Завантажити та скачати торренти українською


Переказ "Актор" про А.Бучму

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Dj_Vetaly 
Свій


З нами з: 24.10.11
Востаннє: 19.07.16
Повідомлень: 63

2012-02-02 17:54  
АКТОР

У травні 1934 року Київ відзначав сімдесятип’ятирічний юві¬лей Панаса Саксаганського. У душу всім присутнім назавжди запа¬ли прощальні слова актора, сповнені радістю й тихим смутком:
— Сьогодні згадав я один епізод із грецької історії. Діти грома-дянина Діодора на ігрищах посіли перші місця. Посадили на свої могутні плечі старого батька й понесли майданом, а громадяни ап¬лодували й кричали йому: «Умри, Діодоре, бо більшого щастя в житті ти не зазнаєш!» І Діодор помер.
Подібне відбувається й зі мною. Сьогодні й я оточений талано¬витою театральною молоддю, вона бере участь зі мною у виставах. Подушки я заглядаю у далечінь, і там на обрії бачу вкриті запашни¬ми квітами зелені луки, там половіє жито й колоситься пшениця... І хоч не мені пройти першу ручку по цих ланах широкополих, не хочу я помирати. Я хочу жити й радіти разом із усіма вами...
У цей вечір на сцені Київського оперного театру ставили «На¬талку Полтавку». Панас Карпович виконував роль Возного у пер¬шому акті, а в другому... в цій ролі вийшов на кін славетний Амвро- сій Бучма.
Треба було бути Панасом Саксаганським, щоб отак — привсе¬людно й урочисто — передати естафету молодшому талановитому акторові. І треба було бути Амвросіем Бучмою, щоб не побоятися вийти на сцену після геніального артиста.
Різні ролі виконував Бучма в театрі. Це і роль Пузиря в коме¬дії «Хазяїн», і Миколи Задорожного в «Украденому щасті», і багато ролей сучасників. Чимало ролей випало йому зіграти в кіно: роль Тараса Шевченка, роль матроса і роль шахтаря, роль солдата і роль партизана.
Праця актора на знімальному майданчику дуже не схожа на роботу театрального актора. У театрі роль виконується великими монолітними сценами, у кіно ж навіть маленьку роль розбивають на безліч кадрів. Сьогодні знімуть один-два, завтра взагалі продовжать знімати «не з того кінця», бо так зручніше або дешевше. Як же акторові зберегти в собі відчуття ролі, пронести його через увесь фільм?
Бучма розповідав, що його виручала «музична пам’ять». Уяви¬вши собі внутрішній стан героя, перейнявшись його долею, актор пов’язував її з музикою Бетховена, Моцарта, Шопена... Перш ніж приступити до зйомок наступного епізоду, він пригадував музику, пов’язану в його пам’яті з кадром попереднім. Так поновлювався душевний стан героя, ритм його долі.
У фільмі Олександра Довженка «Арсенал» Бучма виконав роль отруєного газами німецького солдата. Менше хвилини триває на екрані цей епізод. Та якої вражаючої сили набула екранна мить, у яку вкладено майстерність двох таких велетнів, як Бучма і Дов¬женко!
За кілька секунд екранного часу розгортається картина цілого людського життя. Вже немолодий чоловік у великих окулярах і з ко¬роткими вусиками «під кайзера» відчуває запах «звеселяючого» газу. На його обличчі — подив, який змінюється легким сміхом, що по¬ступово переростає у нестримний конвульсивний регіт. Гвинтівка падає з рук, з нестямно закинутої голови злітає каска. Сторопілий, солдат бачить навколо трупи, бачить хмари газу, що його огорта¬ють. Його безумний регіт — це трагічний сміх над власного долею, долею людини, яку ошукали й послали на смерть... Очі скляніють. У них застигає відчай і жах.
У долі Амвросія Бучми не було ролей великих і ролей малих. Були ролі, чудово виконані геніальним актором.
(485 слів) (За Ю. Косачем)
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти