Завантажити та скачати торренти українською


Вапняки під Голим Небом - Вапняк під Голим Небом (1991) [MP3, tape-rip] | Rock

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
fv007 
VIP


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 07.12.16
Повідомлень: 449

2012-02-02 22:25  
Вапняки під Голим Небом - Вапняк під Голим Небом (1991) [MP3, tape-rip] | Rock

Вапняки під Голим Небом - Вапняк під Голим Небом (1991) [MP3, tape-rip] | Rock


Стиль: Rock
Країна, місто: Канада, Торонто
Видавець: РАДІОманітність
Виконавці:
Зенон Ващук (ґітара, бас, спів), Андрій Винницький (спів, поезія), Нестор Ґула (бас, ґітара, спів), Тарас Ґула (скрипка, спів), Адріян Івахів (клявіщі, ґітара, синтезатор, спів), Таня Чорна (спів) та Manny DaSilva (бубни), а пізніше Андрій Полянський (бубни), Галина Цеховська (спів), а часами бувший член чеського андерґраундного гурту Plastic People of the Universe Вратислав Брабенец/Vratyslav Brabenec.
Пісні:
    Сторона А
    01. Вродила Мольсона (189 кб/с)
    02. Седед людей (188 кб/с)
    03. ВеДе..? (188 кб/с)
    04. Пісня про холєру (190 кб/с)
    05. Дзвони дзвонили (190 кб/с)
    06. Кохання на пенсії (184 кб/с)
    07. Слонігонка (187 кб/с)
    08. Ніч День Час Кохання (182 кб/с)
    09. Слимаки (187 кб/с)
    10. Атомний край (190 кб/с)

    Сторона Б
    01. Аркан (193 кб/с)
    02. Dump Truck (191 кб/с)
    03. Етнозапис із стобіковської печери (212 кб/с)
    04. Псячий твіст (200 кб/с)
    05. Музика з мармурової куполи (188 кб/с)

Тривалість: 01:24:39
Мова: українська
Аудіо-кодек: MP3
Бітрейт: 212-184 кб/с
Джерело: parazitakusok.blogspot.com, plativky.blogspot.com
Додаткова інформація:
Альбом записаний вночі в студії 5-6-го червня 1991 року, протягом чотирьох з половиною годин (12 пісень - А: 1-10 та Б: 1-2), без будь-яких студійних штучок, прямо на два канали. А решта касети (більшість другої сторони) це архівні записи з домашньої студії чи з "бейсменту” (підвалу).
Вапняки під голим небом — канадсько-український авангардний рок-гурт:
засновано у Торонто у 1986 році, учасниками Аванґардного Українського Театру. Співзасновники гурту - Зенон Ващук (ґітара, бас, спів), Андрій Винницький (спів, поезія), Нестор Ґула (бас, ґітара, спів), Тарас Ґула (скрипка, спів), Адріян Івахів (клявіщі, ґітара, синтезатор, спів). До складу увійшли Таня Чорна (спів) та Manny DaSilva (бубни), а пізніше Андрій Полянський (бубни), Галина Цеховська (спів), а часами бувший член чеського андерґраундного гурту Plastic People of the Universe Вратислав Брабенец/Vratyslav Brabenec.

Музиканти виконують україномовний рок, а точніше, за словами учасників, "Slavic-roots-ethno-fusion-psychedelic-industrial-folk-thrash," творчість позначена впливами The Velvet Underground, Іґґі Попа, Боба Ділана, Plastic People of the Universe, Throbbing Gristle, Pere Ubu, та ін.

Перший виступ гурту відбувся у Торонто у 1986 році під час творчого вечору присвяченого поетам-дисидентам Василю Стусу, Вацлаву Гавелу та Івану Їроусу, організованим Адріяном Іваховим та Марком Стехом. Вечір відбувся у відомому творчому центрі The Music Gallery.

У 1991 році гурт випустив альбом під назвою «Вапняк під голим небом».

Під час фестивалю «Червона рута — 91» у Запоріжжі один з лідерів гурту Нестор Гула познайомився із учасниками гурту «Вій». Результатом співпраці стала участь у підготовці триб'ют-альбому гурту «Вій». Для альбому гуртом «Вапняки під голим небом» і з солістом Нестором Гулою у 2005 році був записаний кавер на пісню гурту Вій «Політ коршака». Пісня не потрапила у офіційне видання альбому але була викладена на сайті гурту «Вій».

У 1993 році члени гурту "Вапняки" Адріян Івахів, Нестор Ґула, Зенон Ващук і Тарас Ґула виступили із членами гурту "Брати Гадюкіни" на сцені Львівського молодіжнього театру.
Вікіпедія
Інтерв'ю з учасниками гурту в журналі "Відрижка" (1992):
Довший час доходили до нас чутки про існування якихсь ,"Вапняків”, але нам якось здавалося, що це просто провокація, аж поки не з’явилася касета...

Вапняк 1: До нас теж доходили такі чутки і тепер після появи касети доходять чутки, що це якась цікава група з України...

Перше питання суто формальне — Вас звати “Вапняк” чи “Вапняки під голим небом”?

Вапняк 2: Так.
Вапняк 3: Власне.

Зрозуміло... А звідки назва?

Вапняк 2: 3 ефіру.
Вапняк 1: Вапняк — це щось тверде, земельне, стале, елементарне, стихійне — камінь; а під голим небом — бо тут він являється відкритим, у своїй сірій, гострій, обдертій вітрами й облитій кислотними дощами наготі.

Які були початки?

Вапняк 1: У 1986 році ми, тобто АУТ (авангардний український театр, між іншими псевдами), організували вечір присвячений кільком поетам-письменникам-дисидентам (тодішнім) — Василеві Стусові, який щойно помер був у таборі, Вацлаву Гавелу та Іванові Йіроушу. Гавел і Йіроуш якраз тоді сиділи (Йіроуш — критик, редактор провідного чеського андерґраундного часопису VOKNO і головний представник ідеї т.зв. “другої культури” — вільної та альтернативної до монополізованої офіційної культури комуняків). Для нас ідея такої другої культури досить близька, хоч обставини зовсім інші...
Перша частина вечора, це було представлення АУТом “Реквієму” пам’яті Стуса — музично-театральна вистава, з кількома музичними кавалками (Адріяна), на слова Миколи Горбаля. А друга половина вечора — це перша публічна поява “Вапнаків”, з гостем Вратиславом Брабенецем, бувшим саксофоністом провідної чеської андерґраудної групи PLASTIC PEOPLE OF THE UNIVERSE та нашим, можна сказати, хресним дядьком. Брабенец пізніше грав з нами ще декілька разів (і по-тверезому і по-інакшому; тепер він городник у Бритійській Колумбії"), a PLASTIC PEOPLE — одні з наших рушійних інспіраторів...
Вапняк 3: ... вони нас зрушили як недозрілі яблука по дощі...
Вапняк 1:... до сьогодні кілька перероблених версій їхніх пісень залишились у нашому репертуарі. Вертаючись до концерту — очевидно, публіка не була на це підготована... Молодша частина публіки (бл. 50 %) слухала охоче, але старші українці, котрі прийшли на Стуса, пересиділи перші два кавалки, а коли перший з них набрав сміливості встати й вийти з залу, за ним вийшла друга половина публіки як вівці за пастухом. Але перший крок був зроблений — легенда про ВАПНЯКІВ пішла в рух...
Пізніше ми почали грати — досить нечасто на початку — на вуличних фестивалях, наприклад, грали ми на одному напівлегальному т.зв. “барнфесті” — фестиваль у підтримку людей, котрих мали виселяти з їхньої стайні (дослівно!) на краю південноонтарійського міста Ватерлу, бо росло безнастанно і їх викидало зі свого людожерного шляху. Це називалось STOP THE CITY BARNFEST. Також грали ми на “бенефісі” (концерт підтримки) анархістичної свого роду школи, т.зв. торонтського вільного університету ітп. На таких імпрезах знайомилися з другими, дещо спорідненими капелами, як RARE AIR — знаменита кельтсько-народньо-фанк-фюжин група (один з її членів дав нам нашу першу типологічну самодефініцю grovel rock), чи з одною торонтською шкотсько-неоязичницькою фольк-групою, ітп.

Гровел рок...?

Вапняк 2: “Плазувальний рок”...
Вапняк 1: Це якесь таке почуття чи наставлення — специфічна ритміка, настрій, якесь таке сування по землі. (На касеті, напр, воно являється в “Дзвонах” чи в ’’Гуцульському етнозаписі”)

Пару слів про касету.

Вапняк 2: Касета — явище не менш ефемерне як все інше в нас... ВАПНЯКИ насправді ніколи не існували як рок-група. Це просто легенда — час-від-часу хтось про них щось почув, з’явилися десь, заграли, — це все чутки такі. З появою касети може здаватися що ситуація змінилася, але це не так.
Вапняк 2: Ми про ніяку касету нічого не знаємо!
Вапняк 1: ...Всі виїжджали з міста, треба було щось записати, бо невідомо коли разом знов будем грати. Нестор, наш найбільш плодючий словомаз — лірик кан-укр-мольсонської* вітчизни виїхав на ваші новокапіталізовані ниви вчити англійську мову; Адьо на літо їздив в батьківщину, Тарас новоодружений мав їхати десь на схід з другою половиною... А Таня скоро на довший час буде виїжджати теж... То й в останню можливу ніч ми зійшлися в студіо і протягом чотирьох з половиною годин записали 12 пісень, без будь-яких студійних штучок, прямо на два канали. А решта касети (більшість другої сторінки) це архівні записи з домашнього студія чи з “бейсменту” (підвалу).

Як це сталося, що в канадському середовищі з явилася група, що не грає весільньої “рок”-музики?

Вапняк 2: Зовсім природньо. ВАПНЯКИ почалися не як якась нормальна канадійська рок-група, а як явище що виникло в стосунку до певного середовища. ВАПНЯКИ могли повстати тільки в Торонті, у середовищі кругу знайомств зосередженого при АУТІ. Це все створилось радше на периферіях ширшого українського середовища: в Торонті майже 100 тис. українців (кажуть), але це мало цікаве. Канадсько-український естаблішмент це нудні імпрези, старосвітське політиканство, весільний гопак-рок, вареники і гокей. А тільки на цих периферіях, де якісь — за перепрошенням творчо натхнені люди, активні в театрі, музиці чи мистецтві, чи просто енергійні, ще не зовсім затверджені студенти, все ж таки знаходять один одного, і ще, скоріше чи пізніше, знаходять себе спільно чи індивідуально, свідомо чи несвідомо — перед питанням: хто я? яка мені мова найближча з природи? і т.д.
Але з другого боку ми просто хотіли собі грати разом, збочуватися музично...
Вапняк 1: Кайфуватися, по-вашому...

Це не по-нашому, це по-докерзонські... ВАПНЯКИ — дуже еклектичне явище. Які Ваші музичні впливи?

Вапняк 2: Еклектичність виходить з того, що кожна особа в групі тягне в інший напрям.
Вапняк 1: Є кілька сторін нашої музики, — бодай трьох видів під котрими являються чи вже являлися ВАПНЯКИ (хоч не завжди під тою назвою). Наприклад, є така елементарна, імпровізаційна гра, що виходить з нас натурально коли разом граємо, чи то в електричному, чи акустичному варіанті. Це якась така суміш елементів народніх, фольку та якогось “прогресиного” чи дещо психоделічно нахиленого року. Друга сторона чи течія, це більш суто “вапняківське” — наш особистий коментар на кан-укр-ську дійсність. Спочатку це було більше у вигляді, поставі чи настрою, а пізніше перейшло в тексти (особливо Нестора). Це пісні в яких співіснують елементи рок-н-ролу, панку, ска, трешу — все що ми знаємо чи чуємо довкола себе.
А третя, це більш свідомо авангардна сторона — пошуки звуків, пошуки нових форм та співзвучностей імпровізованої гри.
Вапняк 3: Тут кожний тягне в свою сторону, хіба Адріян найбільше тягне, хоч йому рідко вдається перетягнути...

З одною касетою під пахвою, які можуть бути дальші Ваші плани?

Вапняк 1: Маємо досить матеріалу на ще одну, але з нашим шаленим темпом праці не відомо коли така касета могла б вийти...
Вапняк 2: Касета, все ж таки, це аномалія. Вона насправді не існує, так само як нічого, що ми робим, чи що про нас говорять, насправді не існує...
Вапняк 3: Пишемо оперу на індіанських текстах і для відкритого гірського співу...
Вапняк 1: ... з масонськими таємними, підтекстами, якщо запис слухати з кінця до початку стоячи головою на підлозі...
Вапняк 3: Значить, тепер будемо гноями, але вже з великого Г.
ТРИМАЙТЕСЬ СВОЇХ СИДЖЕНЬ DAS IST DER VAPNIAKINDER!!!

Значима примітка:

* “Мольсон” — це одна з двох найбільших канадійських фірм вироблення пива. Довгий час фірми “Мольсон” і “Лабаттс” дость успішно монополізували канадійській пивний ринок, а тепер в часах перебудови й демократизації співіснують з ними “Аппер Канада” і ін. Але «мольсон” це теж канадієць, що живе собі спокійно, встає щоранку та йде до праці, вертається додому вечером та сідає перед телевізором зі своїм мольсоном та бейсбол кепом і “Торонто Саном” (щоденна газета наповнена фотографіями, рекламами та напіврозібраними жінками), а в суботу вечір сходиться з колегами та п’ють ще більше мольсона. Такі в нього діти теж...

НОТАТКИ ВАПНЯНА № «0»

У книжці “Котяча колиска” Курт Вонеґут Дж. пише про релігію — боконізм. Цікава релігія, бо вона признає те, що всі її прикмети базовані на брехні. Боконізм існує на вигаданому острові, де вживається аборигенський діалект англійської мови. Боконізм є файна релігія, бо вона одинока релігія, котра признається, що вона базована на брехні. Брехня на мові, де боконізм поширений, це “фома”. Фома — Брехня. Брехня — Фома.
І все до того самого стремить.
Вапняки — Фома. На касеті першими повинні звучати слова: “фома, фома, фома...” Ці слова повинні бути теж написані десь на касеті. Але ніхто не написав. Ніхто не написав, бо ніхто не хотів написати. Всі були розчаровані що ми, як Вапняки, навіть могли зібратися в повнім складі в студіо. Такого ми ніколи не сподівалися. Ми навіть ніколи там не зібралися на репетицію. Це справді було чудо. І коли почули, що якийсь магнітофон нас награв (там в студіо), то ми були готові вмирати (чи може здохання). Абсолютне чудо.
Але до поважних справ. Що можна очікувати від Вапняків? Правду кажучи наше ім’я це “Вапняк під голим небом”, або “Вапняки Під Голим Небом”, ми ніколи не рішили цю справу — але ансамбль. Знов питання — що можна очікувати від Вапняків? За словами Курта Вонегута, коли він пише про чотирнадцяту книгу віри боконізму, є питання: “Що може чоловік сподіватись від людства на землі, коли дивиться на останній мільйон років?” НІЧОГО. Те ж саме. Нічого не можна сподіватися від Вапняків. Вони ніколи не існували. А коли існували, то один другого не слухав. Існували на побережжю хаосу. Затримали цей хаос на один вечір в студіо, щоб мати що представити в ефірі — але хаос там чути. Це мабуть за гостро. Вапняки існували від 1986 р. і ще існують. І мабуть все будуть існувати. Бо існування Вапняків (Вапняцьке існування), це не є дійсне існування, але концепційне існування. Концепція ця все буде “в членах Вапняків — чи вони (ми) граємо чи ні. І все будемо існувати.
Мабуть Вапняки не повинні існувати. Хаотичні люди — українці з Канади — не прив’язані до стилю, до мови, до інструментів, до суспільства де живуть, еклектичні без міри. Вони (ми) не пасують до ніякого стилю музики, ні до ніякого суспільства. Для них (нас) нема місця на світі. А то ще одна причина, чому Вапняки існують концепційно а не реально. Бо інакше не можуть.
Щоб закінчити ці думки мушу знов вернутися до Курта Вонегута Дж. (Дж. це по англійськи джуньор — це значить молодший модел батька). При самим початку книжки Бокона (пророк боконізму, звідки береться назва) написані святі слова — «Не будь дурним! Зачини цю книжку! Тут лише фома!” На касеті замість обкладинки повинно г бути написане «Не будь дурним! Не слухай цю касету! Тут лише фома!”
Вапняк № 0

Ці бідолахи, яким масс-медія пришили до вух попсові навушники — ВАПНЯКІВ не почують взагалі.
Ці бідолахи, яких естетичний смак є наче штивний, крохмалений комірець — легковажно, або з погордою ствердять: це не мистецтво, це еклектизм і аматорщина.
Бог з ними!
Справа в тому, що цю музику твориться без ніякого калькулювання, тобто, значить — вона некомерційна. Не є препарованим товаром задля продажу його на конкретному ринку. ВАПНЯКИ грають немов при нагоді життя. Не програмно, але природньо реалізують важливу культурову чи інтеркультурову місію. Єднають специфічно американські (що непідробне!) прикмети— вилюзування, філінґ, щирість переказу, естетичну свободу — з ноткою європейської меланхолії і неврозу, а також (що найважливіше) зі свідомістю того, звідки виходять, того, що їх батьківщиною Україна-яку-носиться-в-собі. Притому, виявляється, українська мова знаменито конвеніює з поетикою рокe.
Пісні ВАПНЯКІВ з Торонта подобаються мені — ініціованому в музику через мрочну європейську психоделію, а також моєму другу — хіті, вихованому на GREATEFULL DEAD. Натомість українцям, як думаю, трапляють прямо “у душку”.
Якщо стверджую, що щось є добре, то par excellance вважаю це вартісним. Значить, мова про цінності. ВАПНЯКИ це капела краща за WEDDING PRESENT.
Ремек Ганяй
(незалежний смаково й національно)

Якщо хтось думає, що заокеанський укрелемент музично спроможний лише на паплюження фольклору
ПРАВИЛЬНО ДУМАЄ.
Світлішим винятком для підтвердження реґули є ВАПНЯКИ, які недарма продукуються з плівок ультраконсервативное КОКИ. Чого тут нема? — трохи фольку, трохи панка, трохи Дилана, трохи ска, трохи “Оселедця”, ще й ціла сторінка експериментів...

(скани журналу з інтюрв’ю є у роздачі)
Сильний альбом! Одна порада після першого прослуховування альбому не робіть поспішних висновків, через деякий час послухайте ще раз... Wide grin

В роздачі є скани обкладинок взяті з plativky.blogspot.com, замінено 10-й трек (Атомний край), який був обрізаний на половині. Заповнено теги, куди додатково вписано інформацію по кожній пісні.


Бронзовий реліз (на рейтинг впливає 75% завантаженого)
 Трекер:    Зареєстрований   

Завантажити / скачати українську музику



відео для новачків



 Зареєстрований:   2012-02-02 22:25
 Розмір:   123 MB 
 Оцінка музики:   9.6/10 (Голосів: 9)
   
AS 
Свій


З нами з: 05.10.08
Востаннє: 02.12.16
Повідомлень: 103

2012-02-03 08:41  
Слонігонка єєєєє)
Kirin 
VIP


З нами з: 28.07.08
Востаннє: 06.12.16
Повідомлень: 257

2012-02-03 18:39  
Цитата:
Усі права застережені, але дуріти можна


Оце я розумію Happy

boikor 
Новенький


З нами з: 31.07.11
Востаннє: 17.09.16
Повідомлень: 1

2014-11-08 23:23  
ніхто не роздає нажаль...
Pidmanula 
Новенький


З нами з: 03.02.10
Востаннє: 18.08.16
Повідомлень: 2

2015-10-07 01:05  
Слухав їх ще у 1991-му - сильна річ
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти