Перенесення аналогового звуку з касети, бобіни, платівки на комп'ютер за допомогою Adobe Audition v3.0

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
Gienek_Lwow 
VIP


З нами з: 28.09.10
Востаннє: 03.03.24
Повідомлень: 624

2010-12-12 10:05  
Перенесення аналогово звуку з касети, бобіни, платівки на комп'ютер за допомогою прог. Adobe Audition v3.0, тобто цифування.


Це можна зробити на ноутбуці чи комп'ютері, підключивши до входу звукової карти, вихода музичного центру, касетної деки, програвача вінілових платівок (може знадобиться спеціальний аудіоперехідник).

Щоб дізнатися, який застосувати перехідник для запису, треба подивитись на задню стінку музичного центру чи інш. апарату. Там повинні бути гнізда, біля яких розташовується напис «Line out» або просто «Out», тобто «Лінійний вихід».

Гнізда зазвичай використовують RCA-типу, а значить, для цього нам доведеться скористатися спеціальним стереоперехідніком (шнуром), які починаються з одного боку двома «тюльпанами» - , а на іншому кінці має роз'єм Jack 1 / 8 "(міні-Джек), для підключення до звукової карти комп'ютера, якщо вона вбудована (внутрішня).

Якщо звукова карта зовнішня, то скоріше за все в ній будуть використані гнізда інших типів, від чого вимоги до перехідника будуть відповідні. Якщо немає такого готового аудіоперехідніка, то зверніться в комп'ютерний магазин або «радіотовари» або спаяйте власноруч.


Отже, встановили міні-Джек в лінійний вхід звукової карти. На звуковій карті він позначений зазвичай так:



Відкриваєм Adobe Audition і переходимо File → New

Вибираємо частоту дискретизації 48000 Гц, стерео і 16 біт і натискаємо Ок. У цьому форматі ми і будемо надалі працювати.

Тепер переходимо Options → Windows Recording Mixer і ставимо галочку під «Гучність. лін. вх », це означає, що використовуватися для запису буде сигнал, який приймається з лінійного входу звукової карти. Сам регулятор гучності поки можна встановити приблизно в середньому положенні.Тепер правою кнопкою миші клікаємо на поле індикатора запису і відтворення, який знаходяться знизу, як темна нижня горизонтальна лінія, і в контекстному меню лівою кнопкою вибираємо рядок «Monitor Record Level». Цією дією ми включимо індикатор, щоб у режимі реального часу відслідковувати присутність сигналу на вході.



Доторкаючись пальцем до протилежних роз'ємів перехідника (RCA) ми зможемо спостерігати реакцію індикатора, який показує наявність аудіо на вході звукової карти. (Цим самим ми створимо емуляцію сигналу на вході, коли наводка змінного струму електромережі квартири через тіло і палець надійде на високоомний вхід звукової карти і посилиться нею.) Значить все нормально і можна підключати ці роз'єми до гнізд лінійних виходів музичного центру.

Тепер можна виконати попередню операцію з індикатором рівня запису, тільки в якості сигналу вже буде використаний реальний аудіосигнал. Включаємо відтворення з касети і регулятором рівня «Гучність лін. вх »вікна« Windows Recording Mixer »[/b]виставляємо рівень вхідного сигналу, орієнтуючись за рівнем індикатора трохи більше 2 / 3. Намагаємося виставити рівень запису такий, щоб індикатор на піках «не зашкалював», утворюючи червоні піки (кліппінг). Після цього касету і індикатор рівня запису можна вимкнути.

Перемотуємо касету на початок, або на місце без запису (тихе місце). Переходимо до вікна Adobe Audition і натискаємо комбінацію клавіш «Контрол Пробіл», тим самим включаючи запис. Після цього включаємо відтворення з касети. Важливо, щоб записалася тиха ділянка на магнітній стрічці, де немає сигналу. Насправді він там є, тільки цим сигналом є природні шуми стрічки, які нам потім знадобляться.



Чекаємо закінчення відтворення з касети під час запису і натискаємо «Пробіл» в Adobe Audition, ніж зупиняємо запис. Зберігаємо файл: переходимо «File → Save As ...» у вікні вибираємо місце на жорсткому диску для збереження, наприклад, С: \ Temp, і натискаємо Ок. Ось приблизно те, що має вийти.

Як позбутися від шумів в записі.


Тепер переносимо курсор до початку хвилі і крутимо коліщатком мишки до збільшення початкової ділянки. Знаходимо Захоплення профілю шумів «тихе місце», виділяємо невелику його ділянку, як на картинці і натискаємо комбінацію клавіш Alt + N. Тим самим ми захопимо профіль шумів, що знаходиться в тій ділянці. Тепер переходимо в меню Effects → Noise Reduction.



Нам відкривається інструмент Noise Reduction. Вдаватися в подробиці по роботі цього інструменту зараз не будемо, просто натискаємо Select Entire File - виділити весь файл (1), щоб захоплений раніше профіль шумів (тільки конкретний, вибраний спочатку характер шумів) був вирізаний з усього аудіо, а повзунком, регулюємо ступінь видалення цих складових з сигналу (2). Для цього виставляємо значення, приблизно від 30 до 90 і натискаємо Ок. Відбувається процес видалення шуму з сигналу.



Тепер можна перейти до початку файлу і позбутися від «довгого вступу», покрутивши колесо миші на початку файлу, як ми це вже робили перед захопленням шумів і виділяємо все тихе місце в сигналі за типом виділення тексту в текстовому редакторі, натискаємо Delete на клавіатурі. Те ж саме можна зробити в середині файлу, де близько 30 секунд записувалася «тиша», поки відбувалося перемикання аудіокасети на «іншу сторону», і те ж саме робимо в кінці файлу.



На даному етапі, отриманий файл як варіант, можна зберегти, як MP3, Ogg, або у форматі .

І нарешті прохання для тих хто має касети, бобіни, платівки з рідкісними записами: цифруйте, не бійтеся, - таким чином Ви збережете і дасьте змогу іншим послухати унікальні твори.
    ssTAss 
    Загальний модератор Толоки


    З нами з: 05.07.08
    Востаннє: 29.03.24
    Повідомлень: 23137

    2010-12-12 18:32  
    Gienek_Lwow написано:
    Це можна зробити на ноутбуці чи комп'ютері

    я б радив на ноуті і щоб працював від батареї, а не від мережі.. тоді не буде додаткових наводок від тої ж мережі
    і ще тут дам посилання на цікаву статтю
    http://www.ixbt.com/multimedia/quality-record.html
    професійно написано (зі знанням)
    тому не все так просто з тим звуком з касет

    P.S. Gienek_Lwow
    Я ніколи нікому нічого, я ніколи нікому ніщо, а якщо декому деколи дещо, хіба що не можна чи що?
    abodnya 
    Відео Гуртом - фільмокрай
    Відео Гуртом - фільмокрай


    З нами з: 02.11.08
    Востаннє: 26.03.24
    Повідомлень: 5960

    2010-12-12 18:44  
    Є багато способів. Записувати з лайну не обов"язково аудішеном, можна будь-якою нормальною програмою запису, просто виставити в налаштуваннях звуку запис з line-in.
    Обробляти звук і справді варто в аудішені, але то вже таке. Більш детальна стаття обробки звуку в аудішені є тут - https://toloka.to/t7468

    нічого нового в цій статті не вичитав, та цікаво дещо інше - як витягти звук з бобіни, платівки?
    з касети - то як 2+2, а от як з бобіни, платівки? Там жеж дуже старий вихід. Такий перехідник хрін де знайдеш. Єдиний вихід - паяти
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2010-12-12 20:37  
    abodnya написано:
    Єдиний вихід - паяти

    Так, паяти треба, але я купував років з 8 тому на радіо-ринку, зараз не бачу...
    abodnya написано:
    не обов"язково аудішеном, можна будь-якою нормальною програмою запису, просто виставити в налаштуваннях звуку запис з line-in.

    Звичайно, можна.
    Я на приклад зараз користуюся MAGIX Audio Cleaning Lab 16 deluxe Download Version, так мовити міні студія, узяв у росіян.
    abodnya 
    Відео Гуртом - фільмокрай
    Відео Гуртом - фільмокрай


    З нами з: 02.11.08
    Востаннє: 26.03.24
    Повідомлень: 5960

    2010-12-12 20:49  
    Сам MAGIX-ом користувався давно, добіса погана прога в порівнянні з Sony Vegas-ом.
    Sony vegas з Adobe Adutition-ом - це сила
    karvai0 
    Попереджень: 2
    Попереджень: 2 


    З нами з: 18.01.10
    Востаннє: 29.03.24
    Повідомлень: 3981

    2010-12-12 20:53  
    abodnya написано:
    Sony vegas з Adobe Adutition-ом - це сила

    повнiстю згiдний Happy
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2010-12-12 22:06  
    Для користування професійними прогр. потрібне знання англ. мови, а в мене 5-те через 10-те.
    У MAGIX Audio Cleaning Lab 16 deluxe Download Version, все інтуітивно для мене зрозуміло, і слух є музикальний.
    Для себе (на аматорському рівні), не для роздачі, роблю премастерінг і цілком задоволений результатом, і вважаю, що ця робота має виконуватись індивідуально, у кожного свій смак, і не кожному догодиш.
    Ще можна порадити WaveLab і T-RackS 3.
    Ось тут є не погана стаття.
    А звідси можна взяти не погані уроки:
    Частина-1
    Частина-2
    Звідси заватажити відеокурс
    Правда все російскою...
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2010-12-14 01:12  
    abodnya написано:
    Там жеж дуже старий вихід. Такий перехідник хрін де знайдеш. Єдиний вихід - паяти

    Можу спеціально розібрати і зробити фото, шоб побачив розпіновку (до якого контакту який дріт), для мене це не проблема, як що звичайно ще потрібно.
    abodnya 
    Відео Гуртом - фільмокрай
    Відео Гуртом - фільмокрай


    З нами з: 02.11.08
    Востаннє: 26.03.24
    Повідомлень: 5960

    2010-12-14 08:03  
    та ні) не потрібне. це в теорії) дідові бабіни якось не палаю бажанням оцифровувати
    rooster 
    Відео Гуртом - фільмокрай
    Відео Гуртом - фільмокрай


    З нами з: 23.04.09
    Востаннє: 12.03.24
    Повідомлень: 1326

    2010-12-15 20:27  
    Для мене це не новина, я сам з платівок записую звук в аудішені, правда останнього часу вже не граюся таким, бо після купівлі нового підсилювача, потрібно робити новий роз'єм, щоб під'єднати старий програвач до нього.
    Lev 
    VIP


    З нами з: 14.10.09
    Востаннє: 10.02.24
    Повідомлень: 1877

    2011-02-24 00:08  
    Товариство, а не підкажете часом, чи гарний це результат оцифровки аудіокасети в лузлес (за спектрами) ?

    Мене результат задовольняє точно більше за мп3-версію цього альбому, яка лише й доступна на сьогодні, музика качає по повній, але все одно є сумніви через спектри. Однозначно зрозуміло, що це максимальний можливий результат, маючи за джерело звуку касету, та питання в тому, чи варто роздавати такий реліз на трекері в лузлесі.

    Власне спектри :



    Додано через 1 годину 37 хвилин 16 секунд:

    а от як виглядає спектр цього ж треку у версії, яка нам відома за виданням мп3-дискографії "Мертвого Півня" (2005)

    mp3 192 кб/c



    попри те, що загалом тут спектр сягає дещо вищих значень, а також не містить незначного фонового шуму, властивого касетному саунду, впадає в око його менша густота і обрізані верхи (обидві ці якості, думаю, є неодмінними атрибутами формату mp3).
    ріп з касети при порівнянні на слух звучить значно "тепліше" та рівномірніше, вже не кажучи про те, що він гучніший.

    звісно, я майже певен, що ці файли було надано групою з мастер-копії альбому, але оскільки диск так і не було перевидано в кращій якості за mp3, думаю, існування мого ріпу є великою мірою виправданим для меломанів, які люблять цей альбом.
    принаймні, до того часу, поки його таки перевидадуть, бо це було б, звісно, найкращим варіантом Happy

    побачимо, що скаже аудіочекер...
    Lev 
    VIP


    З нами з: 14.10.09
    Востаннє: 10.02.24
    Повідомлень: 1877

    2011-02-24 03:02  
    Аудіочекер прозвітував про повну відповідність треків CD-формату Happy
    Думаю, це максимум, який можна витягнути з касети...
    Audiochecker log
    AUDIOCHECKER v2.0 beta (build 457) - by Dester - [email protected]
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Started at: четверг, 24. 02. 2011. - 2:19.55
    9 files found

    1 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\01 - Міський бог Ерос.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 99%
    Tempfile successfully deleted.

    2 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\02 - Любовний хід по вулиці Радянській.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    3 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\03 - Іль-Алла-Улла.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    4 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\04 - Гобелен.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    5 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\05 - Думка (демо).
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    6 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\06 - Поцілунок.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    7 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\07 - Музика.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    8 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\08 - Поїдання яблука.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 100%
    Tempfile successfully deleted.

    9 -===- G:\Мертвий Півень - Міський бог Ерос [1997] tape rip, WAV\\09 - Байка.
    Extracted successfully
    Conclusion: this track is CDDA with probability 99%
    Tempfile successfully deleted.

    Finished at: четверг, 24. 02. 2011. - 2:53.13 (operation time: 0:33.18)
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2011-03-01 23:35  
    Lev написано:
    Товариство, а не підкажете часом, чи гарний це результат оцифровки аудіокасети в лузлес (за спектрами) ?

    Цілком нормальний результат!
    Lev написано:
    Думаю, це максимум, який можна витягнути з касети...

    Ні, не максимум, якщо Ви грамотно зробите ремастерінг, частота підніметься до 22000 Нz.
    Приклад

    Це з цієї теми 1-й трек (Спектри: 1-без обробки, 2-ремастерінг)
    Як Ви бачите, витягнуто ще біля 6000 Hz і прибрано шум в розумних межах...
    MutuLI 
    Відео Гуртом - фільмокрай
    Відео Гуртом - фільмокрай


    З нами з: 08.03.09
    Востаннє: 28.03.24
    Повідомлень: 2657

    2011-05-27 20:17  
    Знайшов у себе старирий відак , з виходами на тюльпани, один на аудіо, один на відео. Підключив до компа через гніздо для мікрофона. Гляньте будь-ласка на результат, ті хто вже витягував звук з ВХС, і скажіть чи це нормально витягнутий звук чи повна лажа.
    http://www.megaupload.com/?d=RH5IQT1I
    Lev 
    VIP


    З нами з: 14.10.09
    Востаннє: 10.02.24
    Повідомлень: 1877

    2011-08-03 19:31  
    Gienek_Lwow написано:
    Ні, не максимум, якщо Ви грамотно зробите ремастерінг


    Поки що такого не вмію, але спробую навчитись.
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2011-09-11 09:33  
    Lev написано:
    Поки що такого не вмію, але спробую навчитись.

    Не пожалкуєш, це цікаво, чим зможу допоможу...
    gosha.samovar 
    VIP


    З нами з: 08.09.10
    Востаннє: 28.03.24
    Повідомлень: 440

    2012-01-25 23:12  
    Цитата:
    Товариство, а не підкажете часом, чи гарний це результат оцифровки аудіокасети в лузлес (за спектрами) ?

    А ось результат моїх потуг над тією самою піснею (іль-алла-улла):
    Тиць
    Також оцифровував касети (більше для себе), але хотілося б знати думку тих, хто розуміється:
    Це - касета "Підземне зоо":
    Тиць
    93 - Мертвий півень (сторона Б):
    Тиць
    Ну і "Шабадабада" (найкраще вийшов):
    Тиць
    Цікаво знати думку товариства.
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2012-01-26 20:02  
    Вітаю, гарний спектр, хороша оцифровка!
    З нього можна зробити люди...
    maksym1up 
    Відео Гуртом - фільмокрай
    Відео Гуртом - фільмокрай


    З нами з: 01.12.10
    Востаннє: 07.03.24
    Повідомлень: 249

    2012-01-28 21:08  
    "Выбранный порт входа или драйвер ASIO - недопустим" що робити??
    Gienek_Lwow 
    VIP


    З нами з: 28.09.10
    Востаннє: 03.03.24
    Повідомлень: 624

    2012-02-18 18:19  
    Як чистити шум!?

    1-й етап:
    Насамперед нам треба записати шум вашого програвального пристрою.
    Але краще зробити це безпосередньо при запису матеріалу на комл. перед звучанням фонограми, тоді потреба в цьому та наступному пунктах авт. відпадає (перехід до етапу 3).
    Включаємо магнітофон, програвач вінілу і на холостому ході без плівки/платівки пару секунд записуємо хвилю, як записувати сказано вище у цій темі.
    Зберігаємо взірець у папку, попередньо створивши її та надавши ім'я їй, наприклад - Noise.

    2-й етап:

    Запускаємо прог Adobe Audition, в мому випадку це Portable 1.5.
    Перетягуємо на вікно звуковий файл призначений для обробки -> Effects -> Noise Reduction, з'являється вікно у якому тиснемо Load From File (поз. *), йдемо до дирикторії де лежить наш шум -> клік по ньому -> відкрити -> Silent Enter File (поз.2) вибираємо (весь файл) -> Noise Reduction Level (поз.7) повзунком виставляємо 100% -> Ok (поз.8) див. мал. нижче.
    На цьому етапі ми позбулися тільки апаратного шуму, який був присутній на фонограмі.

    3-й етап:

    Відкриваємо файл, виділяємо в ньому ділянку з шумом (на початку трека, між ними (в паузі), або в кінці), це зазвичай шум плівки, або шурудіння голки.
    Для запису з вінілу насамперед, треба позбутися всіх гучних клацаннь з виділюваної ділянки (як це зробити, див. у першому пості теми).



    Effects -> Noise Reduction, з'являється вікно у якому тиснемо Сapture Profile (поз.1) створюємо профіль шуму, після того як програма прочитала дані та запамятала їх -> Silent Enter File (поз.2) застосувати до всього файлу -> Noise Reduction Level (поз.7) повзунком визначаємо відсоткове відношення, від 0 до 60 -> Keep Only Noise (поз.4) лишаємо тільки шум -> Preview (поз.5) прослуховуємо, рухаючи повзунок право-ліво (поз.7) добиваємося щоб скрізь шум не було чути музики -> Remove Noise (поз.3) переключаємось у режим музики, - в нас отриманий результат -> Bypas (поз.6) порівнюємо його з початковим файлом, до обробки.
    Якщо прослуховується спотворення звуку, зменшуємо відсоткове відношення (поз.7), і т.д.
    Тиснемо Preview (поз.5), зупиняємо фонограму -> Ok (поз.8) -> зберегти як -> вибираємо папку -> Ok
    Краще робити чистку з меншими відсотками Noise Reduction Level (поз.7), але декілька раз.

    Хвилюватися не слід, любу операцію у прог. можна відмінити на крок назад.
    Чистку проводити у якісних навушниках, підключивши їх до зв. карти.
    Якщо комусь щось не зрозуміло, охоче відповім на запитання.
    Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

    Нова тема   Відповісти