Завантажити та скачати торренти українською


Зміна структури розділу Література (обговорення продовжується...)

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Сторінка:  1, 2, 3  наступна
Автор Повідомлення
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-18 23:59  
Почнемо з Богом!

на цей момент структура розділу, де зібрана друкована та аудіолітература має наступний вигляд:
Розділ: Книги, статті, література
Підрозділи:
Друковані книги, словники, підручники, журнали
Аудіокниги, казки
Оцифрування книг Гуртом

вдумавшись краще, можна зрозуміти, що така структура не зовсім логічна та доцільна, оскільки:
- "Книги, статті, література" - не йде перелічення однорідних понять, оскільки книги+статті+інше=література
- підрозділ "Друковані книги, словники, підручники, журнали" - все на купу, як у плацкарті або чернівецькому тролейбусіHappy
- підрозділ "Аудіокниги, казки" - казок там лиш півтора десятки релізів, та й аудіокниги також всі на купу
- підрозділ "Оцифрування книг Гуртом" - Проект запрацював і вимагає окремого розділу зі своїми підрозділами (Сирого матеріалу тощо).

зараз існує окрема тема Реструктуризація розділу книг та літератури, але там все обговорення звелося до обговорення легендарної бібліотеки goddelike, його власних варіантів розв'язання проблеми (яких моя логіка чомусь не зовсім "перетравлює"Happy), тому вважаю за необхідне обговорити проблему в окремій темі.

на цей момент є два повних варіанти зміни структури розділу:
подаю їх у хронологічній послідовності:

iro4ka_skin-cizarion (припишуся й собі):
    Розділ: Література (на чому наполягаю)
    Підрозділи:
    Художня
    Наукова
    Довідкова та Технічна
    Періодика
    Аудіокниги

деякі роздуми:
треба створити з одного три окремі розділи:
- Друкована література
- Аудіокниги
- Проект "Оцифрування літератури Гуртом"

тоді значно легше буде думати структуру для кожного окремого розділу (для останнього ніби вже "утрясли")

Розділ "аудіокниги" тоді можна структуризувати наступним чином (виходячи із наявної ситуації):
українська художня література - 110 (ці та інші дані бруться заокруглено)
зарубіжна література - 40
історія, біографістика, спогади - 50
інше (серед них: навчання - 20, філософія, богослов'я - 20) - 60-70 релізів

ingwar-a
    Художня (фантастика, фентезі)
    Художня (пригоди)
    Художня (художньо-історична література)
    Художня (детектив, бойовик, триллер)
    Художня (інша проза)
    Художня (поезія)

    Наукова (точні та технічні, природничі науки)
    Наукова (гуманітарні науки)
    Наукова (природничі науки)
    Наукова (науково-популярна література)

    Навчальна та довідкова (довідкові видання, енциклопедії)
    Навчальна та довідкова (географічні атласи, карти)
    Навчальна та довідкова (шкільний курс навчання)

    Документалістика (суспільно-політична література, спогади, біографії, автобіографії, мемуари)

    Періодика

    Аудіокниги


більш-менш узгоджений проект:

Розділ: Друкована література
підрозділи:
Українська художня література (до 1991 р.)
Українська художня література (із 1991 р.)
Зарубіжна художня література
Наукова (гуманітарні дисципліни)
Наукова (точні, природничі, технічні дисципліни)
Періодика
Батькам та малятам
Навчальна та довідкова
Графіка (комікси, манґа, BD та інше)
Інша
("Філософсько-релігійна, політична та інша") (???)

Розділ "Друкована література" - 9 підрозділів

Розділ: Аудіокниги
підрозділи:
українська художня література
зарубіжна література
історія, біографістика, спогади
інші
("Філософсько-релігійна, навчальна, дитяча та інша література") (???)

Розділ "Аудіокниги" - 4 підрозділи

Розділ: Проект "Оцифрування літератури Гуртом"
підрозділи:
робота Проекту
сирий матеріал
iro4ka_skin 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 16.05.09
Востаннє: 04.12.16
Повідомлень: 656

2011-01-19 00:38  
Цитата:
можна. тільки пропоную довідкову і технічну об'єднати в одне ціле (бо дуже мало буде)

Вигляд наступний:

Розділ: Література (на чому наполягаю)
Підрозділи:
Художня
Наукова
Довідкова та Технічна
Періодика
Аудіокниги (може, їх якось трохи окремо виділити??)
- повністю підтримую!!!!

Та я взагалі тільки несміливо запропонував для цієї теми... Wide grin Але думаю пора і той розділ поміняти трохи...
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-19 09:02  
"Аудіокниги" - щось не те.
Аудіовидання, Аудіолітература???
golem 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 24.04.09
Востаннє: 25.11.16
Повідомлень: 347

2011-01-19 12:24  
cizarion написано:
"Аудіокниги" - щось не те.
Лише так і не інакше

Для прикладу люди будуть гуглити "Пісня про Роланда Аудіокнига"
а не щось на зразок
- "Пісня про Роланда Аудіолітература"
- "Пісня про Роланда Аудіовидання"
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-19 12:47  
golem написано:
cizarion написано:
"Аудіокниги" - щось не те.
Лише так і не інакше
аудіожурнали тоді відпадають, передачі "Вечірньої колисанки".
все, що не публікувалося спершу у паперовому варіантів, а одразу озвучувалося.

хіба для такого ще якийсь інший підрозділ робити...
ssTAss 
Модератор музики


З нами з: 05.07.08
Востаннє: 10.12.16
Повідомлень: 10950

2011-01-19 14:46  
cizarion написано:
аудіожурнали тоді відпадають, передачі "Вечірньої колисанки".

не відпадають
"аудіокнига" якраз найбільш вживаніша назва всіх аудіовидань (навіть якщо вони не виходили друком)
розуміється не просто книга, а читаний текст (навіть не знаю як правильно сказати)
тому, нмд, "аудіокниги" нормальна назва розділу
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-19 14:59  
та ради БогаHappy
ssTAss 
Модератор музики


З нами з: 05.07.08
Востаннє: 10.12.16
Повідомлень: 10950

2011-01-19 15:03  
cizarion написано:
та ради Бога

)))
написав ж
ssTAss написано:
нмд

а Вам то вирішувати.. це ж "ваш" розділ
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-19 15:04  
чекаю думки інших)))))
jinotot 
Почесний оцифрувальник літератури


З нами з: 28.01.09
Востаннє: 04.12.16
Повідомлень: 3235

2011-01-19 18:37  
Але ж аудіокниги також можуть бути наукові. Підручники, наприклад, філософські трактати)) Ну, і про аудіожурнали вже сказали — свого роду аудіоперіодика... Колись і їх доведеться структурувати, хіба нє?
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-19 19:14  
копіюю з іншого свого повідомлення від 12 січня:

переглянув підрозділ "Аудіокниги, казки", "паличками" відзначав темиHappy
результати наступні:
із 276 тем:
українська художня література - 109 тем;
казки, все для дітей - 19 (!);
етнографія - 10;
філософія, богослов'я, все, пов'язане з церквою - 11;
історія, біографії, спогади - 49;
навчання (підручники, збірки для ЗНО і т.д.) - 18;
етика, стетика, мистецтво - 4;
зарубіжна література - 39;
гумор - 5.
все інше - не знав, куди віднести.
підраховував усе похапцем, але загальний фон видно...
leka1983 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 26.12.10
Востаннє: 24.11.16
Повідомлень: 35

2011-01-20 12:12  
ssTAss написано:
"аудіокниги" нормальна назва розділу

Підтримую, все що пов'язане із записом голосу (книги, журнали тощо) об'єднати в один розділ "Аудіокниги"
cizarion написано:
все інше - не знав, куди віднести.

Для цього створити розділ який так і назвати "Інше"
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 12:35  
А рівень поділу повинен бути тільки один? Не можна, наприклад, розділити наукову на: технічну, науково-популярну, гуманітарні науки; окремо виділити суспільно-політичні видання тощо? Навіть якщо зараз там мало в окремих розділах буде, то в майбутньому, через 2-3 роки, може цілком оправданим буде і такий дрібніший поділ?

Наприклад, наведену вище книгу "Павло Штепа. Українець і москвин (2010) [DjVu]" куди віднести згідно вашого поділу? Адже і не наука, і не художня... Зате до розділу "суспільно-політичні" (чи щось в цьому дусі) підійшло б.

У художній окремо можна було б винести дитячу літературу.

Шкільну літературу відділити від літератури для вузів. Бо в одній купі "навчальні література" незручно буде шукати, наприклад, підручник з фізики: одинакова назва "Фізика" може бути і для школярів, і для студентів вузу.

Аудіокниги, погоджуюсь, однозначно слід окремо винести.

Ну і, я так розумію, в майбутньому при необхідності можна буде додати ще якийсь підрозділ?
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-20 14:39  
ingwar написано:
А рівень поділу повинен бути тільки один?

ні. структура трекеру наступна: розділ ("Література", для прикладу), підрозділ ("Українська художня література"), в підрозділі - теми. (проміжних ланок тут бути на може)

про решту відпишу пізніше...
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 14:53  
Можливо було б тоді доцільно збільшити кількість підрозділів? (В тому ракурсі що я раніше про розділи писав)
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-20 15:17  
ingwar написано:
Можливо було б тоді доцільно збільшити кількість підрозділів?

jinotot написано:
Але ж аудіокниги також можуть бути наукові. Підручники, наприклад, філософські трактати)) Ну, і про аудіожурнали вже сказали — свого роду аудіоперіодика... Колись і їх доведеться структурувати, хіба нє?


конкретніше - ваше бачення структури: ...
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 16:15  
Художня (фантастика, фентезі)
Художня (пригоди)
Художня (художньо-історична література)
Художня (детектив, бойовик, триллер)
Художня (інша проза)
Художня (поезія)

Наукова (точні та технічні науки)
Наукова (гуманітарні науки)
Наукова (природничі науки)
Наукова (науково-популярна література)

Навчальна та довідкова (довідкові видання, енциклопедії)
Навчальна та довідкова (географічні атласи, карти)
Навчальна та довідкова (шкільний курс навчання)

Документалістика (суспільно-політична література, спогади, біографії, автобіографії, мемуари)

Періодика

Аудіокниги
_______________________________________________________________________________

Головна моя ідея- може, варто збільшити деталізацію розбиття? На конкретно таких назвах підрозділів не наполягаю Happy
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-20 16:21  
гм... потягне на три розділи))
Konfucius написано:
4. Це складно з технічного боку, або нескладно, але тоді розділ розтягнеться на пів сторінки.

Konfucius написано:
Я проти поділу за жанрами (романи, детективи, наукова фантастика).
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 16:27  
cizarion написано:
потягне на три розділи))

Що потягне на три розділи?

cizarion написано:
Це складно з технічного боку, або нескладно, але тоді розділ розтягнеться на пів сторінки

Дивіться самі, я просто свою думку висловив
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-20 16:31  
ingwar написано:

Художня (пригоди)
Художня (художньо-історична література)
це можна в 1.

ingwar написано:
Художня (детектив, бойовик, триллер)

такого, здається мало. на підрозділ не потягне.

ingwar написано:

Наукова (точні та технічні науки)
Наукова (гуманітарні науки)
Наукова (природничі науки)

можна у 2: "точні, технічні, природничі", "гуманітарні"

ingwar написано:

Навчальна та довідкова (довідкові видання, енциклопедії)
Навчальна та довідкова (шкільний курс навчання)

моя думка: в 1

ingwar написано:
Документалістика (суспільно-політична література, спогади, біографії, автобіографії, мемуари)

це взагалі зайве

ingwar написано:

Художня (інша проза)
Художня (поезія)

а там, де і проза, і поезія?
драматургія?Happy

ingwar написано:
Періодика

теж є різна

ох, біда ціла з цією структурою...
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 16:40  
cizarion написано:
можна у 2: "точні, технічні, природничі", "гуманітарні"

Згоден

cizarion написано:
а там, де і проза, і поезія?

В підрозділ "Інша"

cizarion написано:
Цитата:
Документалістика
це взагалі зайве

А куди віднести таке як "Павло Штепа. Українець і москвин (2010)" ?
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-20 17:04  
Штепу - до науково-популярної (?)
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 18:48  
cizarion написано:
Штепу - до науково-популярної (?)

Я б все-таки його до науково-популярної не відніс.

Можна зробити, правда, підрозділ "Інше", куди відносити все що не вкладається в інші.

А що, інших публіцистичних та документальних книг немає? Дуже мало?
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-20 20:32  
ingwar написано:
А що, інших публіцистичних та документальних книг немає? Дуже мало?

є. вже задумався... беру свої слова назад...

проблема полягає в наступному: треба визначити кілька підрозділів, куди б можна припасувати всі релізм, орієнтуючись на реальну ситуацію; не на те, щоб створити багато дрібних за обхватом деталізованих підрозділів.

наприклад, ворожіння на кавовій гущі (яке, разом з тим, має певний глузд):
зараз є 630 + 283 теми.

Художня (фантастика, фентезі)
Художня (пригоди)
Художня (художньо-історична література)
Художня (детектив, бойовик, триллер)
Художня (інша проза)
Художня (поезія) - занадто багато підрозіділів, 2-3 максимум

починаючи від наукової л-ри, закінчуючи документалістикою - поділ чудовий, мені дуже подобається, однак:

Наукова (точні та технічні, природничі науки)
Наукова (гуманітарні науки) - погоджуюсь)

Наукова (науково-популярна література) - науково-популярна - це вже не наукова

Навчальна та довідкова (довідкові видання, енциклопедії) - 20-30 тем
Навчальна та довідкова (географічні атласи, карти) - десяток тем максимум
Навчальна та довідкова (шкільний курс навчання) - 30-40 тем. мало

Документалістика (суспільно-політична література, спогади, біографії, автобіографії, мемуари)

Періодика

Аудіокниги - не можна ж 283 різнотематичні релізи запхати в один-єдиний підрозділSad (1)
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-20 21:53  
Цитата:
наприклад, ворожіння на кавовій гущі

Не зрозумів Happy Мається на увазі, не деталізувати так сильно?

Якщо на художню лише 2-3 підрозділи, то можна ділити лише за надто абстрактними категоріями. Наприклад, проза- поезія. Чи "Стара українська література" (напр, до 1930 року) і "нова" (з 1931 і далі). Рік взяв умовно. Інакше сенс поділу на підрозділи втрачається, і можно просто все в один кидати (я у цьому не бачу нічого поганого).

Цитата:
науково-популярна - це вже не наукова

Може, тоді назвати підрозділи типу:
Наукова та науково-популярна (точні та технічні, природничі науки)
Наукова та науково-популярна (гуманітарні науки)

Цитата:
Аудіокниги - не можна ж 283 різнотематичні релізи запхати в один-єдиний підрозділ

Я не знав що їх так багато Happy Тоді їм також слід дати якийсь базовий поділ:
-Художні та дитячі
-Навчальні
-Інші
Я просто не знаю які види аудіокниг є...
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-21 11:53  
ingwar написано:
Не зрозумів Мається на увазі, не деталізувати так сильно?

ні, це я про своє прикидання кількості тем на кожен підрозділ Wide grin
cizarion написано:

Навчальна та довідкова (довідкові видання, енциклопедії) - 20-30 тем
Навчальна та довідкова (географічні атласи, карти) - десяток тем максимум
Навчальна та довідкова (шкільний курс навчання) - 30-40 тем. мало


ingwar написано:
Наукова та науково-популярна (точні та технічні, природничі науки)

щось занадто довго і заплутано

Розділ: Друкована література
Підрозділи: Наукова (гуманітарні дисципліни)
Наукова (точні, природничі, технічні дисципліни)


згоден. цей пункт закрили.

ingwar написано:
Документалістика (суспільно-політична література, спогади, біографії, автобіографії, мемуари)

це все із чистим серцем можна додати до "Наукова (гуманітарні дисципліни)"

Періодика - хай вже буде єдиним підрозділом

Батькам і дітям - окремий підрозділ (?)

спершу думав запропонувати наступне:
Навчально-довідкова (енциклопедії, довідники, карти, атласи)
Навчальна (для школярів та студентів)
,
але тепер схиляюсь до думки, що краще все ж:
Навчальна та довідкова

Художня
ingwar написано:
Чи "Стара українська література" (напр, до 1930 року) і "нова" (з 1931 і далі). Рік взяв умовно. Інакше сенс поділу на підрозділи втрачається, і можно просто все в один кидати (я у цьому не бачу нічого поганого).


думка цікава. натомість, оглянувши кілька сторінок тем, пропоную розбити наступним чином:
Художня література
Підрозділи:
Українська художня література (до 1991 р.)
Українська художня література (із 1991 р.)
Зарубіжна художня література


підрозділ
Інші
- обов'язково

Розділ: Аудіокниги [/b]
підрозділи:
українська художня література
зарубіжна література
історія, біографістика, спогади
інше
- береться за основу наявна ситуація

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
тепер огляднемо всю схему:
Розділ: Друкована література
Підрозділи:
Українська художня література (до 1991 р.)
Українська художня література (із 1991 р.)
Зарубіжна художня література
Наукова (гуманітарні дисципліни)
Наукова (точні, природничі, технічні дисципліни)
Періодика
Батькам і дітям
Навчальна та довідкова
Інша


розділ "Друкована література" - 9 підрозділів

Розділ: Аудіокниги
підрозділи:
українська художня література
зарубіжна література
історія, біографістика, спогади
інші


Розділ "Аудіокниги" - 4 підрозділи

Розділ: Проект "Оцифрування літератури Гуртом"
підрозділи:
робота Проекту (????)
сирий матеріал


Інший, як писав класик, народ замучений мовчить...Happy
Нині увечері закінчуємо обговорення.
Кілька тижнів - уже досить.
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-21 12:09  
Цитата:
це все із чистим серцем можна додати до "Наукова (гуманітарні дисципліни)"

Не хочу сказати що маю вичерпне рішення, але, наприклад (крім Штепи, якого я вже наводив) на трекері є література:

Лoутон Ланcелот. Українське питання (1934) [PDF, FB2]
Позиції, перспективи і завдання Гетьманського Руху (1951) [DJVU]
Солуха П. Договір з Москвою проти Гетьмана Павла Скоропадського, 1973

Це все-таки не наукова / гуманітарна література.

Ця література, оскільки була написана відносно давно, представляє інтерес для істориків/ гуманітаріїї. Але сама по собі вона не наукова.

Інших суттєвих зауважень не маю.
_oles 
Відео Гуртом - фільмокрай
Відео Гуртом - фільмокрай


З нами з: 07.11.08
Востаннє: 21.11.16
Повідомлень: 1399

2011-01-21 12:09  
Ще від себе 5 копійок:
Прошу ще створити окремо підрозділ КОМІКСИ (можливо і інша графіка), я вже колись піднімав тему, та на той час не було актуально. Вже є достатньо релізів для створення окремого підрозділу, та й надалі планую викладати.
ingwar 
Модератор літератури


З нами з: 08.03.08
Востаннє: 09.12.16
Повідомлень: 1200

2011-01-21 12:12  
_oles
Можливо, це варто віднести до "дитячого" роздіу?
"Батькам і дітям"
cizarion 
Оцифрування книг Гуртом
Оцифрування книг Гуртом


З нами з: 01.01.10
Востаннє: 23.05.13
Повідомлень: 2032

2011-01-21 12:14  
ingwar написано:
Не хочу сказати що маю вичерпне рішення, але, наприклад (крім Штепи, якого я вже наводив) на трекері є література:

ingwar написано:
Це все-таки не наукова / гуманітарна література.

для цього є підрозділ "Інше".

_oles написано:
Прошу ще створити окремо підрозділ КОМІКСИ

наскільки багато? може, краще тоді "Комікси. Манґа. ще щось"?Happy
Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти Сторінка:  1, 2, 3  наступна