Як відрізнити 3D і псевдо3D анагліфи

Нові коментарі

Нова тема   Відповісти
Автор Повідомлення
carrera_zola 
Поважний учасник


З нами з: 31.10.10
Востаннє: 09.07.17
Повідомлень: 161

2010-12-05 16:34  


Нижче описаний метод розпізнавання "справжнього" і "псевдо" анагліфного стерео зображення (воно ж - квазістереозображення).
При цьому треба розуміти, що "справжній" 3D-анагліфів сам по собі є псевдостереозображенням. Нижче мова йтиме виключно про якість отриманих анагліфів двома різними шляхами. "Справжнім" методом і методом штучного роздвоєння зображення


Ця 3D (стерео) зображення фільму досягається шляхом перехресної зйомки з двох відеокамер відповідних очам спостерігача (для тривимірних мультиплікаційних фільмів - шляхом подвійного рендерингу). Дві відеокамери, так само, як і очі спостерігача, формують кут огляду.


При цьому менш віддалені об'єкти знаходяться під великим кутом огляду камер, ніж більш віддалені об'єкти. Стосовно до анагліфів відстань між червоним і синім (кольори можуть бути різними) зображеннями (при наступним їх "суміщенні") для різно-віддалених об'єктів буде різним. Для менш віддалених об'єктів - більшим. Для більш віддалених - меншим (або майже відсутня). Таким чином і створюється "справжня тривимірна глибина" зображення.
Приклади



У випадку, якщо рухається фон, а центральний об'єкт залишається на місці або для виділення центрального об'єкта в "великий план" проводять зворотну операцію. Роблять мінімальними кути центрального об'єкта, а фонові об'єкти "розмивають" більшими за відстанню між квітами.
Приклади

Однак, в обох випадках - відстань між квітами анагліфів у різно-віддалених об'єктів - різне. Це і є головним критерієм відмінності між справжнім стерео і квазістерео анагліфів, оскільки алгоритми кодування при штучному одержанні з моноскопіческого зображення тривимірного, природно, не розбирають, які об'єкти суб'єктивно знаходяться ближче до спостерігача, а які далі. У наслідок цього, отримане квазістерео зображення має по всій площі і для всіх об'єктів - однакову відстань між двома кольорами.
Приклади




Також, розпізнати квазістерео можна за непрямими ознаками. При кодуванні з моноскопіческого зображення всі дефекти відео будуть перетворені в 3D. Так само, в 3D будуть перетворені всі букви, титри, логотипи, watermarks і написи.
Приклади




Тепер про те, чим квазістерео гірше "справжнього":


У псевдостерео зображенні в динамічних сценах, особливо у випадках переміщення окремих об'єктів уздовж екрану, "глибина тривимірності" виглядає практично ідентичною "справжньому" 3D.


Також, псевдостерео зображенні майже ідентично "справжньому" 3D в сценах, де об'єкти перебувають на однаковому (майже однаковому) віддалі від спостерігача.

Приклади



У всіх інших випадках квазістерео істотно поступається "справжньому". Ніякої тривимірності просто не видно.


Таким чином, цінність роздач з відео, отриманих шляхом штучного перетворення моноскопіческого зображення в тривимірне, дорівнює нулю, оскільки будь-який бажаючий може завантажити абсолютно будь-який фільм, самостійно прогнати його через спеціальну програму і отримати готовий анагліфний відеофайл.


Крім того, в більшості випадків виготовлення саморобного псевдо-3D-анагліфів здійснюється через незнання, не шляхом виготовлення ріпа, а шляхом аналогічного матеріалу (т.зв. "пережатка"), що суттєво погіршує сама якість відео.

Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години

Нова тема   Відповісти