Завантажити та скачати торренти українською


Кайдан. Історія про примар / Kaidan (2007) Ukr/Jap

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
robotron005 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 29.01.09
Востаннє: 11.12.16
Повідомлень: 2989

2011-04-11 18:08  
Кайдан. Історія про примар /
Kaidan (2007) Ukr/Jap



Жанр: драма, жахи, романтика
Країна: Японія



Кіностудія / кінокомпанія: Avex Entertainment

Режисер: Гідео Наката (Hideo Nakata)
Актори: Куміко Асо (Kumiko Asô), Таакі Енокі (Takaaki Enoki), Реона Гірота (Reona Hirota), Мао Іное (Mao Inoue) та інші.

Сюжет:
250 років тому. Соецу, дрібний лихвар, був убитий жорстоким самураєм Сіндзаемоном. Його тіло було скинуте у Касане-га-футі — вир річки. А за легендою, той, хто туди впаде, ніколи більше не випливе. Через 20 років Сінкіті, красень-син Сіндзаемона, випадково знайомиться з Тойосіґою, дочкою Соецу, і закохується у неї, а вона – у нього. Коли Тойосіґа помирає після дивної хвороби, Сінкіті виявляє, що він не тільки не може уникнути таємничих нещасть минулого та невмирущого кохання до нього Тойосіґи, але й мусить глянути у вічі страшній правді, яку зберігає Касане-га-футі.

------------
«Кайдан», Гідео Наката
Історія давня. 250 років тому дрібний лихвар гине від меча жорстокого і свавільного самурая. Його тіло скидають до підступного річкового виру Касане, де, за леґендою, той, хто туди шубовсне, ніколи у світі знову не випливе на поверхню. Останньої ж передсмертної миті лихвар проклинає неправедного самурая страшним прокляттям, яке починає збуватися негайно… Ну а вже 25 років по тому син цього самого самурая в місті Едо, на місці якого згодом постане нинішня столиця Японії Токіо, випадково знайомиться з донькою того самого лихваря, і вони закохуються одне в одного. Саме тут уся історія по-справжньому і починає розгортатися…

Спочатку про те, а що ж таке кайдан? Це передусім літературний жанр, що він набув надзвичайно великого поширення на Японських островах у 17-18 століттях. Своєю чергою, кайдан бере початки від середньовічних китайських новел і японських буддистських збірок леґенд, що називаються сецува і також мають статус особливого літературного жанру. Отже, кайдан – це такі собі повчальні історії про те, що на всіх смертних невідворотно чекає розплата за гріхи земного життя. Показуючи, як легко потрапити до поганої історії, невідомі автори прагнули навернути читача на шлях істинний. І герої цих самих кайданів завше опиняються, сказати б, у кайданах долі. Мандруючи по Японії, вони здавалося б несподівано потрапляють до найнеймовірніших ситуацій, знайти вихід із яких не можуть, бо ж усі ці нібито випадкові зустрічі і розлуки, любовні зв’язки і дружні стосунки наперед визначені.

Саме ця давня літературна традиція дала сюжетну поживу для розгортання – вже у 20-21 століттях – відповідного жанру кайдан у японському кінематографі. Тільки за оповіданням класика японської літератури Ентьо Сан’ютея «Пейзажі виру Касане», що лягло і в основу стрічки Гідео Накати, було створено біля десятка фільмів, серед яких картини таких абсолютних кіномайстрів, як Кендзі Мідзоґуті і Нобуо Накаґава. Саме останній є класиком кайдана, фільмів про примар.

Наката в одному з інтерв’ю розповів, що він під час навчання боготворив класичне японське кіно, в основному самурайське, а також згадані картини Накаґави про привидів. Відтоді мріяв ставити історичні сюжети. А ще раз екранізувати усім відому історію – це, очевидно, для режисера було своєрідним і дуже важливим входженням у коло певної національної культурної традиції.

Гідео Наката, з очевидною усмішкою, також сказав: «Ця історія оповідає про красивого, але приреченого юнака, який по ходу справи крутить любов із п’ятьма жінками, тому мені одразу закортіло попрацювати з п’ятьма красивими актрисами. Звісно, є багато інших історій про привидів, та я вибрав саме цю, бо тут переважно розгортається історія про кохання, хоча й з елементами жахів».

Окрім п’яти красивих актрис, у головній чоловічій ролі зайнятий видатний актор японського національного театру Кабукі Кікуноске Оное П’ятий. І це зовсім не випадково. Річ у тім, що кайдан – є також історично традиційним жанром для театру Кабукі. Початок фільму, зауважте, вишукано стилізований у театральній оповідній манері того самого Кабукі.

Фільм Гідео Накати «Кайдан. Історія про примар» можна, певне, також прочитати як алегорію про чоловіка, що той не здатен побудувати стосунків із жінкою через вплив так званого материнського комплексу. Утім, подібні сюжети представниками різних культур піддаються різним інтерпретаціям. Було би що інтерпретувати…

АРҐУМЕНТ-КІНО
Гідео Наката: Модерний оповідач традиційних історій
Режисер та сценарист Гідео Наката є одним з найвідоміших та найвпливовіших японських кінематографістів поза межами своєї батьківщини. Міжнародну славу йому принесли тільки дві картини, проте саме вони стали визначальними для фільму жахів нового тисячоліття. Насамперед ідеться про стрічку «Дзвінок», яку Наката зафільмував 1998 року.

Про феномен «Дзвінка» написано доволі багато досліджень, і всі вони так чи так, але ведуть мову про різницю природи страшного на Заході та Сході. І якщо «західний страх» підживлюється радше почуттями персональної вини, а його пересилення відбувається за допомоги психотерапевтичних засобів, то «азійський жах» має колективне коріння і позбавитися його можна тільки за допомоги давніх ритуалів. Саме такою є приблизна схема протистояння духам у традиційому японському кайдані. Зрештою, традиційний кайдан вимагає і традиційного суспільства, у якому більшість людей сповідує визначені цінності.

Проте дія «Дзвінка» Гідео Накати перенесена на кінець двадцятого століття, у міську цивілізацію, яка втратила зв’язок із давніми традиціями. Ідеться, власне, про забування нацональної культури, яка, серед іншого, також включала у себе і способи контактування зі злими духами. Не знаючи як себе вести у тому чи тому випадку, герої фільму Накати приречені потерпати від давнього прокляття знову і знову, творячи своєрідне замкнуте коло зла.

Слід сказати і про художні засоби, до яких вдається режисер у своїх ранніх фільмах. Попри доволі ексцентричний зміст, за формою ці кінострічки підкреслено реалістичні. Тут практично немає спеціальних ефектів у традиційному для західного глядача розумінні. Основної уваги надається почуттям персонажів, а сам жах виникає через контраст між підкреслено побутовим, земним існуванням героїв фільму та несподіваним вторгненням у їхнє життя потойбічного, духів.

Іншою впливовою картиною Гідео Накати є стрічка «Темні води», яка може бути засадничою для розуміння міфології японського горора. У фільмі йдеться про розлучену жінку, яка разом із донькою через життєві обставини змушена перебратися у квартиру, що та не зовсім пристосована до комфортного життя. Згодом виявляється, що на даху будинку пару років тому втопилася маленька дівчинка Міміко, яку мати вчасно не забрала з дитсадка. І ось мертва маленька дівчинка тепер шукає собі нову маму.

«Темні води» показові з багатьох точок зору, але насампред вони важливі своїм зверненням до так званих жіночих стихій, насамперед до води, яка є одним із найдавніших символів несвідомого. І ось ці темні води виявляються своєрідним вмістилищем усього живого, вони здатні водночас забрати та подарувати життя. У фіналі картини мати, аби відвернути небезпеку від рідної доньки, приймає мертву Міміко, замиряючись із власною долею. У цій капітуляції перед могутньою анонімною силою і виявилася радикальна різниця між східною та західною цивілізаціями, які оперують принципово різним баченням людської долі.

Подальша режисерська кар’єра Гідео Накати розгорталася між Америкою та Японією. Зокрема, 2005 року режисер фільмує у Голлівуді другу частину римейка свого ж «Дзвінка», де об’єднує кілька важливих для його фільмів тем – тему фатального прокляття і тему маленької дівчинки, яка відчайдушно шукає собі нову матір. Американський «Дзвінок-2» прикметний насамперед використанням доволі незвичних візуальних ефектів, які роблять цю стрічку по-справжньому сучасним видовищем. Але загалом «Дзвінок-2» Гідео Накати так і не зміг дорівнятися до його японських ориґіналів.
Він ніби застиг на півдорозі між Заходом і Сходом та став іще одним свідченням нездоланности маркетингових зусиль голлівудських компаній, які прагнуть посередності у всьому.

18 квітня о 02:05 в АРҐУМЕНТІ-КІНО японсько-американська стрічка Накати – «Кайдан. Історія про примар». У ній режисер не просто розповідає питомо японський сюжет, він, як уже було сказано, повертається до першооснов жанру кайдан. Дія стрічки точиться у японському середньовіччі, герої живуть у традиційному суспільстві і знають більше за сучасих людей про злих примар. Але ці знання, схоже, ніяк не здатні скоригувати їхню поведінку.

З іншого боку, Гідео Наката завше стверджував, що йому більше до вподоби мелодрами та романтичні комедії, ніж фільми жахів. Можливо, саме тому картину «Кайдан. Історія про примар» важко віднести до якогось певного жанру. Тут усе переплетено та збалансовано. Проте одне не заважає іншому. Любовна історія зрештою обретається жахом. Чому б і ні? Для японського кінематографа – цілком природне поєднання.

Ігор Грабович
------------

Тривалість: 01:59:53

------------
Якість:

від:
------------
Відео:
кодек:
розмір кадру: 704 x 352
бітрейт: 1149 кб/с
------------
Аудіо # 1:
мова: українська
переклад: двоголосий закадровий
кодек: 5.1
бітрейт: 448 кб/с

Аудіо # 2:
мова: японська
переклад: оригінал
кодек: 5.1
бітрейт: 448 кб/с
------------
Звук з трансляції телеканалу:


------------
Скріншоти

------------
Джерело:
------------
Особиста оцінка: 8 - мені сподобалось.


 Трекер:    Зареєстрований   

Завантажити / скачати фільм українською



відео для новачків



 Зареєстрований:   2011-04-11 18:08
 Розмір:   1.73 GB 
 Оцінка фільму:   8.6/10 (Голосів: 8)
   
baubocom 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 07.06.12
Востаннє: 08.12.16
Повідомлень: 233

2013-06-06 11:45  
Давно шукала. Велике спасибі. Побільше б таких фільмів.
shanjin 
VIP


З нами з: 17.04.13
Востаннє: 10.12.16
Повідомлень: 330

2016-05-23 22:44  
Так така вона проклята японська культураHappyА взагалі напевно ще один непоганий науковий матеріал для часткового етнопізнання світу цього...
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти