Сатирикон Фелліні / Fellini - Satyricon (1969) Ukr/Ita

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
robotron005 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 29.01.09
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 3066

2011-01-08 18:12  
Сатирикон Фелліні / Fellini - Satyricon (1969) Ukr/Ita



Жанр: драма, фентезі
Країна: Італія



Кіностудія / кінокомпанія: Produzioni Europee Associati (PEA)

Режисер: Федеріко Фелліні (Federico Fellini)
Актори: Мартін Поттер (Martin Potter), Гірем Келлер (Hiram Keller), Макс Борн (Max Born), Сальво Рандон (Salvo Randone), Маріо Ромаґнолі (Mario Romagnoli) та інші.

Сюжет:
Грандіозна містерія, що відтворює на екрані фантастичний світ Римської Імперії часів її занепаду. Фантасмагорія Стародавнього Риму і герої фільму надзвичайно схожі на нинішнє суспільство і наших сучасників: наркотики, сексуальні стосунки всіх різновидів, прагнення "цілковитої свободи"...

------------
«Сатирикон Фелліні», Федеріко Фелліні
«Сатирикон Фелліні» – це ґрандіозна містерія, що відтворює на екрані фантасмагоричний світ Римської Імперії часів її занепаду. І цей екранно-феллінієвський Давній Рим дивовижним чином нагадує сучасне суспільство з усіма його пороками: тут і наркотики, й сексуальні перверсії, і конвульсивна жага недосяжної повної свободи…

Власне, сказати б, первісний «Сатирикон» є знаменитим твором давньоримської літератури, автор якої у всіх рукописах називає себе Петроній Арбітр. І десь від 17 століття «Сатирикон» прийнято зараховувати до романів. Таким чином, давніших романів до нашого часу не збереглося. Час написання – перше століття нової ери, епоха Нерона. Звісно, жанрова належність «Сатирикона» досить дискусійна, умовна. За формою він є такою собі сумішшю віршів та прози, ну а за сюжетом – своєрідним сатиричним романом, який, своєю чергою, пародіює грецький любовний роман. Цей твір дійшов до нових часів фраґментарно як низка мало пов’язаних між собою епізодів, що розповідають про пригоди компанії трьох молодих гультяїв, які отримали освіту, але, не маючи ні грошей, ні твердих моральних засад, ведуть паразитичний спосіб життя.

Як і досяжна літературна першооснова, авторизований «Сатирикон Фелліні» не має наскрізного сюжету – такі собі кінофрески, що за ними маестро пропонує нам самим відтворити повну картину розкладу і розпаду Давнього Риму.

Між іншим, цікаво, що «Сатирикон», за словами режисера, входив до числа фільмів, які він обіцяв продюсерам поставити в якості «компенсації» за фінансування його стрічки «Дорога» та інших вимріяних сюжетів – обіцяв, але обіцянки виконувати не збирався… Та якось перечитав Петронія і був зачарований однією деталлю, яку раніше не зумів відчути. А саме – тими частинами роману, яких не вистачає. Тобто, його зачарувала таємнича темнота, невідомість, яка відділяє один фраґмент тексту від іншого. Розрізнені уривки заграли інакше, з’явився аромат того, що можна сприймати як сон – майже зовсім забутий, майже вивітрений з пам’яті. Не якась певна історична епоха, яку можна науково відновити за документами, матеріально точно встановити, а неосяжна онорична, тобто – сновидна, галактика, що занурилася в пітьму, з якої, виблискуючи, до нас долітають сліпучі оплавлені скалки.

Власне, майстра звабила саме можливість відтворити цей сон, його таємничу прозорість, його неподатливу розгадці ясність. Фелліні сказав собі: давнього світу ніколи не існувало, та немає жодного сумніву, що він нам наснився. І відтак завдання полягало в тому, щоб стерти межу між сном і фантазією, все цілком придумати, вибудувати уявний світ, після чого дослідити його, як щось таке, що дійшло до нас цілісне і збережене, та водночас – невпізнаване.

Цікаво, як свого часу пройшла кінопрем’єра «Сатирикона». У Нью-Йорку просто неба – після велелюдного рок-концерту перед кількома тисячами гіпі, яких Фелліні по тому вважав найвдячнішими глядачами цієї стрічки. Він згадував: «До мене долітав дим їхніх сигарет, і в роті я відчував присмак героїну й гашишу. Це було неймовірне видовище. Фільм прийняли із захопленням. Молодь аплодувала кожному кадру: багато хто спав, інші обнімалися… Непередбачувано «Сатирикон» вже ніби й не належав мені через цю стихійно віднайдену несподівану потаємну близькість, через такі глибокі зв’язки поміж Давнім Римом, що живе в нашій пам’яті, і цією фантастичною публікою майбутнього».

АРҐУМЕНТ-КІНО, 2011
Про сатиру Федеріко Фелліні
Федеріко Фелліні усе життя фільмував надзвичайно субєктивні, доволі складні за композицією картини. Його метою було показати внутрішнє життя людини у всій його складності та суперечливості. Водночас для Фелліні внутрішній світ – то тільки відображення світу зовнішнього, проте на глибшому, ніж побутова правда, рівні. Тому говорити про Феллліні-сатирика можна тільки з певними застереженнями, бо режисер ніколи не мав на меті когось засудити, ніколи не підримував радикальних суспільних рухів і, судячи з багатьох його висловлювань, не відстоював якогось позитивного суспільного ідеалу. Він любив говорити: «Мене цікавить не стільки історія людства, скільки історія людської фантазії». І цілком імовірно, що саме надмірна фантазія режисера, а не схильність виставляти на показ суспільні виразки, привела його до гострих зіткнень із певними колами італійського супільства.

Вперше це сталося після прем’єри фільму «Солодке життя». Для Фелліні ця стрічка – тільки розповідь про його «внутрішній» Рим, а сама назва жодним чином не покликана когось критикувати, режисер хотів тільки сказати, що в житті, попри всі негаразди, є своя, нездоланна солодкість.

Проте критики побачили в картині набагато більше. Церква вгледіла тут спокусу для вірних, аристократія – дзеркало власного виродження, політики побачили критику всього повоєнного політичного та економічного курсу Італії, що ніби-то вела до спотворення базових людських цінностей. У фільмі все життя величезного Рима підпорядковане марнославству і тілесним утіхам. А головний герой картини, популярний журналіст Марчелло, не може досягти внутрішнього спокою, кидаючись від однієї спокуси до іншої.

У фіналі стрічки, в епізоді на березі моря, Фелліні дає своєму героєві щось схоже на надію. «Мене завжди хвилювала невинність, – казав Фелліні, – перед невинною душею я почуваюся обеззброєним і суворо роздивляюся самого себе». «Солодке життя» і закінчується зустріччю Марчелло з правдивою невинністю, у якій він має вгледіти власний порятунок, проте режисер залишає за кадром усі наслідки такої зустрічі.

А ось свій фільм «Казанова Фелліні» режисер називав «Солодким життям» вісімнадцятого століття». І головний герой тут також веде глядача за собою у світ розпусти та декадентського занепаду усіх прошарків тодішнього суспільства. І на відміну від «Солодкого життя», в якому муза Фелліні ще достатньо цнотлива, а інтонації підкреслено ліричні, у «Казанові» режисер не соромиться бути максимально саркастичним. Фелліні одверто не подобається ні сам Казанова, якого він порівнює з манекеном, ні його фантасмагоричне оточення.

Власне, «Казанова» – чи не єдина справді сатирична картина Фелліні. У ній нема місця напівтонам чи хоч якійсь амбівалентності. Перед нами розгортається парад почвар, які змагаються між собою у власній потворності. Апогею картина досягає в епізоді любовного акту Казанови та механічної ляльки. Манекен зустрічає механічну ляльку – ось вам ідеальна пара. І це не просто антитеза фіналу «Солодкого життя», але також і повна зневіра у здатості героя (читай, людини) переродитися, стати кращою.

Наприкінці сімдесятих Фелліні знімає для телебачення коротку, проте надзвичайно змістовну картину «Репетиція оркестру», яка мала потужний резонанс в Італії. Кожен трактував стрічку на свій розсуд. А сюжет цієї історії доволі простий. Певний оркестр збирається на свою репетицію у приміщенні старого храму. Перед початком музиканти дають інтерв’ю місцевим телевізійникам. Згодом прибуває дириґент. Після кількох невдалих спроб провести репетицію, оркестранти бунтують проти дириґента. Бунт стрімко розвивається і зрештою все обертається катастрофою, бо до приміщення храму залітає величезна чавунна куля, якою руйнують стіни будинків, призначенних на знесення.

Закічується фільм начебто примиренням музикантів, яких єднає смерть арфістки, проте у самому фіналі дириґент знову лає оркестрантів, у якусь мить переходячи на німецьку мову з одверто гітлерівськими інтонаціями.

Для Фелліні «Репетиція оркестру» була метафорою усього західного суспільства ХХ століття, яке розвивалося від демократії до тоталітаризму, згодом знову повернулося до демократії, аби незабаром піддатися анархії та спокусі тероризму. І в такому розвиткові режисер побачив своєрідну закономірність, суть якої – у самій природі людини. Щоправда, були й інші думки. Фелліні часто згадував якогось свого шанувальника, що той перестрів його в гардеробі і сказав похапцем на вухо: «Я бачив ваш фільм, ви маєте рацію – нам потрібен дядячко Адольф».

Своєрідним завершенням сатиричної епопеї майстра можна вважати картину 1985 року «Джинджер і Фред». Дія стрічки відбувається в середині вісімесятих років ХХ століття на записі телевізійної різдвяної програми, що вона збирає разом розмаїтих зірок сучасного та минулого. Цього разу, зокрема, має відбутися виступ танцювального дуету сорокових років, який наслідував американських танцюристів Фреда Астера та Джиджер Роджерс. Герої зустрічаються знову, вони вже немолоді і гостро відчувають свою зайвість у сучасному світі.

Фелліні дуже точно показує світ сучасної людини, яка фактично віддала своє життя на поталу телебаченню, котре повністю заступило собою усе інше. Режисер вибудовує стрічку таким чином, аби в кожному кадрі неодмінно був присутній якийсь екран з телевізійним зображенням. І на тлі цього безперервного бомбардування всілякими, часом доволі ексцентричними, образами, зустріч двох примар з минулого, їхнє спілкування та виступ на сцені виглядають чимось неймовірно зворушливим, справді людяним.

А 28 листопада о 01:30 в АРҐУМЕНТІ-КІНО «Сатирикон Фелліні» – одна зі стрічок, які ніби прокладають дорогу з минулого до нинішнього. І знову слід застерегти охочих побачити явні паралелі між сьогоденням та давно минулими часами. Майстер у цій картині максимально аполітичний. Йому ідеться не про політичні аналогії, а про саму атмосферу епохи. А вона у Фелліні фактично одна й та сама. Це епоха руйнування приватного простору, особистого життя, простих та очевидних цінностей, перетворення людського існування на безконечний акт марнославства і демонстрацію власних пороків.

Проте «Сатирикон Фелліні» – це ще й універсальна історія дорослішання, яке відбувається у незмінно символічних декораціях людського соціуму. Можливо, саме тому картина дивовижно схожа на стрічку «Колір ґраната» Сергія Параджанова. Паралелі тут – в елементах сюжету та зображальних особливостях. І разом вони творять світ неймовірної краси, яка справді єднає людську історію в ланцюг неймовірних закомірностей.

Ігор Грабович, 2011
------------

Тривалість: 02:09:43

------------
Якість:

------------
Відео:
кодек:
розмір кадру: 720 x 304
бітрейт: 2012 кб/с
------------
Аудіо # 1:
мова: українська
переклад: двоголосий закадровий
кодек: 2.0
бітрейт: 192 кб/с

Аудіо # 2:
мова: італійська
переклад: оригінал
кодек: 2.0
бітрейт: 192 кб/с
------------
Переклад виконано і озвучено студією:


------------
Скріншоти









-----------
Подяка:
Пані olgaya за надану сиру доріжку.
Пану Vasua95 за ріп.
------------
Особиста оцінка: 8 - мені сподобалось.


Срібний реліз (на рейтинг впливає 50% завантаженого)
 Трекер:    Зареєстрований   

Завантажити / скачати фільм українською



відео для новачків



 Зареєстрований:   2015-08-10 14:00
 Розмір:   2.19 GB 
 Оцінка фільму:   9.6/10 (Голосів: 25)
   
iro4ka_skin 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 16.05.09
Востаннє: 19.08.17
Повідомлень: 658

2011-01-10 00:47  
Чудовий режисер!!! Напевне всіх свята поглинули з головою і ніхто не хоче нічого писати Happy ...ні качати...

Прошу більше фільмів Фелліні !!!

Автору величезний респект !!!!

ludens 
VIP


З нами з: 14.01.10
Востаннє: 17.08.17
Повідомлень: 412

2011-01-16 22:03  
Дякую за фільм. Побільше б такої класики на Гуртом.
Slavko_lis 
Новенький


З нами з: 08.03.09
Востаннє: 08.07.17
Повідомлень: 4

2011-01-17 21:05  
Хотілося б попросити релізерів підготувати ще якісь фільми Фелліні - "Репетицію оркестру" або "Дольче віта". Будемо з нетерпінням чекати
robotron005 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 29.01.09
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 3066

2011-01-17 21:07  
Slavko_lis написано:
Хотілося б попросити релізерів підготувати ще якісь фільми Фелліні - "Репетицію оркестру" або "Дольче віта". Будемо з нетерпінням чекати


на ці стрічки нажаль немає доріжок, якшо у вас вони є на VHS, то тоді без проблем можна відцифрити, та зробити релізи.

Violator 
VIP


З нами з: 14.04.09
Востаннє: 19.08.17
Повідомлень: 596

2011-01-18 02:11  
"Дольче віта"
О так, колись на УТ-1 демонстрували та й інші фільми з Мастрояні в пам'ять про актора. Давно це було, у сер. 90-х...

imonko 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 20.07.08
Востаннє: 11.04.17
Повідомлень: 7308

2011-03-29 16:40  
не подужав, надмірна театралізованість і занадто гомо, взагалі відразлеве кіно для мене. не моє. 1/10. от просто цікаво з тих 36 що завантажили, що всім сподобались і всі змогли подивитись? НЕ ВІРЮ
robotron005 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 29.01.09
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 3066

2011-03-29 16:50  
imonko написано:
не подужав, надмірна театралізованість і занадто гомо, взагалі відразлеве кіно для мене. не моє. 1/10. от просто цікаво з тих 36 що завантажили, що всім сподобались і всі змогли подивитись? НЕ ВІРЮ


Фільм розрахований не для массового глядача, тому відповідно і знаходиться в арт-хаусі.

imonko 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 20.07.08
Востаннє: 11.04.17
Повідомлень: 7308

2011-03-29 16:53  
от істину відкрив)) та я не про те
robotron005 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 29.01.09
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 3066

2011-03-29 17:08  
imonko написано:
от істину відкрив)) та я не про те


це я натякаю на те, шо судячі з твоїх коментів в розділі арт, то тобі арт взагалі не подобається, то нафіга тоді мучати себе, дивитись те, чого не подуші.

Чи я не правий? =).

imonko 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 20.07.08
Востаннє: 11.04.17
Повідомлень: 7308

2011-03-29 17:22  
robotron005 написано:
Чи я не правий? =).

або я знаю мо і правий мо і лівий, а серйозно то ти не вірно зауважив, хоча якщо зважати що більшого тру-арту ніж цей годі і бачити то ти маєш рацію.

zaika 
VIP


З нами з: 01.07.12
Востаннє: 19.08.17
Повідомлень: 1050

2014-05-13 20:25  
Чомусь місце де показують кінофільми у нас називають кінотеатр. І показують там "Лєнін в октябрє", "Она защіщаєт родіну", або "Как закалялась сталь".
Коли б в запльованому насінням клюбі показати цей фільм, його б можна було назвати театром. Питання тільки в тому, де взяти глядачів.
Оцінка фільму однозначна - геніально.

яфіук56н 
VIP


З нами з: 15.11.12
Востаннє: 19.08.17
Повідомлень: 342

2014-10-11 15:35  
9/10- якісна,дуже якісна кінострічка.
Фелліні величний і немилосердний! Скалось враження,наче ув фільмі режисер відпустив на свободу свою тваринність,як у "Місто жінок" - свою еротичність,яка,по-суті,є складовою тієї ж дикості,тому фільм повен відвертості та палючої нестримності.
Фільм,як на мене,має надто низьку оцінку на IMDb'і.

taraskill1 
Модератор відео


З нами з: 21.01.12
Востаннє: 19.08.17
Повідомлень: 1034

2015-08-10 14:00  
Реліз оновлено!

Замінено відео на .

baubocom 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 07.06.12
Востаннє: 14.08.17
Повідомлень: 237

2015-08-10 14:42  
Молодці! Одразу вирішили для мене дилему, що робити цього вечора. Дякую.
От якби ще "Казанову" зробили... і за Пазоліні взялисяHappy. За "Медею", за Трилогію і за "Теорему"..., бо дуже кортить взнати, про що сестри Тельнюк у однойменній пісні співаютьHappy.

Violator 
VIP


З нами з: 14.04.09
Востаннє: 19.08.17
Повідомлень: 596

2015-08-10 22:01  
Цитата:
"Теорему"

Можна і почитати про неї.

mazafaza 
Свій


З нами з: 02.01.15
Востаннє: 04.08.17
Повідомлень: 126

2015-08-11 08:08  
фільм лайно гомосятина пропаганда
munipet 
Поважний учасник


З нами з: 14.04.11
Востаннє: 31.07.16
Повідомлень: 227

2015-08-12 03:39  
гомосрятина !!!!!!!!!!!!!!!!!
Tovarysh_Stepovyk 
Новенький


З нами з: 09.04.11
Востаннє: 27.05.17
Повідомлень: 18

2016-09-25 17:49  
Було б ще файно, якби переклад "Сатирикона" Петронія виклали. Happy
watrushka 
Новенький


З нами з: 09.03.14
Востаннє: 20.08.17
Повідомлень: 5

2017-02-02 14:47  
Чудові діалоги, глибокий соціальний зміст, але до візуальної складової виявилась неготовою. Дуже ж вона провокативта та жорстока.
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти