повідомлень: 1968

2015-04-02 16:44  
ssTAss
і далі холівар про це)

Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-02 17:14  
baubocom написано:
Я кілька хвилин сміялася, прочитавши опис.

І то добре. Ну так і реліз був 1 квітня. Чим більше ми сміємось тим кацапам -гірше. Wink (2)

don pedro написано:
Не пускали після так званого "Гулльского інциденту".


Ну цей інцидент і був пов'язаний із цією ескадрою. А взагалі від моменту відкриття каналу через нього пропускали військові кораблі? Крім флоту Її королівської Величності Вікторії та Його королівської Величності Едварда Сьомого звісно.

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 17:22  
jarpen76 написано:
А взагалі від моменту відкриття каналу через нього пропускали військові кораблі?

Пропускали і пропускають. Постійно, хоча під час якихось загострень і воєн бувають обмеження.

jarpen76 написано:
Ну цей інцидент і був пов'язаний із цією ескадрою.

Гулльска подія була лише приводом відправити Тихоокеанські ескадри у довгу подорож.

Михайло З 
VIP


З нами з: 10.04.09
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 364

2015-04-02 17:26  
Підводячи підсумок, скажемо, що японці добре зробили з кацапською ескадрою в 1905. Нехай би продовжували у такому ж дусі й далі))) Банзай!
Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-02 17:41  
Михайло З написано:
що японці добре зробили з кацапською ескадрою в 1905.

Японцям пощастило перепинити ту ескадру на підході до Японських островів. Інакше би Нагасакі та інші японські міста на західному узбережжі були би зрівняні із землею.

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 17:44  
jarpen76 написано:
Японцям пощастило перепинити ту ескадру на підході до Японських островів. Інакше би Нагасакі та інші японські міста на західному узбережжі були би зрівняні із землею.


Метою Тихоокеанської ескадри була допомога Порт-Артуру.

маленький хлопчик 
VIP


З нами з: 14.02.15
Востаннє: 21.08.17
Повідомлень: 731

2015-04-02 17:55  
Ох і та ескадра! Допливли і Слава Богу. Це вже і так подвиг для неї. Могли і потопитись під час якогось шторму. Тут росіяни "завдячують" перемозі японців завдяки снарядам "начинених" шимазою, при потраплянні такого в корабель, той просто плавився. Можливо цей фактор і мав якесь значення, проте як на мене незначний. Просто, як то кажуть, х.вому танцюристу і я.ця заважають. Так і росіяни, флот був явно слабший у порівнянні з японським, який будувався за допомогою її Величності Британії і інструкторів у японському флоті було багатенько з Великої Британії. А вони у морському ділі щось та й петрають.
Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-02 18:18  
don pedro написано:
Метою Тихоокеанської ескадри була допомога Порт-Артуру.


А бомбардування японських міст із калібру у 10-12" це не допомога Порт-Артуру? У морському бою такий калібр не дуже ефективний -доведено Цусімою.

Додано через 20 хвилин 49 секунд:

маленький хлопчик написано:
Так і росіяни, флот був явно слабший у порівнянні з японським,


Порівняння калібрів: кацапи проти японців 2:1. Не повторюйте казочки російських "істориків".

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 18:38  
jarpen76
1. Японці бомбували російські міста. Зокрема, Владивосток. Для цього й існує зброя. 2. Якраз гармати такого калібру й були призначені для морського бою. Тому невипадково, що одразу після Цусими весь світ (і перза все Британія) стали вводити у склад своїх флотів кораблі типу "Дредноут", збудований згідно засади, що вся вогнева міць має бути зосереджена саме у гарматах найбільшого калібру ("all-big-gun"), а гармати менших калібрів виконували на них виключно допоміжну функцію. Так, вже перший дредноут - власне "Дредноут", мав просто і "скромно" 10 305-мм гармат у п'ятьох баштах. Потім стався стрибок до 12 і навіть тринадцяти гармат головного калібру. До того на одному судні могли бути гармати 5-6 (!) різних калібрів - від 47 і до 305-мм. Після Цусими (1905 р.) і "Дредноута" (1906 р.) всі вони одночасно застаріли.

маленький хлопчик написано:
Так і росіяни, флот був явно слабший у порівнянні з японським, який будувався за допомогою її Величності Британії

Російський флот будувався за допомогою США, Франції, Німеччини і тієї ж Британії. Достатньо згадати броненосець "Ретвізан" (США), крейсер "Варяг" (США), броненосець "Цесарєвічь" (Франція), "номерні" міноносці (Франція, Німеччина). Броня для російських бойових суден закуповувалась, значною мірою, за кордоном. Як і двигуни та обладнання. На їх будівництві працювали іноземні фахівці.

Додано через 1 хвилину 58 секунд:

jarpen76 написано:
Порівняння калібрів: кацапи проти японців 2:1.

Так це ж порівняння сил флотів у цілому. А у 1904 р., власне на Тихому океані, ситуація була іншою. А у 1905 р. зовсім іншою. Весь флот РІ був, звісно, сильнішим за японський, а але флот ТОФу - слабший.

Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-02 19:20  
Цитата:
Так це ж порівняння сил флотів у цілому.

Це порівняння сил саме при Цусімі.

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 19:43  
jarpen76 написано:
Це порівняння сил саме при Цусімі.

Ні. До того ж, значна частина кораблів Тихоокеанської ескадри взагалі не були призначеними для дій у відкритому морі та цілком застарілі на час Цусими.

Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-02 19:58  
Цитата:
Ні. До того ж, значна частина кораблів Тихоокеанської ескадри взагалі не були призначеними для дій у відкритому мо

12 російських панцерників проти 4 японських. Коли вони устигли застаріти? Такі твердження нагадують виправдання московських "істориків" про причини поразок 1941 року. У них техніки було значно більше але уся дуже-дуже стара. Типу танки і літаки робили іще при Алєксандрє Трєтєм Міратворце.

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 20:06  
Я нікого не виправдовую - це суперечить моєму розумінню історії. Просто хотів би почути факти та неупереджені оцінки, не зумовлені сьогоденням. Крім броненосців було багато й інших кораблів, якраз за якими у японців і була перевага. Зокрема, вони мали повну перевагу у торпедних суднах. До того ж, крім психологічного стану екіпажу, втоми і вкрай низькоякісного керівництва боєм у росіян, та кращих боєприпасів у японців, додався також фактор зношеності російських кораблів і їх меншої швидкості й бронювання. Все це багато разів обсмоктано починаючи з 1900- х років., в тому числі і у цьому романі, тож нічого я вам повідомити не можу.
Ярпен 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 09.10.13
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 1873

2015-04-02 20:18  
Цитата:
цілковита їх зношеність за час дуже довгого переходу з Балтики до Цусими.

Кораблі будують роками для одного переходу? Вибачте, не знав. Кораблі збудовані до Першої світової успішно діяли і під час Другої світової. І служили і після неї. А тут один перехід і цілковита зношеність? Дивно.

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 20:33  
jarpen76
Нічого дивного. Кораблі слід ремонтувати і обслуговувати. Тим більше, у такому кліматі. Перехід тривав рік, і за цей час ніякого повноцінного ремонту і обслуговування у доку не проводилось. До цього всього додалась ще низька якість кораблів, збудованих у власне Росії та непридатність броненосців берегової оборони до дальніх переходів. Та ще й низькоякісне вугілля.

jarpen76 написано:
Кораблі збудовані до Першої світової успішно діяли і під час Другої світової. І служили і після неї.

Що до "успішно" ви трохи загнули. Зазвичай у першому ж зіткненні з сучасними суднами їх "блискуча" служба закінчувалась на дні. Як от бій між норвезькими панцерниками берегової оборони британської побудови до 1914 р. та новітніми німецькими есмінцями у квітні 1940 р. Радянські лінкори типу "Севастополь", спроектовані до 1914 р., всціліли тільки тому, що у справжніх боях участі не брали (крім обстрілів узбережжя та відбиття атак авіації, та й то "Маратові" не пощастило - Рудель таки дістав його). Справді старі кораблі тримали так довго на службі тільки ті країни, що не могли собі дозволити з економічних та політичних причин повноцінного поновлення флоту - Німеччина, СРСР, Бразилія, Туреччина, Норвегія, Румунія, Польща, Аргентина, Нідерданди, Іспанія та інші не першорядні морські держави. У флотах США, Британії, Японії та Франції таких кораблів було мало, і вони зазвичай вже були переведені у ранг учбових, допоміжних, плавучих тюрем і блокшивів. У першій лінії вони вже службу не несли. Зазвичай старими суднами "першої лінії" були дуже дорогі старі лінкори, яких весь час оновлювали, а заміни їм не було.

володимирко2 
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 28.02.10
Востаннє: 17.08.17
Повідомлень: 1233

2015-04-02 21:05  
То японці перемогли через нову тактику, проти якої російська ескадра нічого не могла протиставити, чи як? Бо вони просто цю ескадру втопили. Бо поразка це тоді, коли нас розбили, але й ми теж давали здачі. А тут просто буль-буль.
don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-02 21:23  
володимирко2 написано:
То японці перемогли через нову тактику, проти якої російська ескадра нічого не могла протиставити, чи як?

Не тільки. Причин було безліч. Японці переважали росіян в усьому, і перш за все у волі до боротьби (крім кількості панцерників). Сама ідейка послати ескадру на інший край Землі для підтримки міста, яке мало впасти, була безглуздою і злочинною. Те, що все це провалилось, було закономірно. І ліві, і монархісти, і центристи у Росії та іноземці одноголосно зійшлись на тому, що поразка була зумовлена внутрішньою слабкістю Російської імперії.

Саме смішне, що видатна перемога над Росією врешті, у 1945 році, привела до краху самої ЯпоніїHappy Японці занадто повірили у свої сили, заразились імперастією, і замість того, щоб тихенько заробляти гроші як молодший партнер США і Великобританії, вирішили піти шляхом завоювань, вступивши у самогубче протистояння з англосаксами.

rutter 
Забанено
Забанено


З нами з: 26.02.13
Востаннє: 15.07.17
Повідомлень: 222

2015-04-02 22:06  
Михайло З написано:
Підводячи підсумок, скажемо, що японці добре зробили з кацапською ескадрою в 1905. Нехай би продовжували у такому ж дусі й далі))) Банзай!

Михайло З, цікаво звідки я здогадуюсь з якої ти частини України?

зі: іноді мені здається, що я починаю розуміти москалів...

може потупаєтесь гуртом ще й на афганській війні? ай які гарні душмани робили "червоні тюльпани" з "москалів"... Алах акбар
Музичко б посміявся

don pedro 
Попереджень: 1
Попереджень: 1 


З нами з: 29.06.11
Востаннє: 22.08.17
Повідомлень: 10061

2015-04-07 20:11  
До речі, про смішне: зараз у Сєвєрадвінску гарненько палає атомний ракетний підводний крейсер "Арьол". Саме зараз його збираються потопити, щоб не вигорів цілком, бо кацапи не можуть його загасити. Історично для російського флоту назва "Арьол" дуже нещаслива: перший корабель спалили повстанці Стєнькі Разіна, а другий, на якому й служив Новікаф-Прібой ганебно здався японцям при Цусимі. От такі історичні співпадінняHappy Нинішня пожежа - чудова новина: чим менше у ПуSSії засобів для знищення людства - тим краще.
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти